Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P0 1.9 TDI BKC sam gaśnie. Migająca kontrolka świec żarowych.

23 Sie 2013 09:17 10191 10
  • Poziom 7  
    Witam. Jestem posiadaczem A3 8P0. Silnik 1.9 TDI 105 KM - BKC. Podczas jazdy nagle auto zaczęło mi szarpać, gasnąć i odpalać samo gdy nie wcisnąłem sprzęgła. Gdy auto gasło zapalała się kontrolka świec żarowych a dokładniej migała. Zatrzymałem się i gdy stałem na luzie, to auto się przydusiło i zgasło samo, a kontrolka świec zaczęła migać i do tego zapaliła się kontrolka silnika. Przerywanym trybem jazdy dojechałem do domu. Po podłączeniu do komputera pokazały się 3 błędy silnika:
    17056 Obwód świecy żarowej cylinder 2 (Q11). Błąd elektryczny.
    17057 Obwód świecy żarowej cylinder 3 (Q12). Błąd elektryczny.
    18072 Wtryskiwacze aktywacja - przerwa. Sterowanie zaworów pompo-wtryskiwaczy. Usterka w obwodzie elektrycznym.
    Po usunięciu błędów kontrolka silnika zgasła ale gdy odpalę auto, to po chwili gaśnie i pozostaje migająca kontrolka świec żarowych.
    Dowiedziałem się, że to może być:
    - zwarcie na wiązce elektrycznej prowadzącej od komputera silnika do pompo wtryskiwaczy.
    - luźne piny w kostkach pod pokrywą zaworów przy pompo wtryskiwaczach (ale skoro auto gaśnie, to nie ma prądu na wszystkich kostkach, a wszystkie się raczej nie poluźniły).
    - komputer silnika.
    Znajomy z serwisu VW podłączał kompa. Została odkręcona pokrywa zaworów. Piny na kostkach przy pompkach ok. Było mierzone miernikiem na każdej pompce i też ok. Pompki pompują znakomicie, prawie jak nówki. Wyskoczył inny błąd 18071 - Sterowanie zaworów pompo wtryskiwaczy. Zwarcie z potencjałem plus. Więc pozostaje do sprawdzenia cała instalacja od pokrywy zaworów do sterownika silnika.
    Cała instalacja została obejrzana kabel po kablu. Rozwinięta i sprawdzana pod obciążenie poprzez żarówkę. Do tego posprawdzane i wyczyszczone kable masowe. Po złożeniu i odpaleniu to samo. Auto chwilę pochodziło i samo zgasło. Pozostaje chyba awaria komputera. Dodam tylko, że komputer po zdjęciu podszybia był dodatkowo obudowany metalową osłoną. Po oglądnięciu go zauważyłem wychodzący po jego bokach sylikon (także był otwierany) i posiada naklejkę jako plombę z napisem ABT Sportline. Ogólnie wiedziałem, że auto ma wgrany jakiś dobry program, bo miało kopa. Czy awaria komputera może być za to odpowiedzialna?? Myślę, że jakby komp siadł, to nie odpaliłby w ogóle.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 31  
    minik86 napisał:
    gasnąć i odpalać samo gdy nie wcisnąłem sprzęgła.

    Normalny objaw.
    minik86 napisał:
    17056 Obwód świecy żarowej cylinder 2 (Q11). Błąd elektryczny.
    17057 Obwód świecy żarowej cylinder 3 (Q12). Błąd elektryczny.
    18072 Wtryskiwacze aktywacja - przerwa. Sterowanie zaworów pompo-wtryskiwaczy. Usterka w obwodzie elektrycznym.
    Po usunięciu błędów kontrolka silnika zgasła ale gdy odpalę auto, to po chwili gaśnie i pozostaje migająca kontrolka świec żarowych.

    Jeżeli tak ma wyglądać naprawa... Myślałem, że mój podpis to koniec świata, ale jednak usuwanie błędów to jest naprawa.

    minik86 napisał:
    że auto ma wgrany jakiś dobry program, bo miało kopa.

    Panie to 105 koni?
    On czipowany musi być bo idzie jak 130.

    minik86 napisał:
    Myślę, że jakby komp siadł, to nie odpaliłby w ogóle.

    Niekoniecznie.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 7  
    Istnieje możliwość sprawdzenia komputera silnika, czy czasem to on nie robi zwarcia z potencjałem plus skoro instalacja jest dobra??
  • Poziom 34  
    minik86 napisał:
    Istnieje możliwość sprawdzenia komputera silnika, czy czasem to on nie robi zwarcia z potencjałem plus skoro instalacja jest dobra??


    Podmień i zobaczysz, tylko niech zrobi to ktoś kumaty, co ogarnie immo od razu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A czemu zaczynać od dupy strony tą naprawę.
    Z resztą i tak sam nie zrobi.
  • Admin grupy Samochody
    minik86 napisał:
    Więc pozostaje do sprawdzenia cała instalacja od pokrywy zaworów do sterownika silnika.
    minik86 napisał:
    Cała instalacja została obejrzana kabel po kablu.
    Nie cała , ten znajomy z vw nie zna typowej usterki aut z pompowtryskiwaczami? (wiązka w głowicy- nowa w serwisie ale w germani kosztuje 29 euro)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    marbinek napisał:
    Uważam że po to jest to forum żeby sobie pomagać

    Może jakiś autokącik tak, ale nie tutaj.


    Usterka wygląda na typową (szybko naprawialną i szybko diagnozowalną) i nie wiem o co tu pytać. Wielokrotnie pisane co zrobić.
  • Poziom 31  
    O co macie pretensje? O to, że każdy myli elektrodę z wyszukiwarka? Czasami te tematy co tu wpisujecie to wystarczy w google identycznie wpisać i wyszukać.
  • Poziom 7  
    Najlepiej napisać, że wszystko jest proste i banalne. Łatwe do zlokalizowania i naprawienia może jeszcze w 5 minut? Tylko szkoda, że to puste słowa bez potrzebnej treści zamiast samych konkretów, które powinny się tu znaleść. Gdyby taki sam przypadek był już na tym forum, to bym nie zakładał nowego tematu. Tak więc konkrety i trochę mądrego myślenia. Odpowiedzi typu : wiem ale nie powiem nikomu nie są potrzebne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    minik86 napisał:
    Gdyby taki sam przypadek był już na tym forum, to bym nie zakładał nowego tematu.


    Więc czas go zamknąć i poszukać.