Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zapalająca się kontrolka oleju VW Passat 1.8 variant 1990

04 Aug 2006 08:48 9674 21
  • Level 1  
    Witam

    Nie potrafię rozwiązać problemu zapalającej się kontrolki oleju w moim passacie. Zapala sie przy określonych obrotach silnika. Nie mam obrotomierza ale schemat jest do odczytania z prędkościomierza.
    I tak na kolejnych biegach począwszy od 3 dochodzę do ok 50km/h i zapala się lampka,odpuszczam gaz lub wrzucam 4 i gaśnie. Przyspieszam na 4 do 70 i to samo. Wrzucam 5. Dochodzę 80 i znowu wyje. Jak przyspieszę powyżej 100 to gaśnie i później się już nie zapala. Ale czasami potrafi wyć bez przerwy i dopiero wyłączenie silnika i ponowne odpalenie uspokaja to cholerstwo. Tyle opisu choroby...

    Olej sprawdzam regularnie i zawsze jest tyle ile być powinno. Jeżdżę na Mobil M 15W40. Myślałem ze to kontrolki oleju. Wymieniłem obydwie na nowiutkie i bez zmian. Następnie przyszła mi do głowy pompa oleju lub
    panewki. Pojechałem na sprawdzenie ciśnienia oleju i kontrolka sie zapala a ciśnienie oleju jest ok.
    Zgupiałem do reszty, pojęcia nie mam o co chodzi... Może ktoś z posiadaczy starszych passatów miał podobny problem i jest mi w stanie
    pomóc w tej kwestii.

    Z góry dzięki

    manoroth
  • Level 31  
    Witaj,sprawdż czujnik cisnienia i jakie masz te cisnienie ? przy wolnych i 1000 obrotach ,sprawdzić należy czy smog zasysający olej jest czysty i szczelny bo może gdzieś dostaje powietrza i takie bedą objawy ,podobny miałem problem w omedze
  • Level 20  
    Nie wiem jaki to silnik,w moim o kodzie ABS są dwa czujniki ciśnienia.Jeden 0,3bar (po uzyskaniu ciśnienia rozwiera styki).Drugi 1,8bar(przy danym ciśnieniu zwiera styki) -stan tego czujnika jest kontrolowany powyżej chyba 2000 obr.Dodatkowo uruchamia się sygnalizacja dzwiękowa. Takie objawy wystąpią przy pojawiającej się przerwie w obwodzie tego drugiego czujnika.
  • Level 10  
    Witam, w moim Golfie II mam silnik 1,6 benz typu PN. (Jeżdżę na pół syntetyku, przebieg 237 tys. Km).
    - Nie tak dawno miałem prawie identyczny problem. Zaczynała mrugać kontrolka ciśnienia oleju i włączał się brzęczyk. Działo się tak jedynie w pewnym zakresie obrotów.
    Ponieważ miałem sporo przekroczony termin wymiany oleju, to w moim przypadku pomogła jedynie sama wymiana oleju wraz z filtrem :D . Niestety, z tego, co wiem nie zawsze to pomaga i zależne jest wprost proporcjonalnie do stanu technicznego silnika.

    - Ciekawostką w silnikach VW jest czujnik (koloru białego, 1.8 Bar M10x1, 1-no stykowy, lub czarny 1,8 Bar M10x1, 2-wu stykowy), który znajduje się w górnej części obudowy filtra oleju. VW chyba jako jedyna firma stosuje czujniki wyskalowane na 1,88 Bar, gdzie inne marki stosują tu zazwyczaj czujniki 1,4 Bar.

    W przypadku, gdy smok jest czysty, pompa oleju jest sprawna a mimo to ciśnienie w magistrali olejowej przy 2000 obr/min jest niższe od 2 Bar, to wszystko wskazuje na to, że silnik już pada i czeka Cię remoncik.
    Jeśli z jakichś powodów nie chcesz teraz inwestować w remont, to jest możliwość oszukania „systemu”, poprzez podmianę tego czujnika na czujnik, który jest wyskalowany na 1,4 bar (kosztuje ok. 15 zł) i jeszcze bez problemu trochę sobie pojeździsz.
    - Pamiętaj!!! To jest jedynie półśrodek i jeśli za jakiś czas zaświeci Ci znów kontrolka i odezwie się brzęczyk, to i tak będziesz musiał się tym zająć na poważnie.
    Pozdrawiam.
  • Level 25  
    Jezeli na warsztacie zmiezryli ci cisnienie oleju i jest ok,to do wymiany czujnik cisnienia.
  • Level 2  
    Witam was wszystkich.Obleciałem już wszystkie fora dotyczące tego problemu i nadal brak odpowiedzi.Mam passata 92r variant z silnikiem 1.8 ABS.U mnie ten problem pojawił się gdy wymieniłem licznik bez obrotomierza z zegarkiem analogowym i kierunkami u góry (padł wskaźnik paliwa i temperatury,mostkowanie na płytce pomogło na chwile) na licznik bodajże z passata 2.0 z cyfrowym zegarkiem i obrotomierzem.Zrobiłem 30 km i zaczęło pikać po raz pierwszy.Pikanie nasilało się szczególnie przy długich trasach gdy olej był dobrze rozgrzany powyżej 2000 obr.Po przygazówce lub zdjęciu nogi z gazu pikanie ustawało.Znajomy doradził mi bym zmierzył ciśnienie oleju.Podjechałem na warsztat i okazało się że przy dobrze rozgrzanym silniku ciśnienie podchodziło pod 1 bar czyli kiepsko.Oddałem go do remontu.Mechanik wymienił panewki główne, panewki na korbowodach, pierścienie na tłokach,uszczelniacze na zaworach,uszczelkę pod głowicą i pod klawiaturą.Wał był delikatnie podrobiony ale podjął decyzje że nie odda go do szlifu bo jest jeszcze w dobrym stanie.Pompa olejowa według niego była ok więc nie została wymieniona.Silnik po remoncie został zalany półsyntetycznym olejem Mobila oraz dostał nowy filtr Filtrona OP 526

    Dodano po 12 [minuty]:

    Po jakimś 1000 km zmierzyłem ciśnienie oleju u tego samego mechanika który przeprowadzał remont.Ciśnienie odleju przy rozgrzanym silniku wynosi teraz około 2 bar (1,8 - 2).Wszyscy mechanicy mówią że ciśnienie jest super.Passat nie puszcza dymka.Nie wiem jak z olejem bo jeszcze za wiele nie przejechałem.Jest obecnie na dotarciu mechanik mówił że może brać olej dopuki wszystko się nie ułoży panewki pierścienie itd. Całe te przedsięwzięcie kosztowało mnie 1250 wraz z częściami i tak h......... z tego bo kontrolka oleju nadal piszczy i mruga i jest to już tak wkur.... szczególnie jak się jedzie jakieś 400 kilosów że można wyjść z siebie.Chciałbym żevby ktoś wreszcie bezpiecznie(nie odłączenie czujnika lub inne pomysły które uśmiercą to coś co dajde znać że coś chyba jest nie tak) rozwiązał ten problem i podzielił się rozwiązaniem.BŁAGAM TO JUŻ JEST NIE DO ZNIESIENIA

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze że zmieniałem już oba czujniki i ten brązowy i ten biały na nowe więc sami widzicie że wykorzystłąme już chyba limit na wszystko
  • Moderator of Cars
    Przy jakich obrotach ma te 2 bary? Filtr oleju założyłeś jeden z najgorszych.

  • Level 34  
    panewka na wałku pośrednim.amen.
  • Level 33  
    Zmień licznik. Jeśli ciś. i czujniki ok.Albo do dobrego elektryka i Ci naprawi.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak tak kolego oszukuj dalej..... Jak tak będziesz robić to części układu tłokowo korbowego na ziemi będziesz szukać..... Do Moda lepiej usunąć ten post i zamknąć temat co by ludzie nie stosowali takich praktyk
  • Level 2  
    Wasze odpowiedzi nadal nie są konkretne.Napisałem wam wszystko co i jak a wy nadal dupiny piszecie.Czujniki były zmienione na nowe i nic dalej pisk.Przez to zmierzone zostało ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku.Zagar pokazał 1bar.Przeprowadzony został remont silnika.Panewki na wale i korbowodach pozmieniane pierścienie,uszczelki głowicy i klawiatury nowe.Uszczelniacze na zaworach nowe.Części z górnej półki.Filtr zmieniony olej półsyntetyk Mobila i nadal pika.Cisnienie na rozgrzanym silniku 1.8-2 barów.Samochód szybciej się zbiera i zniknął dymek przy zapalaniu.Licznik mam już trzeci z kolei.Tylko na pierwszym nie pikał ale tam miałem coś zmostkowane bo wskaźnik paliwa wariował i możliwe że wcale nie działał pipczyk.Panewka wału pośredniego ponoć znajduje sie w cyklu przepływu oleju więc cisnienie powinno tam sie gubic.FACET PODPINAŁ MANOMETR NA FILTRZE PRZY MNIE I KUWA BYŁO PRAWIE 2 BARY.Czyli wymiana w/w części pomogła.Napiszcie co jest a nie gdybajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Moderator of Cars
    Sam dupiny piszesz bo nie odpowiedziałeś na moje pytanie, czyli przy jakich obrotach masz te prawie 2 bary, bo nie wierzę żeby miał tyle na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku, zdrowy silnik takie ciśnienie osiąga dopiero przy 1200-1300 rpm.

  • Level 34  
    zapnij manometr u góry tam gdzie czujnik na głowicy, założę się że na gorącym motorze i biegu jałowym będzie spadać prawie do 0, i potwierdzi się moja diagnoza.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wypnij kostkę z alternatora i zobacz co będzie się działo...
  • Moderator of Cars
    Pawel wawa wrote:
    Wypnij kostkę z alternatora i zobacz co będzie się działo...

    A co to zmieni? Przecież to nie diesel.
  • User under supervision
    Kolego masz za duże ładowanie, sprawdzałeś to? Ile ci ładuje alternator?
  • Level 43  
    ociz wrote:
    Przy jakich obrotach ma te 2 bary? Filtr oleju założyłeś jeden z najgorszych.


    Filtron ma dobre filtry co potwierdzają normy ISO
    Ten silnik powinien mieć 2bary przy 2000obr/min więc zmierz to manometrem w obu punktach może masz gdzieś przypchaną magistrale olejową?
    Żeby wyeliminować licznik zmostkuj czujniki jak zaczyna się pikanie, czujniki możesz wtedy przedzwonić omomierzem.
    Co do zostawienia walu bez szlifu to dla mnie duży błąd bo nieraz już tak miałem że wał wyglądał ślicznie ale po zmierzeniu mikrometrem miał owalizację i przewalony wymiar często o 3-4 mikrony. To samo dotyczy tuleji cylindrowych ale one nie mają wpływu na ciśnienie oleju ( a były może honowane ? )
    Dla mnie to co zostało zrobione z silnikiem to tzw. picowanie do sprzedaży pomaga na dystansie 500-5000km
  • Level 11  
    janusz 2008 ma racje czesto w liczniku nawala tranzystor przez ktory w vw dzieja sie takie rzeczy lub czujnik od wysokiego cisnienia oleju ci strzelil bo najprawdopodobniej masz 2 czujniki oleju od za niskiego cisnienia a drugi od za wysokiego cisnienia
  • Level 38  
    kkknc wrote:
    ociz wrote:
    Przy jakich obrotach ma te 2 bary? Filtr oleju założyłeś jeden z najgorszych.


    Filtron ma dobre filtry co potwierdzają normy ISO

    Kolego , normy to zalecenia , certyfikat to zgodność z normą . Co do tych filtrów to większego szajsu to chyba nie ma / moje doświadczenie /
    kkknc wrote:

    Żeby wyeliminować licznik zmostkuj czujniki jak zaczyna się pikanie, czujniki możesz wtedy przedzwonić omomierzem.

    Jeśli to usterka elektryczna , to bez odpalania ja znajdzie / na pewno bezpieczniej dla licznika /
    kkknc wrote:
    Co do zostawienia walu bez szlifu to dla mnie duży błąd bo nieraz już tak miałem że wał wyglądał ślicznie ale po zmierzeniu mikrometrem miał owalizację i przewalony wymiar często o 3-4 mikrony.

    No na pewno te 3-4 mikronów ma wielki wpływ .
    I na koniec . Jeśli była by to wina ciśnienia oleju , to jak wytłumaczyć ciągłość usterki ? Przy braku ciśnienia na wałku , dawno już by urwał wałek , a przynajmniej słyszał by cała klawiaturę , a o tym nie wspomina .
    Logika wskazuje że jest to usterka w odczycie lub interpretacji sygnału / usterka prawdopodobnie elektryczna /
  • Level 43  
    pioart wrote:
    kkknc wrote:
    ociz wrote:
    Przy jakich obrotach ma te 2 bary? Filtr oleju założyłeś jeden z najgorszych.


    Filtron ma dobre filtry co potwierdzają normy ISO
    pioart wrote:
    Kolego , normy to zalecenia , certyfikat to zgodność z normą . Co do tych filtrów to większego szajsu to chyba nie ma / moje doświadczenie /



    ---Moje doświadczenie jest w tym wypadku inne, pracując kiedyś w autoryzowanym servisie dostalem tabelę z zamiennikami filtrów i ich oceną w stosunku do orginału ( badania zostały wykonane w niezależnym laboratorium ) i filtron wypadl w nich dobrze sędziszuw tragicznie ( dobre bibuły filtracyjne prawidłowa powieszchnia filtracyjna i wszystko inne ok tylko klej nie taki lub sposub łączenie bo tam puszczały) oczywiście oprócz orginałów producenta bardzo podobne wyniki uzyskał Mann-Humell

    Żeby wyeliminować licznik zmostkuj czujniki jak zaczyna się pikanie, czujniki możesz wtedy przedzwonić omomierzem.
    Jeśli to usterka elektryczna , to bez odpalania ja znajdzie / na pewno bezpieczniej dla licznika /

    ---Taaaaa czujnik zwiera i rozwiera się do masy więc jak dotkniesz zdjętym z niego kabelkiem do masy to napewno wywalisz licznik

    kkknc wrote:
    Co do zostawienia walu bez szlifu to dla mnie duży błąd bo nieraz już tak miałem że wał wyglądał ślicznie ale po zmierzeniu mikrometrem miał owalizację i przewalony wymiar często o 3-4 mikrony.

    No na pewno te 3-4 mikronów ma wielki wpływ .


    ---Dla mnie ogromny bo tolerancja wymiaru czopów wału to 2 mikrony a dopuszczalna maxymalna owalizacja to 1 mikron ( i tak dla większości małych silników)

    I na koniec . Jeśli była by to wina ciśnienia oleju , to jak wytłumaczyć ciągłość usterki ? Przy braku ciśnienia na wałku , dawno już by urwał wałek , a przynajmniej słyszał by cała klawiaturę , a o tym nie wspomina .
    Logika wskazuje że jest to usterka w odczycie lub interpretacji sygnału / usterka prawdopodobnie elektryczna /


    ---Ciśnienie może być poprostu niewystarczające co wykrywa czujnik a nie jego zupełny brak. Producent silnika na testach określa minimalne ciśnienie oleju (przy jego danej lepkości i temperaturze) przy którym to ciśnienu gwarantuje poprawną współprace elementów i ich najwyszą trwalość. Poniżej tego ciśnieni spada trwałóść.

    PS
    Coś się pogubiłem w tum html-u
  • Level 38  
    kkknc wrote:
    ---Moje doświadczenie jest w tym wypadku inne, pracując kiedyś w autoryzowanym servisie dostalem tabelę z zamiennikami filtrów i ich oceną w stosunku do orginału ( badania zostały wykonane w niezależnym laboratorium ) i filtron wypadl w nich dobrze sędziszuw tragicznie ( dobre bibuły filtracyjne prawidłowa powieszchnia filtracyjna i wszystko inne ok tylko klej nie taki lub sposub łączenie bo tam puszczały) oczywiście oprócz orginałów producenta bardzo podobne wyniki uzyskał Mann-Humell

    No to gratuluję wiedzy i doświadczenia . Właśnie utworzyłeś nowy ranking jakościowy , pierwsze miejsce FILTRON , potem długo długo nic ,a następnie MANN , KNECHT , UFI i wiele innych z „OE” .
    Porażka .
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam, temat zboczył z toru.