Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

daihatsu/terios/2001/k3-ve - problem z sondą lambda

adriano210 24 Aug 2013 10:59 3702 10
  • #1
    adriano210
    Level 12  
    mam problem z sondą lambda, co jakiś czas wywala mi błąd lambda sensor slow response, miesiąc temu wymieniłem sondę która była uszkodzona na zamiennik ngk, jednak problem pojawiał się raz na tydzień czy na 2 tygodnie, żeby wyeliminować awarię sondy dokupiłem nową tym razem kupiłem zalecaną przez producenta denso 0236 - na wykresie widzę że praca się poprawiła - amplituda jest dużo lepsza i silnik chodzi ciszej jednak znowu pojawił się błąd ,,fault pending lambda slow response''
    lambda za katalizatorem działa prawidłowo, spaliny są w normie zawartość HC I CO są dużo poniżej norm. błędy pojawiają się podczas mokrej pogody czy ktoś ma pomysł jak to rozwiązać ? lub co może powodować takie cuda ? czy też konieczna będzie wymiana ecu co w tak starym wozie jest nieopłacalne :(
    silnik k3-ve 86 koni 1.3 benzyna
  • #3
    adriano210
    Level 12  
    wymienione na testy samochodu miesiac temu bo swiece dawały błąd ,, random misfire'' - na denso zalecane przez producenta (ecu denso w aucie)
  • #5
    adriano210
    Level 12  
    Gdyby cewki nie działały, to bym miał random misfire lub misfire on cylinder, a nic takiego się nie zdarza.
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Skoro na morko to albo przewody albo cewka (nie znam konstrukcji układu zapłonowego).
    Sterownik przy częstym wypadaniu zapłonu nie widzi gdzie ginie iskra - bada na podstawie spalania stukowego oraz sygnałów iskry i wtrysku.

    Polecam jeszcze zresetować mapę wtrysków przez restet ECU.
  • #7
    adriano210
    Level 12  
    nie ma wypadania zapłonów ani spalania stukowego :D
  • #8
    o-o
    Level 9  
    Witam! ja proponuję sprawdzić ,bo takowe same objawy miał mój Terios jak kolegi .W tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych .Myślę ,że to zawory.Zawory klekoczą tylko przy zimnym silniku kilka minut.Po paru minutach dojścia silnika do właściwej temperatury jest o.k.i trudno zdiagnozować co jest autu ,ale zapewne to jest przyczyną tej usterki u kolegi .Daihatsu zaleca ustawienie zaworów i kontrole co 40 tys. km .W moim przypadku ustawienie dało rezultat jak najbardziej prawidłowy.Mankamentem tego jest bardzo pracochłonna robocizna i rozebranie całej głowicy rozrządu .
  • #9
    adriano210
    Level 12  
    znalazłem przyczynę - syf w przepustnicy - nazbierało się brudu, i się nie domykała,
    więc miał lewe powietrze po czyszczeniu resecie wszystko ok
  • #10
    o-o
    Level 9  
    W takim razie dobrze sprawdzić inne przyczyny ,by nie popaść w niepotrzebne koszta .
  • #11
    adriano210
    Level 12  
    znalazłem przyczynę podczas wymiany wydechu, okazało się że sonda za katalizatorem to jakiś gów...ny zamiennik, z powodu masakrycznych kosztów (330euro) zakupiłem tłumik ze szrotu
    w komplecie dostałem orginalną sondę denso - i problem się sam rozwiązał błędy praktycznie przestały się pojawiać