Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F - C16NZ - brak iskry

Pawel S. 12 Jul 2013 00:44 4179 6
  • #1
    Pawel S.
    Level 39  
    Witam.

    Mam problem z brata astrą z silnikiem C16NZ.
    Bez powodu przestał zapalać. Po szybkiej diagnostyce wyszło na to że brak iskry.
    Brat wymienił cewkę WN na nową. Napięcie na cewkę dochodzi.
    Wcześniej były już problemy z aparatem zapłonowym więc zaczęliśmy tam grzebać. Brat niecierpliwy więc kupił drugi kompletny aparat (stary przeciekał od silnika) - nadal brak reakcji.
    Sprawdzałem to co mogłem - wszystko wygląda OK.
    Zasilanie cewki jest.
    Czujnik indukcyjny sprawny.
    Moduł "mocy" powinien być sprawny - podobno przed demontażem działał.
    Kopułka, rozdzielacz, kable nowe. Świece sprawne.
    Paliwo dochodzi (jedna świeca wykręcona - czuć paliwo po rozruchu)

    Dzisiaj chciałem jeszcze sprawdzić kody błędów. Zwieram piny, włączam zapłon i... i NIC!
    Jedyne co mi zostało do sprawdzenia to ECU - czy dobrze sądzę że to może być ECU po tym jak nie pokazało żadnych kodów na tablicy?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Pawel S.
    Level 39  
    Podobno jest sprawny bo nie mam jak tego sprawdzić. Ale są 2 i na obu brak reakcji

    Zasilanie na cewkę podane, nie miałem jak sprawdzić tylko masy. Dzisiaj biorę więcej sprzętu to się sprawdzi.
    Ale głównie to jadę szukać ECU.
  • #4
    jokerro
    Level 34  
    wymien aparat i auto odpali
  • #5
    Pawel S.
    Level 39  
    Czy panowie czytają pierwszy post? Aparat wymieniony na inny!
    Calutki aparat zapłonowy wymieniony na inny używany, który podobno działał przed demontażem!

    Znalazłem taki opis:
    Quote:
    Na akumulatorze żaróweczka przygasa, na cewce WN nie zapaliła się. Na cewce jest 12V. Iskry nie
    > zaobserwowano.

    No i już coś wiemy . Moduł nie steruje cewką, co w połączeniu z podawaniem paliwa prawie na pewno oznacza jego uszkodzenie.
    Ale trzeba się upewnić. Mam nadzieję, że nie przykręciłeś go za mocno, bo łatwo mu w ten sposób uszkodzić wnętrzności.
    Moduł do pracy potrzebuje: zasilanie po stacyjce (noga +), masę (śrubki, którymi jest przykręcony) i sygnał wejścia(noga P).
    Otwórz aparat i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu jest na module plus i minus. Jeśli są, to - przy włączonym zapłonie - kabelkiem podłączonym do plusa akumulatora (szeregowo z żaróweczką) dotykaj nogi P modułu. Powinieneś zaobserwować kilka rzeczy:
    Cewka powinna walić iskrą, wtryskiwacz paliwem i powinna ruszyć pompa paliwa. Oznaczać to będzie dobry moduł, a uszkodzoną ceweczkę (czujnik indukcyjny).
    Jeśli nic się nie wydarzy, to podłącz kabelek (bez żarówki) do nogi C, a drugim końcem dotykaj na krótko do masy. Uwaga na paluszki, bo w momencie odrywania kabelka będą iskry i napięcie dochodzące do 400V. Jeśli cewka jest sprawna, to będzie w ten sposób generować iskrę i jednocześnie będzie to oznaczać uszkodzenie modułu.

    sprawdzę to, ale nadal zastanawia mnie brak reakcji kompa na zwarcie pinów :/
  • #6
    matimon22
    Level 25  
    Check świeci sie po przekręceniu stacyjki?
  • #7
    Pawel S.
    Level 39  
    Auto naprawione. Napisze co się stało w porządku chronologicznym.


    Silnik nie zapalał. Brat ze znajomymi zaczęli grzebać i szukać przyczyny. Znaleźli powód - brak iskry. Zaczął wszystko wymieniać - cewkę, aparat, przewody itp itd.
    Dopiero tutaj mnie wezwał i zacząłem sprawdzać...
    Szkoda tylko że dopiero dzisiaj mi powiedział że po wymianie aparatu zapłonowego wymienił też rozrząd bo mu strzelił!
    Czyli przyczyną nie odpalania silnika był pęknięty pasek rozrządu! Zanim jednak do tego doszli zdążyli wymienić wszystkie części dookoła i zrobili jeden błąd - zamienili kabelki które idą od aparatu do cewki.

    Bardzo przydatny w diagnozowaniu tego okazał się powyższy opis.
    Quote:
    Otwórz aparat i sprawdź, czy po włączeniu zapłonu jest na module plus i minus. Jeśli są, to - przy włączonym zapłonie - kabelkiem podłączonym do plusa akumulatora (szeregowo z żaróweczką) dotykaj nogi P modułu. Powinieneś zaobserwować kilka rzeczy:
    Cewka powinna walić iskrą, wtryskiwacz paliwem i powinna ruszyć pompa paliwa. Oznaczać to będzie dobry moduł, a uszkodzoną ceweczkę (czujnik indukcyjny).

    Tutaj działało wszystko poza iskrą. Czyli moduł sprawny.

    Quote:
    Jeśli nic się nie wydarzy, to podłącz kabelek (bez żarówki) do nogi C, a drugim końcem dotykaj na krótko do masy. Uwaga na paluszki, bo w momencie odrywania kabelka będą iskry i napięcie dochodzące do 400V. Jeśli cewka jest sprawna, to będzie w ten sposób generować iskrę i jednocześnie będzie to oznaczać uszkodzenie modułu.

    Tutaj iskra była - czyli cewka też sprawna!

    Wypytałem co i jak montował i jedyna niepewność to były te przewody. Zamieniłem, powtórzyłem powyższy test i pojawiła się iskra!
    Zmontowałem aparat i odpalił za pierwszym razem ;)


    Ale w szoku jestem jak nie zauważył ze pasek poszedł! :D


    Aha - co do kontrolki. Po prostu jej nie było!
    Wygląda na to że poprzedni właściciel ją zdemontował bo się ciągle świeciła. Po zakupie nie działała lambda. Nie wymienił bo zapiekła się na amen! :/