Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak dostać się do szczotek

Rob 20 Mar 2005 18:14 2291 12
  • #1 20 Mar 2005 18:14
    Rob
    Poziom 17  

    Odkurzacz piorący "Dr.Schutz Spruch-Boy 2000". Mam już rozkręcony silnik z tego odkurzacza ale nie wiem jak się dostać do szczotek. Szczotki tam są w plastykowych uchwytach które wewnątrz mają metalowe prowadnice. Uchwyty te osadzone są jakby na dwóch kołkach wystających z aluminowej części korpusu silnika. Mam to przed sobą i patrzę na to ze wszyskich stron ale nie wiem jak te uchwyty wymontować wraz z szczotkami. Próbowałem podważać i popukiwać delikatnie z różnych stron.

    Pytanie konkretne jest takie czy wogóle w tym typie silnika jest możliwa wymiana szczotek, czy może było to zrobione jak jednorazówka, tzn jak sie zepsuje to sie nie naprawia? Ewentualnie inne pomysły na dostanie się do nich.

    0 12
  • #2 20 Mar 2005 18:55
    axxx
    Specjalista AGD

    Do wymiany szczotek nie sciaga sie szczotkotrzymaczy poprostu odbezpieczasz blaszki z gory ktore wraz ze sprezynka dociskaja szczotke.

    0
  • #3 20 Mar 2005 19:37
    Rob
    Poziom 17  

    Już się ucieszyłem, bo rzeciwiście są blaszki ale zagięte z prowadnicy szczotki (blaszka trochę cienka taka jak od konektorków). Odgiąłem wyjmuję sprężynkę (no nie do końca bo wewnątrz idzie linka połączenia elektrycznego do szczotki) chce wyjąć szczotkę i problem bo nie chce wyjść. Myślałem że wnętrze prowadnicy jest zabrudzone ale po dokładnym przyjrzeniu się w prowadnicach są specjalne wypusty które uniemożliwiają wysunięcie szczotek do tyłu.
    Dzięki wielkie za podpowiedź, ale może jeszcze jakieś pomysły? Próbuję już wyjąć rotor ale kurcze tu się nic nie daje normalnie odkręcić. Nie mówiąc już że aby odkręcić obudowę musiałem wywiercić cztery otwory pod spodem żeby dostać się do śrub.

    0
  • #4 20 Mar 2005 19:44
    diff
    Poziom 19  

    szczotki muszą poruszać suwliwie w obie strony więc płaskoszczypy i do dzieła

    0
  • #5 20 Mar 2005 19:57
    Rob
    Poziom 17  

    poruszają się suwliwie ale do pewnego momętu, gdzie jest widoczny wypust z prowadnicy blokujący szczotkę.

    Odkurzacz jest porzyczony, wczoraj załatwiliśmy jeden pokój a dzisiaj chcieliśmy drugi i kicha silnik nie ruszył. Doszedłem że zawiesiła się szczotka, obruszałem ją i ruszył ale po wyłączeniu znowu nie odpala. Prawdopodobnie mocno iskrzył bo czuć było ozon. Szczotki od czoła wyglądają bardzo źle. Aby powierzchnia styku była dobra trzeba by zjechać ok 2mm może jakiś pomysł na wyrównanie ich powierzchni styku bez ich wyjmowania? Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

    0
  • #6 20 Mar 2005 20:12
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 20 Mar 2005 20:21
    Rob
    Poziom 17  

    komutator nie wygląda aż tak źle, nie ma widocznych miejsc (ubytków) iskrzenia. Są co prawda wzłużne rysy ale myśle że do wygładzenia jakimś drobnoziarnistym papierem. Zastanawiam się jak te szczotki dotrzeć? Chyba nalepię ten cienki papier ścierny na komutator.

    0
  • #8 20 Mar 2005 20:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Weż pasek drobnego papieru ściernego, nałóż na komutator tak by jego końce wystawały od strony jednej szczotki, a jego środek znajdował się pod drugą szczotką. I teraz naciągając papier i ruchami lewa do siebie, prawa do siebie, dotrzyj najpierw jedna a potem drugą szczotkę.
    Ja też jestem złej myśli i podejrzewam uwalenie wirnika.

    0
  • #9 20 Mar 2005 20:34
    Topolski Mirosław
    Moderator Elektrotechnika

    Witam.To co chcesz zrobić(papier ścierny)sa to działania dorażne,aby było dobrze trzeba rozebrać silnik,przetoczyć komutator-a najlepiej przeszlifowac na szlifierce uniwersalnej-nie myl ze stołową,dotrzeć szczotki i ewentualnie wymienić łożyska.pozdrawiam

    0
  • #10 20 Mar 2005 20:53
    diff
    Poziom 19  

    weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja

    0
  • #11 20 Mar 2005 21:21
    Rob
    Poziom 17  

    Fajny patent z tym papierem, właśnie je doszlifowuje. Jedna jest ok i przylega bardzo ładnie. Natomiast problem jest z drugą, zawiesza się co chwila. Szlifuje i po chwili mam luz między komutatorem a szczotką, papier przesuwa się bez oporu. Wiem więc że to jest główny problem tego silnika, zawieszanie się tej jednej szczotki.

    Czy można w tą prowadnicę szczotki dać jakiś smar, olej albo np.kontakt, czy tak się praktykuje?. Czy rozciągnąć lub wymienić sprężynę na mocniejszą?

    0
  • #12 20 Mar 2005 21:59
    Topolski Mirosław
    Moderator Elektrotechnika

    sprawdż czy szczotka przy końcu nie ma zgrubień-jeślitak to spróbuj ją podczyścić,ale najprawdopodobniej masz zanieczyszczny lub lekko zdeformowany szczotkotrzymacz,może też być za krótk szczotka.Jeśli nie mozna wyjąć szczotki poprzez odgięcie blaszki i wyciągnięcie jej aby to wszystko sprawdzić trzeba rozebrać silnik.

    0
  • #13 20 Mar 2005 23:43
    Rob
    Poziom 17  

    Podczyściłem ewentualne zgrubienia na szczotce, rozciągnąłem sprężyny dociskające, wydaje się że już się nie zacina. Skręciłem odkurzacz, chodzi - zobaczymy jak długo. Dziś nie mogę już testować bo późno (sąsiedzi). Zobaczę jutro, mam nadzieję że będzie dobrze.

    Dzięki wszyskim za wskazówki.

    0