logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie do instalacji Detektora Tlenku Węgla.

Lupiki 09 Cze 2013 10:44 5037 5
  • #1 12397913
    Lupiki
    Poziom 2  
    Ocena: 2
    Witam Serdecznie Wszystkich ! :)

Jestem początkującym instalatorem/serwisantem urządzeń grzewczych, do spraw związanych z prądem mam bardzo dużo pokory.
    Posiadam uprawnienia Sep Grupy 1 do 1kV, ale to o niczym konkretnym dotyczacym wiedzy praktycznej w moim przypadku nie świadczy...

Chcę zamontować czujnik tlenku węgla w łazience (czyli stopnie ochrony IP xx), o ile miejsce montażu, sposób działania, wentylacja i wszystko z tym związane rozumiem i nie jest mi obce to zasilenie tego czujnika prądem z instalacji rodzi sporo wątpliwości i pytań:

Detektor może być zasilany: - 230v (+10%/-14%) 50Hz i pobór mocy 3W
    Lub
    - 12V (+/- 15%) pobór mocy 1,5W.

Do zasilenia potrzebuje przewody L i N.

1. Czujnik musi być wpięty bezpośrednio do instalacji !
    - W puszcze podłączyc się do obwodu zasilania gniazd czy oświetlenia ?

- Jeśli nie ma puszek, to daje gniazdo natynkowe z odpowiednim IP i tam się podpina (przewody będę prowadził po scianach w korytkach prostokątnych albo rurkach elektroinstalacyjnych z pvc) czy dobrze kombinuje ?

2. Instalacje elektryczne są różne, w blokach z wielkiej płyty często spotykam jeszcze bezpieczniki ceramiczne i do tego stjuningowane jakimś drucikiem (watowanie ?), żeby zabezpieczyć mój czujnik od strony instalacji znalazłem takie urządzenia:

- Przekaźnik napięciowy jednofazowy CP-710 [ F&F Pabianice ] montowany w nadtynkowej skrzynce (z szyną jak w rozdzielnicy) z odpowiednim ip.

- do zasilenia wersji 12v zasilacze stabilizowane / j.w + buforowe (zasadność stosowania zasilania buforowego to już inna dyskusja) w obudowie metalowej, lub bryzgoszczelnej np. Pulsar PSBSH1012A ewentualnie bez obudowy i umieszczany w obudowie PULSAR IP65