Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat/B3/1.8 ABS - Kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie

02 Sty 2014 20:31 2484 4
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich w nowym roku.

    Mam problem następującej treści i piszę tutaj w nadziei, że ktoś się spotkał z czymś podobnym i może udzieli mi jakiejś wskazówki.
    Otóż miałem ostatnio problemy z silnikiem, przeszedł mały remont, m. in wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Nie było to niezbędne ale zauważyłem że powoli zaczął zjadać olej toteż i mały remont mu zrobiłem. Musiałem wymontować pompę oleju celem odkręcenia korbowodów. Cały silnik poskładałem, zalałem świeżutki olej (Elf 10W40) nowy filtr i po odpaleniu nie zgasła kontrolka oleju (dodam, że pompa olejowa sama w sobie była sprawdzana tydzień przed remontem i na rozgrzanym silniku na biegu jałowym ciśnienie oscylowało w okolicach 2,3 Bar a przy 3 tyś obr równe 6 bar. Filtr przed montażem zalałem olejem). Zaintrygowany tym zjawiskiem szybko zgasiłem silnik, odkręciłem czujnik oleju ten nad filtrem, odpaliłem samochód znów na chwilkę i ku mojemu zdziwieniu nie poleciała ani kropelka.
    Pytanie mam w związku z tym - koło napędzające pompę ma wycięcie i wałek napędowy pompy pasuje do niego tylko w jedną stronę - przy próbie montażu gdy nie trafiałem w to wycięcie pompa odstawała ok 2 cm więc brat powoli obracał kołem napędzającym aparat zapłonowy i wówczas pompa wskoczyła. Dlatego wykluczam błędny montaż pompy olejowej, filtr siatkowy smogu także wyczyściłem. Mimo wszystko zdjąłem jeszcze raz miskę olejową i w rzeczy samej pompa jest napędzana, wałek przy próbie obrotu wałem kręci się. Chciałem zapytać kogoś doświadczonego w temacie - czy taką pompę po wyjęciu i ponownym montażu trzeba zalewać z góry (czyt. przez otwór czujnika oleju) olejem by ta się "odpowietrzyła" czy zassała olej? Brzmi to nieco nielogicznie ale nie mam koncepcji co może innego mu dolegać. Nie możliwe, żeby nie było w ogóle ciśnienia na czujnikach gdyby pompa pracowała poprawnie wg. mnie. Wyczytałem na forum golfa że ktoś wyciągał pompę i właśnie musiał ją zalewać od góry by ta działała. Po zdemontowaniu jej za pierwszym razem w rzeczy same wylał się z niej olej ok 50 ml nie więcej. Za wszystkie sugestie z góry dziękuję.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Nigdy nie zalewam pompy przed montażem, natomiast zawsze smaruję zębatki olejem
    W tych pompach newralgicznym punktem jest zawór przelewowy i tam bym zaglądnął, czy nie został w pozycji otwartej
  • Poziom 39  
    Eeee tam. Stachu wymył pompę i nie przepompował przez nią ani grama oleju i to przyczyna że nie chce załapać. Stachu odkręć filtr oleju i odpal na chwilę. Jak plunie olejem to będzie działać.
  • Moderator Samochody
    Jeszcze jedna opcja: wyjąć bagnet i delikatnie dmuchnąć w rurkę kompresorem przy odpalaniu silnika
  • Poziom 19  
    Problem rozwiązany. Wystarczyło wlać dwie setki oleju przez otwór czujnika ciśnienia więc jednak pompę trzeba zalać. Ciśnienie 2.5 Bar na gorącym silniku na jałowym.
    Dziękuję wszystkim za sugestię.