Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda

16 Paź 2012 18:11 23778 32
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem z sonda lambda w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC z lublifikacją (założonym w Lipcu 2011).
    W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika CHECK .Taki sam błąd wyskakuje za każdym razem.
    Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie i zobaczyć czy wyskoczy ponownie błąd ( czy to powoduje jazda na LPG, czy też sonda pada) , ale sam chciałem zdiagnozować sondę lambda - jest to sonda LAMBDA DOX-0254 DENSO numer TOYOTY to 8946505080 ,cztery przewody - czy czasem grzałka nie pada i to nie wywołuje błąd , lecz nie znam parametrów do sprawdzenia.
    Prosze o informację dotyczącą oporności grzałki i częstotliwość pracy oraz napięcie samej sondy jak też metoda - jak ją sprawdzić czy jest dobra , czy też pada- ponoć jest to możliwe za pomocą miernika.
    Proszę i pomoc.
  • Poziom 42  
    kristo 1971 napisał:
    Potrzebne mi są :

    No widzisz, jakbyś wiedział to byś zrobił samochód, pralkę, telewizor sam się wyleczył...
  • Poziom 9  
    Z całym szacunkiem autoas , prosiłem o pomoc , a nie o uwagi dotyczące AGD i lecznictwa .
    W ten sposób nie pomagasz innym.
  • Poziom 22  
    miernikiem elektronicznym dużo nie zobaczysz, podaj screena z działania sondy z oscyloskopu i wszystko będzie jasne.
  • Poziom 9  
    Na chwilę obecną nie mam możliwości sprawdzenia sondy oscyloskopem- to tylko u mechanika , a jak na razie nie chciałbym się pchać w koszty związane z diagnozą w warsztacie naprawczym , więc szukam sposobu na sprawdzenie miernikiem ,chyba że po podłączeniu przez OBDII w PCMSCAN coś odczytam - to podeślę.
  • Poziom 42  
    To trochę wysiłku, tematów o sondzie i jak ją sprawdzić na forum jest od groma, a w sieci to serwery się uginają...
  • Poziom 20  
    Witaj kristo 1971
    Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy.
    Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka.
    Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych.
    Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12 omów.
  • Poziom 9  
    Podaję kilka screenów z programów diagnozujących pracę przez OBD II , może to coś pomoże w analizie i ktoś podpowie , czy te parametry są właściwe , czy też świadczą o źle działającej sondzie lambda. Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda
  • Poziom 34  
    Te parametry to na gazie czy benzynie? Na wolnych obrotach ok. Przy gwałtownym przyspieszaniu mieszanka za uboga (zainteresowałbym się pracą przepływomierza)
  • Poziom 16  
    Sonda w tym wypadku jest najprawdopodobniej tylko wynikiem usterki - trzeba sprawdzić jakie parametry zmieniają się w momencie pojawienia się błędu (skład mieszanki)

    Jak pracuje na 2300 obrotów na postoju? silnik wibruje?


    Z ciekawości: silnik na Castrolu ?
  • Poziom 9  
    Przedstawione paramerty są z pracy na benzynie - olej castrol magnatech , silnik na postoju na 2300 obrotów nie wibruje - praca stabilna.
    Natomiast jeżeli chodzi o sprawdzenie parametrów w chwili pojawienia się błędu , to z tym jest problem gdyż zawsze błąd nie pojawia się w trakcie jazdy lecz np.kolejnego dnia lub np. rano jedę do pracy i jest ok. natomiast po pracy jak zapalam auto ,to po prostu już nie gaśną kontrolki CHECK ENGINE, VSC i TRC - jest wtedy zimny silnik.
  • Poziom 34  
    Zrób test na rozgrzanym silniku , zamiast temperatury do rejestracji parametrów daj MAF . Na benzynie kilkakrotnie wciskaj gwałtownie gaz i niech się silnik wkręca do ok 4 tyś.Próbę zrób na postoju potem powtórz ją w czasie jazdy . W teście drogowym wystarczy do 3 tyś. Zamieść same wykresy.
  • Poziom 42  
    kristo 1971 napisał:
    Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie i zobaczyć czy wyskoczy ponownie błąd

    Może jednak zrób taką próbę, będziesz wiedział czy to wina samochodu czy instalacji gazowej...
  • Poziom 9  
    Zrobiłem test według sugestii Doktorra i tak się to ma jak na screenach - praca na postoju , oczywiście na benzynie .
    W tarkcie jazdy jeszcze nie zrobiłem.
    Jakieś sugestie odnośnie wykresów ?
    Jak na razie jeżdżąc na benzynie kontrolki się nie Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda zaświeciły - przejechane 70 km.
  • Poziom 16  
    bez sensu te bloki - winny kosz vvt-i!
  • Poziom 34  
    Kagetora a umiesz to przeczytać? Do autora tematu. Zwróć uwagę, że przy gwałtownym dodaniu gazu mieszanka staje się uboga. Jeżeli obroty narastają powoli zjawisko nie występuje. Zważywszy na zbyt małą częstotliwość próbkowania zastosowanego przez ciebie ustrojstwa nie da się przeprowadzić wnioskowania co do stanu przepływomierza. Wymagany oscyloskop.

    Toyota Avensis 1.8 vvti z LPG - sonda lambda
    Kluczowym elementem jest występowanie tego piku w kółku , jego występowania nie da się stwierdzić klasycznym pomiarem.

    W domowych warunkach możesz umyć zespół pomiarowy przepływomierza ( obchodząc się w miarą delikatnie) albo przepływomierz ze sprawnego samochodu.

    Celowym również jest jak radzi kolega jazda przez kilka dni na samej benzynie co pozwoli wykluczyć wpływ instalacji gazowej na występowanie usterki.
  • Poziom 42  
    kristo 1971 napisał:
    zawsze błąd nie pojawia się w trakcie jazdy lecz np.kolejnego dnia lub np. rano jedę do pracy i jest ok. natomiast po pracy jak zapalam auto ,to po prostu już nie gaśną kontrolki

    Zrób próbę tak z tydzień, dwa na samej benzynie...
  • Poziom 16  
    Doktorr napisał:
    Kagetora a umiesz to przeczytać?


    Nie tylko obrazki oglądam...

    Doktorr napisał:
    Zważywszy na zbyt małą częstotliwość próbkowania zastosowanego przez ciebie ustrojstwa

    ... ale cieszę się, że wnioski są jednak podobne.

    Pomijając złośliwości. zobaczymy czym się skończy. Czy wykonany był test kosza vvt-i?
  • Poziom 9  
    Jak na razie jazda na samej benzynce i jest OK- brak CHECK ENGINE.
    Jak do tej pory nie robiłem testu kosza vvt-i według zaleceń Kagetora , gdyż jak się orientuję ( ale mogę się mylić -nie jestem specem w tej dziedzinie ) taki test robi się gdy silnik nierówno pracuje , a mój tyka jak zegarek. Za czyszczenie przepływomierza też się na razie w związku z tym nie biorę .
    Natomiast samą sondę pomierzyłem multimetrem i oporność grzałki to 7,8-8 omów.
  • Poziom 9  
    Niestety dzisiaj w trakcie jazdy (87 km od ostatniego pojawienia się błędu )na benzynie wyskoczył mi błąd . Po odczycie kodu błędu , ten sam P0133
    Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja (odpowiedź) .Dzwoniąc do serwisu Toyoty ( lecz nie ASO) i przedstawiając stan rzeczy , zapytałem o przepływomierz , czy jego zabrudzenie może powodować wywalanie tego błędu ( bo lepiej wyczyścić przepływomierz , niż wymienić sondę) . W odpowiedzi uzyskałem informację , że błąd P0133 nie ma nic wspólnego z przepływomierzem , tylko sonda jest do wymiany - choć niby reaguje prawidłowo i grzałka grzeje.
    Co wy na to , czy wymiana sondy to konieczność i jedyne rozwiązanie?
  • Poziom 34  
    Przed podjęciem decyzji o wymianie sondy proponuję wybrać się na analizę spalin. Jeżeni analizator przy "dodawaniu gazu" wykaże zubożenie mieszanki to sonda jest dobra. Ponadto można jeszcze zajrzeć : http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=29686 jest tam link do noty technologicznej toyoty opisujący algorytm postępowania w przypadku występowania błędów związanych z ubogą mieszanką.

    Poniżej załączam wspomnianą notę.
  • Poziom 9  
    na 100% sonda, przerabiałem to już kilka razy
  • Poziom 34  
    Wyobraź sobie że też miałem "klika" Toyot z takim błędem i większość to były inne przyczyny (nieszczelność w układzie dolotowym , przepływomierz). Pewniak nie wydaje ci się, że zamiast stawiać kategoryczne twierdzenia, należało by to sprawdzić. Na marginesie ciekawe kto w waszym przypadku płaci za chybione diagnozy.
  • Poziom 9  
    wiadomo, że to trzeba sprawdzić, ale u mnie akurat zawsze była winna sonda
  • Poziom 9  
    Wczoraj wymieniłem jednak sondę na nową - zobaczymy czy diagnoza była trafna.
    Przepływomierz przy okazji był sprawdzony i był czyściutki - więc zanieczyszczenia na nim jako przyczyna odpadają .
  • Poziom 9  
    Niestety po wymianie sondy problem powrócił - ten sam kod błędu P0133.
    Teraz sprawdzanie , czy to nowa sonda jest wadliwa , czy też inny jest powód.
  • Poziom 43  
    kristo 1971 napisał:
    Teraz sprawdzanie sondy
    Ludzie czy nigdy nie pojmiecie że sonda to koniec drogi powietrza i paliwa.
    Jeśli którykolwiek element zawiedzie to sonda wywali błąd.

    Jezdziłeś kilka dni na PB jak radził mechanik? Jeśli nie to nie pisz więcej głupot tylko nie używaj LPG.
    Pozatym napisz jakie wtryski, jaki sterownik gazu,
  • Poziom 9  
    Jeżeli chodzi o informację dotyczącą jazdy na PB , to oczywiście ,że tak i taką informację podałem kilka postów wyżej-w przeciwnym wypadku nie wykluczyłbym przyczyny LPG - więc twoja uwaga "Jeśli nie to nie pisz więcej głupot tylko nie używaj LPG" jest jak najbardziej nie na miejscu. Po drugie powiedz mi kto montuje instalację LPG , żeby z niej nie korzystać??????
    Jeżeli chodzi o informację dotyczącą gazu to ;
    - instalacja nowa BRC ceniusz mb
    -wielozawór europa2 tor 250/30 01
    Przejechane na gazie niecałe 10 tyś. km
  • Poziom 38  
    Podaj nazwę sterownika gazu. Genius (nie ceniusz) to nazwa reduktora, podaj co masz dalej na reduktorze 1200, 1500? Jeśli na benzynie jest to samo, to trzeba szukać w aucie, nie w gazie. Sondę założyłeś oryginał czy zamiennik? Toyoty nie tolerują zamiennikòw.