Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 HDI RHR 206 r. na gorącym silniku nie zapala

10 Lip 2013 20:31 8043 13
  • Poziom 18  
    Witam serdecznie. Bardzo proszę o poradę kolegów gdzie szukać uszkodzenia auto jak w temacie Silnik 2.0 hdi RHR.
    Na zimnym silniku pali bez problemu i można jeździć cały dzień nic się nie dzieje złego nie kopci, nie szarpie nie traci mocy oby go nie wyłączyć. Gdy się go zgasi tak od 95-97 (stopni płyn chłodzący) nie da się uruchomić.
    Ostatnio było robione:
    Wymieniona została turbina (uszkodzenie łopatek na zimnym)razem z nastawnikiem i czujnikiem kopiowania turbo.
    Ciśnienia turbo teraz są ok czyli zadane i zmierzone prawie takie same(minimalna różnica )
    Wymienione zostały przelewy na wtryskach, podkładki pod wtryskiwaczami (oryginał)
    Nowe szpilki i nakrętki (mocowanie wtrysków)
    Nowy olej i filtry, oleju MAN, paliwa Bosch, powietrza Bosch
    Obudowa filtra paliwa wymyta wyczyszczona nie było opiłków.
    Fap 45% nie da się go zregenerować jest połowa zbiornika płynu ale go nie dawkuje. korek widoczny w PP ale stan minimalny nie osiągnięty. pomka działa na teście i kalkulator się komunikuje.
    Błędy .PP
    Po wykasowaniu i odpaleniu na zimno brak jakichkolwiek błędów pojawiają się dopiero gdy nie chce zapalić.
    1-Multipleksowanie niespójna informacja o zdalnie sterowanym wzbudzeniu.
    2-Multipleksowanie brak komunikacji bsi lub klimy.
    3-Sterowany rozruch i wyłączenie silnika brak lub nieprawidłowość żądań uruchomienia lub wyłączenia
    W parametrach
    Obroty przy rozruchu 220, wałki zsynchronizowane, ciśnienie zadane 251 nabija różnie,mam wrażenie że jak stygnie ma coraz większe najpierw 80, 100, 120, 140,
    Ale było i 37-40 myślałem ze to zawór ciśnienia paliwa ale jest nowy.
    RCO zaworu ciśnienia na wolnych obrotach ma 15. RCO wydatku 23.
    Jak się da tak na -2000 obrotów RCO są po 20 -21
    Wydatek paliwa jak działa 4,5 jak nie zapala dochodzi do 12.
    Wydatek wtryskiwaczy w miarę równo 87-101 na wszystkich ale też nie zawsze tak samo, czasami się to zmienia na poszczególnych wtryskach.
    Jak się doda gazu na wszystkich 98,4
    Jeżeli potrzebne do diagnozy będą inne parametry oczywiście je podam.
    Bardzo proszę o pomoc chciałem nim jechać na urlop pozdrawiam.
  • MetalWork
  • Poziom 31  
    Też miałem problemy z rozruchem, szczególnie na ciepłym. Co prawda zawsze odpalal ale kręcił wałem z 5 razy. Wyczyściłem ssak w zbiorniku i filtr paliwa wymieniłem na oryginalny. Niebieskie opakowanie z lwem. Wtedy ciśnienie podczas kręcenia miałem około 150 z początku, po mojej operacji podczas kręcenia wyskakuje 170 180 i robi 2 obroty wałem. Pierwszy kręci drugi obrót już łapie.
    Boli jedynie cena filtra. Dziwi mnie tylko że nowy zamiennik niczym się nie różni...
  • MetalWork
  • Poziom 18  
    Witam Bosch też nie jest tani innych(lepszych) nie było. Gdyby miał zapchany ssak w baku to raczej by nie robiło mu różnicy 70 czy 96 stopni ciepła ale może się mylę. Zdejmowałem zasilanie z obudowy filtra ale też nic to nie zmieniało, otwierałem korek w baku syknięcie było ale nadal nie chciał zapalić jak ostygł do 60-70 stopni pali po jednym może dwóch obrotach.pozdarwiam
  • Poziom 39  
    RHR czy RHY?
    Jaki tam system wtryskowy?
  • Poziom 18  
    Witam Silnik z osprzętem ma na pewno oznaczenie RHR jest to jednostka o mocy 100KW.
    Wtrysk pierwszej generacji czyli wtryskiwacze elektromagnetyczne. (nie wiem czy koledze o to chodziło, w miarę możliwości odpowiem na wszystkie pytania)Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Możesz mieć pompe która kończy swój żywot :-(
    Walczyłem niedawno z Nissan Primastar i były podobne objawy i połapałem się w problemie kiedy dałem diesla z 5l bańki co ciekawe jak bańka stała na ziemi nie zapalił ale jak bańka była na wysokości maski zagadał od razu. Morał taki że im wyżej jest bańka od pompy tym łatwiej dla 'przechodzonej' pompy zaciągnąć ropę bo pomaga mu grawitacja :-O taka sama zasada jest w hydraulice np wieże ciśnień żeby zwiększyć ciśnienie w kranach. Dlatego też filtr nie originał ale identyczny jak oryginał jest gorszy bo wygląda tak samo ale ma inną przepustowość powierzchniową co powoduje opory i trudność zassania dla zużytej pompy.
    w Primastar'ze gdy podniosłem filtr wyżej zaczął lepiej palić ale i tak była pompa do wymiany...
    Spróbuj tego u siebie może pomoże a może nie :cry:

    Powodzonka :D
  • Poziom 11  
    Witam, miałem podobne kłopoty z zapalaniem tylko że "w benzynie".

    Przyczyną w tym przypadku był czujnik temperatury silnika, miał krótkotrwałe "przerwy" w pomiarze.
    W końcu po wymianie tego czujnika - wreszcie wszystko wróciło do normy.

    A może i tu jest ta sama przyczyna???

    Pozdrawiam, .............
  • Poziom 18  
    Spróbuje jutro ale to chyba coś innego ponieważ normalnie pali przy 120 -140 bar bywa tak że na gorącym nabije 138 a nie pali, jest jeszcze coś takiego że nie zapala się kontrolka świec żarowych a jak ostygnie do 75 to się kontrolka zapala(ale może na gorącym się nie zapala) i jak poczekam jeszcze 5-10 min zapala bez problemu tak jakby coś się odblokowało. To nie przypadek bo np bez górnej osłony silnika z otwartą maską stygnie (zapala) szybciej Sprawdzałem zawór wydatku na pompie działa, jest jeszcze jeden zawór na pompie ale jeszcze się do niego nie dostałem Auto ma przejechane 140 tyś. to by była masakra jakby pompa tak szybko wysiadła.Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    A może dla sterownika świec jest inny czujnik?
    Może to właśnie czujnik świec fałszuje?
    Powiązanie objawów - jest podobne: Struktura wewnętrzna samego czujnika reaguje na zmiany temperatury w bardzo krótkim czasie, ponieważ to właśnie sam czujnik jest w medium , któremu ma mierzyć temperaturę.
    Na skutek uszkodzeń czujnika, jest możliwość wprowadzania "nieprzewidzianych" zakłóceń do układów sterowania. A każde "nieprzewidziane zakłócenie" - zawsze wywołuje dziwne anomalie.
  • Poziom 30  
    pisałeś że czasami było 37-40 a to wskazuje na problem z ciśnieniem...
  • Poziom 18  
    elektron000 napisał:
    A może dla sterownika świec jest inny czujnik

    Wszystko możliwe, pod ecu jest przekażnik od świec ale po jego odłączeniu auto zapala.
    diodabg napisał:
    pisałeś że czasami było 37-40 a to wskazuje na problem z ciśnieniem...

    Zgadza się ciśnienie jak mu się chce raz jest niskie po następnym zakręceniu wyższe, wyglądało to na zawór ciśnienia paliwa ,ale zamontowałem wczoraj nowy, grzałem go na postoju do 95 stopni i zapalał wyjechałem przejechałem może 2 km wyłączyłem i d.. nie pali
    Podłącze go za godzinę i sprawdzę teraz parametry.
    Jak się doda gazu i schodzi z obrotów to zaciąga gdzieś powietrze na obudowie filtra na tych szybkozłączkach oringi nie do kupienia w peugeocie ,tylko całe przewody. Sprawdzę na bańce z ropą i dam znać. Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 29 [minuty]:

    Witam Ciśnienie teraz jest ok przy kręceniu ale zrobiłem mały test ,podłączyłem turbinkę z serwera która chłodziła ecu i odpala wiec albo eku ma jakiś element który wysiada pod wpływem ciepła może układ na nim zamontowany pc555LF8MZP40 w technologi kulkowej bez nóżek nie łączy no nie wiem ale na 90 % to jest wina ecu. Zamontuje jakiś silny wiatrak i w drogę może coś się okaże. Pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 17 [minuty]:

    Witam ponownie niestety wiatrak to za mało potrzebna by była jakaś turbina żeby to schłodzić podczas jazdy, zamówię sterownik nowy i wymienię. Potrwa to około dwóch dni więc napisze jaki był efekt. pozdrawiam .
  • Poziom 19  
    pomimo że pokazuje ci synchro to załóż 100% sprawny czujnik polożenia wałka dobrze go ustaw i powinno się zagoić.
  • Poziom 30  
    nodzy napisał:
    Witam Ciśnienie teraz jest ok przy kręceniu ale zrobiłem mały test ,podłączyłem turbinkę z serwera która chłodziła ecu i odpala wiec albo eku ma jakiś element który wysiada pod wpływem ciepła może układ na nim zamontowany pc555LF8MZP40 w technologi kulkowej bez nóżek nie łączy no nie wiem ale na 90 % to jest wina ecu. Zamontuje jakiś silny wiatrak i w drogę może coś się okaże. Pozdrawiam

    Porządny silikon i wrzuc do wiadra z wodą ;-)
    Albo w Pepsi z lodem i będzie śmigać na gazie ... :-)
  • Poziom 18  
    brombal napisał:
    pomimo że pokazuje ci synchro to załóż 100% sprawny czujnik polożenia wałka dobrze go ustaw i powinno się zagoić.

    Pierwsza moja myśl była taka że to czujnik wału ale ewidentnie temperatura ma tu zamieszanie i jak nie zapalał czujnik chłodziłem powietrzem z kompresora i nie zapala, a jak się schłodzi sterownik to zapala. Ecu strasznie się grzeje nie można się dotknąć przetwornica która jest w środku nie daje wystarczającego napięcia na wtryski po nagrzaniu. Kupiłem drugi sterownik muszę go tylko ("wyczyścić" )odblokować wtedy sprawdzę. Dziękuje za rady.Zamykam temat.