Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja elektryczna na nowo - kilka pytań.

cichywilk 06 Cze 2013 21:51 2358 6
  • #1 06 Cze 2013 21:51
    cichywilk
    Poziom 9  

Mam kilka pytań odnośnie nowo powstającej instalacji elektrycznej w mieszkaniu z lat '30.

Zdecydowałem się na to bo instalacja aluminiowa została podłączona pod jeden obwód we wszystkich pokojach łącznie z kuchnia i łazienką (gniazdka) drugi obwód światło. A na jednym gniazdku nie znalazłem N...

W między czasie było wymienione przyłącze do licznika na przewody miedziane (jedyna zaleta całego bajzlu). 3 fazy i 1 Neutralny.

Ostrzegam na wstępie że nie jestem elektrykiem, jedynie na potrzeby remontu obudziło się we mnie męskie hobby :) a po drugie nie mam kasy żeby zapłacić komuś za wymianę kompletną instalacji. Kuć ściany i kłaść kabel sam potrafię.

Ale co do podłączenia to chciał bym zasięgnąć rady mądrzejszych od mnie w tej kwestii. Sprawa wygląda tak:

* mam 3 fazy
    * na umowie 9kW
    * licznik ;) zaplombowany, ale są bezpieczniki typu S za nim, więc odbioru nie muszę dostać. Robię remont po "swojej" stronie.
    * stare bezpieczniki typu "wkręć / wykręć" na klatce za Tablicą a przed moim licznikiem
    * piec kaflowy ogrzewany elektrycznie (spiralki x2 po 1kW)
    * drugi pokój bez ogrzewania
    * bojler w łazience

co planuję?:
    * poprowadziłem osobny kabel 3x2.5 do bojlera ( w razie jak kiedyś chciał bym zmienić na grzałkę przepływową)
    * obwód na kuchnię i łazienkę (w kuchni tylko lodówka) kuchnia na gaz. w łazience pralka
    * obwód na światło (tutaj chciał bym podłączyć całe oświetlenie na jednym układzie) małe mieszkanie nie ma sensu dzielić ? mam rację czy nie?

Na obwód kuchnia+łazienka i światło chciał bym założyć "różnicówkę". Z tego co wyczytałem prawidłowo podłączona powinna być: