Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.

11 Wrz 2018 20:48 4968 38
  • Admin grupy Samochody
    Chciałbym pokazać DPF który był czyszczony w tzw piecu.
    Po montażu, auto przejechało ok 50km.
    Został wymieniony.
    Stary z ciekawości ....
    Zobaczcie sami.

    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.

    Ostatnia fota to najszybsza i pierwsza metoda kontroli sprawności filtra- rurka okopcona- filtr zaczyna niedomagać.

    Jakie są wasze doświadczenia z takim czyszczeniem, regeneracją?
    Widać, że niemożliwe jest przywrócenie wkładu do stanu tzw nowego.
    Fizycznie nie ma możliwości oczyszczenia tego do stanu pierwotnego.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Fizycznie nie ma możliwości oczyszczenia tego do stanu pierwotnego.


    Tak jak rozmawialiśmy.... Nic z tym nie zrobisz. Sadzę dopalisz, i tyle.
    Popiół który raz się tam znajdzie już nie wyjdzie stamtąd.


    Moim skromnym zdaniem jedyne sensowne rozwiązanie to wymiana na nowy, ale przy kilkuletnich autach gdzie mogą nie domagać wtryski ETC, bez worka pieniędzy na długo to nie wystarczy.
  • Poziom 43  
  • Moderator Samochody
    T5 napisał:
    rurka okopcona- filtr zaczyna niedomagać

    Pokaż mi diesla który ma czystą rurę...
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:
    T5 napisał:
    rurka okopcona- filtr zaczyna niedomagać

    Pokaż mi diesla który ma czystą rurę...



    No co ty, przecież jest ich całe mnóstwo pod warunkiem że mają sprawnego dpf-a.


    Dla przykładu pierwszy diesel ż placu. BMW F45
  • Moderator Samochody
    Tak to powinno wyglądać.
    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
  • Poziom 43  
    Mói kolega miał Vitarę z silnikiem 1,9 z DPF też mu się zatykał wiec w serwisie uruchomili mu wypalanie przy mniejszej róźnicy ciśnień. I problemu mu się nie jako skończyły. A rura zaczęła wyglądać jak by nie miał DPF-a.
  • Poziom 35  
    Takie próby czyszczenia DPFa kojarzą mi się z próbami przywrócenia sprawności filtra powietrza przez jego przedmuchiwanie sprężonym powietrzem. :-D
  • Moderator Samochody
    T5 napisał:
    Widać, że niemożliwe jest przywrócenie wkładu do stanu tzw nowego.
    Fizycznie nie ma możliwości oczyszczenia tego do stanu pierwotnego.
    No, ameryki Piotruś nie odkryłeś - to nawet na logikę wydaje się być niemożliwe.
    szymitsu21 napisał:
    Popiół który raz się tam znajdzie już nie wyjdzie stamtąd.
    No właśnie. A namoczony będzie wsiąkał w pory materiału ceramicznego, betonując go totalnie.
    ociz napisał:
    Tak to powinno wyglądać.
    Tak to w rzadko którym nowym benzyniaku wygląda.

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    kkknc napisał:
    Warunek jeden musi być cały. Popękanego nie umyjesz.
    A skąd będzie wiadomo że jest nie popękany?
    kkknc napisał:
    Woda z chemią do tego zmienne ciśnienie.
    Jak dla mnie, to spore ryzyko że nagły skok ciśnienia wody porozrywa wkład.
  • Moderator Samochody
    Dzisiaj u mnie byli z ofertą, w mieście obok warsztatu. Oferują czyszczenie chemią, tłumaczył mi, że dopalanie DPF to procedura która go tak na prawdę zapycha, tak sobie to autorzy wymyślili.
    I że DPF do ma żywotność na max 170tys.


    Generalnie same bzdury gadał..
  • Poziom 36  
    Z czyszczeniem DPF jest większy problem jeśli w jednej obudowie siedzi on z katalizatorem, trzeba ro rozcinać.
    A ja wymieniłem na regenerowany nowym wkładem a stary dla jaj umyłem Karcherem gorącą wodą z Ludwikiem. W obudowie mam sam DPF więć sikać można z obu stron. Wiecie jaki efekt po myciu ? dokładnie takie same ciśnienie różnicowe jak w regenerowanym... 2-4mbar
    A jak próbowałem wypalić serwisowo pod kontrolą kompa to tragedia, paliwo w oleju i wymiana oleju po każdej takiej próbie.
  • Poziom 43  
    Po czyszczeniu dają wydruk z różnicy ciśnień. I rok gwarancji.
    Ciekawi mnie tylko podejście jak wtryski leja, a silnik olej pali.
    Nie przesadzajmy pęknięty wkład grechoce aż miło. A nie sądzę by ciśnienie go rozsypało. To co w aucie dostaje to pikuś. Zresztą to chyba opatentowana metoda
  • Poziom 25  
    Dlatego ja tego cholerstwa się pozbyłem, bo to same problemy przynosi. Moim zdaniem regeneracja tego jest bezcelowa, bo to nie będzie nowy filtr, a kupno nowego, dobrego, nie chińczyka to koszt całego lub połowy samochodu.

    rohhh napisał:
    W związku z tym mam pytanie, czy ja sama mogę jakimiś środkami go wyczyścić czy jedynie dobry warsztat może mi to zregenerować?

    Sama nie dasz rady, zostaje warsztat.
  • Poziom 38  
    Potrafię wyczyścić każdy dpf z gwarancją na 100tyś ,a wytrzymują dłużej .
  • Poziom 25  
    adam7009 napisał:
    Potrafię wyczyścić każdy dpf z gwarancją na 100tyś ,a wytrzymują dłużej.

    Owszem, można, nie neguję.
    Spróbuj też wytłumaczyć ludziom, że co jakiś czas trzeba to przepalić, co się wiąże z wyjazdem na dłuższą trasę, a nie każdy z resztą ma gdzie osiągnąć sensowną prędkość by to rozgrzać. Albo w ogóle, że muszą to przepalić, bo będzie jeszcze gorzej, paliwo w oleju itd.
  • Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    Potrafię wyczyścić każdy dpf z gwarancją na 100tyś ,a wytrzymują dłużej .
    Poprzez fizyczne usunięcie wkładu z puszki chyba tylko. Bo jeśli metodą "prania", to ile razy ceramika jest w stanie zdzierżyć ten zabieg zanim albo zabetonuje się na amen, bądź zacznie się kruszyć?
    "
  • Poziom 35  
    marcin55246 napisał:
    Dlatego ja tego cholerstwa się pozbyłem, bo to same problemy przynosi. Moim zdaniem regeneracja tego jest bezcelowa, bo to nie będzie nowy filtr, a kupno nowego, dobrego, nie chińczyka to koszt całego lub połowy samochodu.

    Życzę Ci, abyś przy najbliższej możliwej okazji miał zabrany dowód rej. i wtedy ciekawe jak przejdziesz przegląd.
    Dlaczego mnie trujesz?
  • Poziom 38  
    robokop napisał:
    adam7009 napisał:
    Potrafię wyczyścić każdy dpf z gwarancją na 100tyś ,a wytrzymują dłużej .
    Poprzez fizyczne usunięcie wkładu z puszki chyba tylko. Bo jeśli metodą "prania", to ile razy ceramika jest w stanie zdzierżyć ten zabieg zanim albo zabetonuje się na amen, bądź zacznie się kruszyć?
    "

    ja nie piorę w wodzie czy innych środkach ,skąd takie podejrzenie?
  • Poziom 25  
    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Życzę Ci, abyś przy najbliższej możliwej okazji miał zabrany dowód rej. i wtedy ciekawe jak przejdziesz przegląd.
    Dlaczego mnie trujesz?

    Truje? Ja? A co powiesz o tankowcach, które płyną na oceanach? Dlaczego im DPFu nie założą? Jeden taki przez godzine pracy, pośle więcej syfu niż ja przez całe życie.
    Co z autobusami, trupami po 30-40 lat? Ogólnie stare, kopcące samochody. Myślisz, że one są czystrze niż moja astra niedymiąca, bez DPF?
    Powiedz jak wytłumaczysz, że dwa takie same silniki z19dt, są montowane w oplach, filtrem DPF i bez? Mimo, że to te same roczniki.
    Poza tym, to co się nazbiera podczas jazdy z filtrem, potem jest wyrzucane podczas jego wypalania.
  • Poziom 35  
    marcin55246 napisał:
    Truje? Ja?
    Tak, Ty. Sam się do tego przyznałeś.
    marcin55246 napisał:
    A co powiesz o tankowcach, które płyną na oceanach? Dlaczego im DPFu nie założą? Jeden taki przez godzine pracy, pośle więcej syfu niż ja przez całe życie.

    Powiem dwie kluczowe kwestie:
    1. Stężenie
    2. Miejsce emisji
    Tankowce emitują tak daleko ode mnie, że stężenie w miejscach mego bytowania jest poniżej progu oznaczalności
    marcin55246 napisał:
    Co z autobusami, trupami po 30-40 lat?

    Pokaż mi polskie miasto z tak starymi autobusami w codziennej komunikacji zbiorowej
    marcin55246 napisał:
    Ogólnie stare, kopcące samochody. Myślisz, że one są czystrze niż moja astra niedymiąca, bez DPF?

    Nie są i mam nadzieje, że stopniowo wszyscy będziemy ograniczać emisje szkodliwych substancji.
    Wychodzisz z założenia typu: "jeśli sąsiad kopci to i ja będę kopcił"?
    Zechciej zapoznać się z tym artykułem: https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/...e-bardziej-trujace-niz-nam-sie-wydaje,22196,1
    oraz: https://www.motofakty.pl/artykul/filtr-czastek-stalych-planowane-kary-za-usuwanie-dpf.html
    marcin55246 napisał:
    Powiedz jak wytłumaczysz, że dwa takie same silniki z19dt, są montowane w oplach, filtrem DPF i bez? Mimo, że to te same roczniki.

    Nie znam sprawy, więc się nie wypowiem. Ale jak podasz jakieś wiarygodne źródła wiedzy to chętnie przeczytam i się odniosę.
    marcin55246 napisał:
    Poza tym, to co się nazbiera podczas jazdy z filtrem, potem jest wyrzucane podczas jego wypalania.

    Proponuję się dokształcić jak to się odbywa: https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cząstek_stałych#Regeneracja
    Jak widzisz, Twoja teza jest nieprawdziwa.
  • Poziom 25  
    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Tankowce emitują tak daleko ode mnie, że stężenie w miejscach mego bytowania jest poniżej progu oznaczalności

    Co to za podejście? "Wszędzie, ale u mnie pod nosem nie" A oceany i kraje do których to dociera są gorsze? Tam już może?

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Pokaż mi polskie miasto z tak starymi autobusami w codziennej komunikacji zbiorowej

    Choćby Kwidzyn. Komunikacja PKS. Autobusy to stare, kopcące rzęchy po prostu.

    Szyszkownik Kilkujadek napisał:

    Nie są i mam nadzieje, że stopniowo wszyscy będziemy ograniczać emisje szkodliwych substancji.
    Wychodzisz z założenia typu: "jeśli sąsiad kopci to i ja będę kopcił"?

    Zgubna nadzieja kolego. Ja wyciąłem to ze względu tego, że podczas dopalania, które nie jest zakończone olej zostaje zmieszany z paliwem, co raczej szkodzi silnikowi, prawda? Żeby to dopalić musisz specjalnie zjechać gdzieś na dłuższą, szybszą trasę, a to czas i paliwo.
    Szyszkownik Kilkujadek napisał:
    Nie znam sprawy, więc się nie wypowiem. Ale jak podasz jakieś wiarygodne źródła wiedzy to chętnie przeczytam i się odniosę.

    Będzie ciężko, bo to trzeba szukać dużo w sieci. Np. Vectra C z silnikiem Z19DT istnieje z DPF, jak i bez niego.
    Jeśli na tabliczce znamionowej przy drzwiach pasażera w dolnym lewym rogu w ramce jest parametr 0,5, to znaczy, że w samochodzie jest filtr cząsteczek stałych (DPF). Jeśli na tabliczce znamionowej jest parametr powyżej 1, to filtra cząsteczek stałych DPF nie ma w samochodzie.

    Link Astra DPF

    DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.DPF, filtr cząstek stałych. - Czyszczenie w piecu- czy warto.
  • Moderator Samochody
    marcin55246 napisał:
    Co to za podejście? "Wszędzie, ale u mnie pod nosem nie" A oceany i kraje do których to dociera są gorsze? Tam już może?

    Chodzi o bezpośrednie trucie ludzi a nie środowiska.
  • Poziom 13  
    Ej wy poważnie myślicie że jak macie dpf to przy uszkodzonej pompie i wtryskach nie zakopci na czarno? XDDD
  • Moderator Samochody
    darek.jacek napisał:
    Ej wy poważnie myślicie że jak macie dpf to przy uszkodzonej pompie i wtryskach nie zakopci na czarno? XDDD



    Przy uszkodzonej pompie nie zakopci bo nie odpali, a przy uszkodzonych wtryskach i sprawnym DPF nie zakopci. Przynajmniej nie sadzą.
  • Poziom 43  
    Przy sprawnym filtrze DPF nie zakopci bo i jak ? Piasek przez fitr powietrza do silnika też ci przeleci?
  • Poziom 35  
    marcin55246 napisał:
    Co to za podejście? "Wszędzie, ale u mnie pod nosem nie" A oceany i kraje do których to dociera są gorsze? Tam już może?

    A widziałeś kiedyś smog na oceanie? Albo w jakimś mieście przybrzeżnym? Ogólnie czy słyszałeś kiedyś aby transport morski był chociaż w minimalnym stopniu odpowiedzialny za smog?
    marcin55246 napisał:
    Choćby Kwidzyn. Komunikacja PKS. Autobusy to stare, kopcące rzęchy po prostu.

    PKS to komunikacja międzymiastowa. Pytam o komunikację miejską. Ale zgadzam się, że stare PKSy powinny możliwie najszybciej być wymieniane.
    marcin55246 napisał:
    Zgubna nadzieja kolego. Ja wyciąłem to ze względu tego, że podczas dopalania, które nie jest zakończone olej zostaje zmieszany z paliwem, co raczej szkodzi silnikowi, prawda? Żeby to dopalić musisz specjalnie zjechać gdzieś na dłuższą, szybszą trasę, a to czas i paliwo.

    Czas i paliwo powiadasz? A wycięcie DPFa to za darmo zrobiłeś?
    Pytanie na logikę: po kiego grzyba kupiłeś diesla do jazdy po mieście? Możesz to jakoś logicznie uzasadnić?
    Po co kupiłeś auto z silnikiem, który nie nadaje się do jazdy typowo miejskiej?
    marcin55246 napisał:
    Będzie ciężko, bo to trzeba szukać dużo w sieci.

    No to jak znajdziesz, daj znać.
  • Admin grupy Samochody
    Panowie, proszę trzymać się tematu. W sprawie dyskusji na temat wycinania filtröw proszę założyć nowy temat.
  • Poziom 43