Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 130 KM traci moc.

02 Lut 2011 13:59 11308 17
  • Poziom 9  
    Passat B5 130 KM traci moc.
    Silnik w samochodzie po przekroczeniu 3000 obr/min traci moc(turbina wyłącza się), po zatrzymaniu samochodu wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy.
    Mam nowy przepływomierz, czujnik przeładowania oraz czujnik znajdujący się przy chłodnicy, którego nazwy nie pamiętam (dochodzą do niego wężyki gumowe i przewody elektryczne).
    W dalszym ciągu silnik zachowuje się tak jak napisałem na początku. Podejrzewam turbinę ale gdyby się uszkodziła to chyba nie pracowałaby przez cały czas.
    Nie umiem sobie z tym poradzić, w serwisie diagnoza padła tylko na czujnik przeładowania. Jeszcze podejrzewam defekt elektroniki.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 24  
    Turbina Ci przeładowywuje, albo uszkodzony N75, lub zapieczone kierownice w turbo.
  • Poziom 9  
    100 % turbina przeładowuje ale cały czas zastanawiam się dlaczego. Myślę że N75 to chodzi o jeden z czujników które wymieniłem, nie wiem tylko o co chodzi z tą kierownicą - czy to jest prosta sprawa, czy to się czyści wymienia itp. Jak sprawdzić czy to aby na pewno ta kierownica.
    dzięki za odpowiedź
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Co do diagnostyki to byłem w serwisie VW i tam stwierdzono uszkodzenie czujnika przeładowania - wymieniłem i bez zmian. U mnie objawy są tak jak pisałem na wstępie ale nie ma żadnych dziwnych dźwięków tak jak to opisują inni na innych forach. Jeżeli chodzi o N75 to ten czujnik również wymieniłem i nic bez zmian. Zastanawiam się jeszcze czy ujemna temperatura może mieć na to wpływ.
    dziękuję za odpowiedzi.
  • Poziom 33  
    Serwis VW robi Cię jak Rysiu z Klanu kroi ludzi na taksie :lol:

    Skoro wymieniłeś i bez zmian to męcz ich dalej, od czegoś są, za coś pieniążki biorą.

    Wszystkie Twoje problemy był wałkowane milion razy. Poszukaj dobrze.

    Nie, ujemna temperatura nie ma na to wpływu.
  • Poziom 9  
    Mam zamiar wrócić do serwisu, ale co jak oni powiedzą ,że to turbosprężarka nawaliła i powiedzą, że należy ją wymienić, a po wymianie bez zmian?
  • Poziom 12  
    Sprawdz reka czy rusza sie ciegno silownika turbiny (gruszki), w zakresie ok 1cm, jezeli nie to czeka Cie wymiana gruszki lub czyszczenie turbiny.
  • Poziom 16  
    ja wyczyściłem kiedyś zawór EGR i pomogło
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Tak jak koledzy wcześniej pisali to będą na 95% zapieczone kierownice w turbinie. Przerabiałem to w B5 i Octavii. Rozebrałem turbo własnoręcznie i wyczyściłem kierownice z pokładów sadzy i pomogło. W necie na ten temat znajdziesz bardzo dużo. Widziałem nawet całą instrukcję jak wyczyścić to ustrojstwo. Powodzenia.
  • Poziom 13  
    100% zacieta geometria turbiny(kierownica)
  • Poziom 1  
    Moc traci przez Filtr cząstek stałych DPF jest on na pewno zużyty 150 000 km musi być wymieniony to spory wydatek
  • Poziom 19  
    Miałem podobnie i pomogła wymiana wężyka od EGRu przetarła go osłona silnika. Podjedz do zwykłego mechanika (nie serwisu) i powiedz aby odczytali ci dokładnie oznaczenie błędu jaki pokazuje komputer.
  • Admin grupy Samochody
    Panowie -długo będziecie rozwijać te swoje idiotyzmy?Odpowiedz już padła w pierwszym poście.Q-mac-odpowiedział.
  • Poziom 21  
    Ja bym stawiał na zapieczone kierownice w turbinie,łapie tryb awaryjny po przekroczeniu 3 tyś
  • Poziom 33  
    Na Rany Chrystusa. Moderator, błagam, zamknij ten wątek....
  • Poziom 26  
    12marian napisał:
    Moc traci przez Filtr cząstek stałych DPF jest on na pewno zużyty 150 000 km musi być wymieniony to spory wydatek

    DPF w Passacie B5 ???? Ciekawe......
  • Moderator
    Wystarczy, temat wyczerpany, zamykam.
    Jak można pisać odpowiedzi w temacie, nie mając potrzebnej wiedzy w konkretnym zagadnieniu??