Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ADBLUE - Katalizator SCR

05 Maj 2013 19:39 2508 8
  • Poziom 17  
    Witam koledzy mam problem a właściwie to chciałem się poradzić was o sprawdzanie drożności wkładów katalizatorów . Czy macie może jakieś ,,domowe" metody diagnostyki . Z góry dziękuję za podpowiedzi .
  • Poziom 38  
    Możesz po prostu wymontować i sobie obejrzeć.
    Katalizatory raczej nie zabijają się sadzą, ulegają natomiast wykruszaniu.
    Inny sposób to kamerka endoskopowa.
  • Poziom 17  
    Kolego wiem że masz rację parę razy już się spotkałem z przesuniętym wkładem , spotkałem się też z zatkanym wlotem od strony wtryskiwacza gdzie osadza się ADBLUE . Ale wiem też że osada się na wkładzie i wtedy zostaję tylko endoskop.
  • Poziom 13  
    Katalizatory ulegaja stopieniu w wyniku jazdy z uszkodzonym ukladem wtryskowym.Nastepuje zatkanie wylotu spalin.Powinienas zmierzyc cisnienie spalin przed katalizatorem.
  • Poziom 12  
    Ja dobiłem sobie wężyk który wkręcam zamiast czujnika temperatury a drugą końcówkę do manometra i w taki sposób mierze przeciw ciśnienie w układzie wydechowym i po tym można stwierdzić czy zapchany czy nie.
  • Poziom 17  
    A kolego jaka powinna być orientacyjna wartość przeciw ciśnieni w układzie i w jakich warunkach mierzysz .
  • Poziom 12  
    Jak dobrze pamiętam 0,25 kPa .
  • Poziom 17  
    Kolego na biegu jałowym tak ?
  • Spec od Mercedesów
    Pomyliłeś rząd jednostek - i to kilkakrotnie.
    Ciśnienie w układzie wylotowym Sprintera z DPF-em (czyli trochę podobna bajka) uznane przez producenta jako mogące już zagrażać silnikowi (niebezpieczeństwo niedomykania się zaworów wylotowych) to 3,5 bara - czyli 350 kPa.