Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co zamiast AT89C2051? Poszukuje alternatywy

ppawel24 02 Lip 2013 15:26 1425 9
  • #1 02 Lip 2013 15:26
    ppawel24
    Poziom 9  

Witam.
    Chciałem zrobić pewien układ przy wykorzystaniu AT89C2051 (ew.AT89S2051), ale okazało się, że nie da się dostać programatora pod USB.
    Wiec takie jest moje pytanie:

Czy istnieje jakiś inny mikrokontroler, którym mógłbym zastąpić w/w? Ważne jest:
    1. Abym nie musiał zmieniać połączeń w układzie
    2. Żeby program do AT89 działał w tym alternatywnym (ponieważ program już posiadam)
    3. Kontroler był pod USB (i w miare tani)

Zaznaczam, że jestem laikiem, umiem tylko lutować i posługiwać się schematami.

(A może jest ktoś z Lublina i okolic kto ma programator do AT89C2051 i byłby w stanie wgrać program? - Piwffka gwarantowane :D )

Pozdrawiam

0 9
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 02 Lip 2013 16:01
    piotrva
    Moderator na urlopie...

Witaj,
    Co do odpowiednika pod względem sprzętowym to najbardziej zgodne są procesory 90S2313 lub nowszy ATTiny2313 z serii AVR.
    Do tego najtańszy programator na USB dostaniemy za ~20 zł.
    Jedyna zmiana to zmiana układu resetu - 89... są resetowane stanem wysokim, a pin RST potem musi być utrzymany w stanie niskim, tymczasem AVR resetowane są stanem niskim, a potem RST musi być utrzymany w stanie wysokim (zwykle w układach z 89x2051 wystarczy wylutować układ RC do resetu po starcie zasilania i w miejsce kondensatora wlutować rezystor 1-10k)
    Co do programu - zależy w jakiej postaci takowy program posiadasz i w jakim języku jest on napisany. Na pewno od razu bez zmian nie da się przenieść programu z 89 na AVR, ale jeśli program napisany jest w C/Bascom i masz źródła to można próbować przeportować.