Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blackstar ht-100 - Przedwzmacniacz wzmacniacza gitarowego (brak przesteru)

yaku150 16 Sie 2013 20:07 1440 3
  • #1 16 Sie 2013 20:07
    yaku150
    Poziom 8  

Witam, dzis wymieniłem lampy mocy ponieważ się zużyły w moim wzmacniaczu blackstar ht-100, grałem na nich około godziny i wszystko było ok wszystkie kanały działały (clean, przester 1 i 2). Preamp jest zbudowany na 2x ECC83 i 1x ECC82. Niestety po uruchomieniu wzmacniacza drugi raz po kilku godzinach mogłem grać tylko na kanale czystym na overdrive'ach kompletna cisza. Ściągnąłem obudowę aby sprawdzić stan lamp i okazało się że jedna z ECC83 nie żarzy w ogóle, więc zamieniłem te lampy miejscami, okazuje się że to lampa się zużyła i dlatego nie działa kanał przesterowany. Moim pytaniem jest, z racji iż nie znam się na tym aż tak bardzo, czy muszę wymieniać obie lampy ECC83 czy tylko tą która jest zużyta?
    Lampy mocy działają bez zarzutu co potwierdza normalne działanie wzmacniacza na kanale clean.

0 3
  • #2 16 Sie 2013 21:48
    painlust
    Specjalista - wzmacniacze gitarowe

Jeśli lampa się nie świeci to nie jest zużyta tylko żarnik się upalił. Lampę wymieniasz i śmigasz dalej. Drugiej nie musisz.

0
  • #3 16 Sie 2013 21:51
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

yaku150 napisał:
    okazało się że jedna z ECC83 nie żarzy w ogóle, więc zamieniłem te lampy miejscami, okazuje się że to lampa się zużyła

Wyrażaj się precyzyjnie: zużycie się lampy to zmniejszony prąd anodowy, mniejsze nachylenie i mniejsze wzmocnienie. Natomiast brak żarzenia oznacza tylko tyle, że przepalony jest żarnik. Zużyta lampa będzie wzmacniać, chociaż sporo gorzej; lampa z przepalonym żarnikiem nie wzmocni nic.
    yaku150 napisał:
    Niestety po uruchomieniu wzmacniacza drugi raz po kilku godzinach mogłem grać tylko na kanale czystym na overdrive'ach kompletna cisza.