Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 1.9 tdi 115 km - passat 99r grudzien 85 KW AJM,zacinająca sie turbina

21 Lip 2013 09:39 10221 5
  • Poziom 2  
    Witam. mam passata 1.9 tdi 115 km, ostatnio mialem problem z turbina(często sie wieszała i auto ledwo sie poruszało-po wyłączeniu silnika i ponownemu uruchomieniu było po kłopocie)wiec dałem naprawy-turbine zregenerowali i dali gwarancje na rok i niby ok ale po zrobieniu okolo 1000km problem nawrócil, wprawdzie o wiele rzadziej sie zacinala ale zacinala. Dalem ponownie do naprawy w ramach gwarancji, wyregulowali pompowtryski(nie wiem co maja wspolnego z wieszaniem sie turbiny-powiedzieli że tak)uszczelniacze i dodatkowo zaplacilem za to 400 zł, i niestety problem nie zniknąl wiec dałem znow do naprawy, przejżeli wszystko jeszcze raz i powiedzieli ze wszystko jest ok(nie widzą przyczyny), nie wiem co dalej- nie mialem okazji sprawdzic czy problem zniknnie. proszę o pomoc.
    ps. poza tym generalnie passat nie ma tej mocy(zrywu) co kiedyś
  • Poziom 2  
    dzięki kolego za podpowiedz.
    powiem szczerze ze jestem laikiem w temacie(mam jakies tam pojęcie globalne)ale czytalem o tym zaworze i wydaje mi sie to banalnym problemem w kontekscie 'naprawy przez fachowców'- czyżby oni o tym nie wiedzieli-profesjonalnie zajmują sie regeneracja turbin
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy z nią spokrewnione. Zaliczamy do nich:
    turbinę
    zawór n75 sterujący gruszką turbiny
    wężyki podciśnienia (mogą być nieszczelne)

    Poza tym możemy o brak mocy oskarżać także:
    przepływomierz
    filtr paliwa
    nieszczelność w dolocie
    filtr powietrza
    no i pewnie jeszcze kilka rzeczy.

    Jeśli mogę coś doradzić - najlepiej kupić sobie interfejs, którym zrobisz sobie logi dynamiczne i możesz sprawdzić drogie części. Na tej podstawie można wykluczyć lub potwierdzić awarię przepływomierza, doładowania turbiny i inne.

    Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na interfejs to proponuję zacząć od przeczyszczenia przepływomierza odpowiednim środkiem. Zawór turbiny - n75 możesz wykluczyć poprzez podmianę z zaworkiem obok - zaworkiem od EGR, ma podobną charakterystykę, więc może pomóc w diagnozie. Zastanów się również kiedy ostatnio zmieniałeś filtr paliwa oraz powietrzna. Możliwe, że do silnika dociera za mało powietrza przez zapchany filtr.

    No i ostatnia rzecz - czy dbasz o turbinę? Jeśli jeździsz z obrotami na poziomie 1500rpm to się nie dziw, że turbina co chwilę się "zasyfia" i przez to auto wpada w tryb awaryjny.
  • Poziom 10  
    daj komuś turbine do zrobienia kto się zna na tym i bedziesz smigał
  • Poziom 42  
    To nie będzie niedomaganie turbiny , ściąg węża dolotowego i fizycznie (paluchem) sprawdź jak porusz się wirnik turbiny. Jak z olejem w wężu z turbiny do intercoolera?
    Dobra diagnostyka w czasie jazdy wiele wyjaśni.