Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine

07 Sty 2014 12:14 6291 20
  • Poziom 14  
    Cześć, to znowu ja.

    Problem:
    Mam problem z Citroen Xsara II 1.4 2003. Od jakiegoś tygodnia włącza mi się Check Engine ( Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine ). Po zapaleniu się tej ikonki silnik gorzej pracuje (jakby na trzy cylindry). Dodatkowo przez jakiś czas obroty falują od 800 do 1200 po odpaleniu w spoczynku.

    Odłączyłem na 10 minut akumulator i po włączeniu przez 3 sekundy znowu była zapalona ikona Check Engine, ale po 3 sekundach zniknęła i silnik chodził normalnie. Po przejechaniu 40 km znowu się zapaliła (tym razem podczas jazdy, wcześniej po odpaleniu) i po odłączeniu akumulatora już nie chce zgasnąć.

    Auto zawsze normalnie odpala.

    Możliwa przyczyna:
    Po pierwsze pierwsza świeca od lewej i miejsce wokół niej jest cała mokra od oleju. Reszta świec jest sucha.
    Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine

    Zauważyłem, że uszczelka pokrywy zaworów odchodzi od metalowej części silnika w dwóch miejscach, silnik jest mokry poniżej tej uszczelki i na krawędziach jest pęknięta.
    Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine
    Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine

    Mam nadzieję, że to tylko uszczelka pokrywy zaworów.
    Proszę o pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Usuń możliwą przyczynę.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Po pierwsze podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie błędy są tj. (zapalanie kontrolki check engine). ''pocenie się'' pokrywy zaworów a zachowanie Twojego samochodu to mogą być dwie różne sprawy. Jedź na kompa i napisz jakie błędy są.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Na pierwszym zdjęciu to nie jest świeca, a wtryskiwacz. Jest cały mokry.

    Uszczelka pokrywy zaworów jest stara i sparciała dlatego są pęknięcia. To powoduje też pocenie się silnika na tej uszczelce.

    Uszczelka nie jest problemem błędu.
    Skoncentrowałbym się na tym wtryskiwaczu, świece są po drugiej stronie głowicy.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    pepe150 napisał:
    Na pierwszym zdjęciu to nie jest świeca, a wtryskiwacz. Jest cały mokry.

    Uszczelka pokrywy zaworów jest stara i sparciała dlatego są pęknięcia. To powoduje też pocenie się silnika na tej uszczelce.

    Uszczelka nie jest problemem błędu.
    Skoncentrowałbym się na tym wtryskiwaczu, świece są po drugiej stronie głowicy.

    Rzeczywiście, to wtryskiwacz :|.
    Na innym forum (dot. Peugeotów, ale w Citroenach jest niby to samo) jest napisane, że woda i płyn do spryskiwaczy może kapać spod dyszy prosto na ten wtryskiwacz:
    Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine
    Dodam, że dzisiaj normalnie odpalił bez check engine. Może wtryskiwacz "wysechł" i zadziałał normalnie? Może wystarczy uszczelnić te dysze na masce + ew. wyczyścić wtryskiwacze (to już w warsztacie)?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jak suchy pracuje dobrze, to znaczy że coś dzieje się z instalacją elektryczną.
    Na 1 zdjęciu dobrze widoczna wtyczka do wtryskiwacza.
    Dobrze by było ją wyciągnąć bo jeszcze trochę to zaśniedzieje.

    Na masce masz wężyk, trójnik i dysze. Dysze trudno się wyciąga, ale daje się rade.
    Może gdzie wężyk jest sparciały nad wtryskiem i jak używasz spryskiwaczy to zalewa.

    Mam styczność z trzema 306 z 1.4 (bliźniaczy model) i nigdzie nie widziałem żeby zalewało od płynu do spryskiwaczy.
    Ale materiały z czego są wykonane też swoje znaczenie mają. Co nowsze to gorsze... Made in China
  • Poziom 14  
    pepe150 napisał:
    Jak suchy pracuje dobrze, to znaczy że coś dzieje się z instalacją elektryczną.
    Na 1 zdjęciu dobrze widoczna wtyczka do wtryskiwacza.
    Dobrze by było ją wyciągnąć bo jeszcze trochę to zaśniedzieje.

    Na masce masz wężyk, trójnik i dysze. Dysze trudno się wyciąga, ale daje się rade.
    Może gdzie wężyk jest sparciały nad wtryskiem i jak używasz spryskiwaczy to zalewa.

    Mam styczność z trzema 306 z 1.4 (bliźniaczy model) i nigdzie nie widziałem żeby zalewało od płynu do spryskiwaczy.
    Ale materiały z czego są wykonane też swoje znaczenie mają. Co nowsze to gorsze... Made in China

    Jak wyjąć tą wtyczkę? Jadę w sobotę do serwisu, to myślę, że bez sensu teraz się bawić. Chodzi o to, tak?
    Citroen Xsara II 1.4 2003 - Mokra świeca (wtryskiwacz) - Check Engine
    Od czego to jest mokre, to nie wiem. Może styki w tej wtyczce zaśniedziały i wtryskiwacz czasami nie przestaje podawać paliwa przez co benzyna się wylewa i jest mokry.
    Sprawdziłem te dysze, wężyki - nic nie jest sparciałe i raczej nic nie wylewa się przez to. Ponadto dysza nie jest nad wtryskiwaczem, tylko jakieś 15 cm dalej.

    A może to cewka ledwo zipie? Na zimnym działa dobrze, a na rozgrzanym już nie daje rady.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wprawdzie nie wypatrzyłem owego mokrego więc mam problem z oceną. Sugerowałbym sprawdzenie cewki zapłonowej (w tej wersji silnika chyba są dwie) a może dokładniej przyłącza cewki. Coś mi wygląda, że użytkownikowi nie przychodzi do głowy np konserwacja złączy elektrycznych a czas robi swoje.
  • Poziom 14  
    mczapski napisał:
    Wprawdzie nie wypatrzyłem owego mokrego więc mam problem z oceną. Sugerowałbym sprawdzenie cewki zapłonowej (w tej wersji silnika chyba są dwie) a może dokładniej przyłącza cewki. Coś mi wygląda, że użytkownikowi nie przychodzi do głowy np konserwacja złączy elektrycznych a czas robi swoje.

    Masz na myśli np. taki produkt jak: http://elektronika-sklep.pl/sklep/p3650,kontakt-60-spray-100ml.html
    ?
    Wystarczy odłączyć wtyczkę od cewki i napsikać do niej (wtyczki) tym sprayem przy odłączonej klemie minusowej akumulatora? Potem spryskać Kontaktem WL, a następnie 61? Czy ten Kontakt to jakiś syf jest :|?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sam kontakt wystarczy. Ta reszta to po to, żeby producent zarobił więcej.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Klemy nie musisz ściągać.
  • Poziom 14  
    Podłączyli pod kompa na początek. Wywaliło cewkę zapłonową, katalizator i wypad zapłonu. Przywieźli cewkę nówkę, wymienili. Zauważyli, że jeden wtryskiwacz się blokuje, nie podaje paliwa. Kupili używkę, podłączyli. Podczas wymiany znowu sprawdzali wszystkie wtryski. Teraz nie pryskały benzyną dwa wtryski (ten używany działał). Przeczyścili wtryski i zaczęły wszystkie pryskać benzynką. Wymienili filtr oleju + olej silnikowy, filtr powietrza, filtr paliwa. I ku&wa, dalej to samo - wyjeżdżam z warsztatu, wyłączam silnik, idę zapłacić, włączam silnik i CHECK ENGINE! Teraz zostawiłem im i sprawdzą dokładnie o co chodzi. Mówią, że trzeba wymienić wszystkie wtryski i będzie działać.
    Krótko mówiąc są takie same objawy jak były, czyli według mnie stara cewka była w porządku. Nowa kosztowała 306 PLN.
    RAZEM: -600 PLN
    Macie jakieś pomysły? Bo ja nie.
  • Poziom 35  
    Jaki komputer? Bo jak Sagem to potrafiły się psuć od cewek.
  • Poziom 14  
    pepe150 napisał:
    Jaki komputer? Bo jak Sagem to potrafiły się psuć od cewek.

    Z rozkodowanego VIN:
    Cytat:
    MODUŁ ZARZĄDZAJĄCY INTEL.MODUŁ ZARZĄDZ. (BSI) COMM 2000
    WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU SAGEM


    Na desce rozdzielczej jest napisane "Sagem". Może immobilizer się schrzanił?
  • Poziom 14  
    Dzisiaj dzwoniłem i niby naprawili. Przyczyna: wtryskiwacze. Wymienili dwa kolejne, przejechali 100 km i działa. W środę się okaże czy rzeczywiście działa :lol:
    Ciekawe co spowodowało zepsucie się wtryskiwaczy? Może źle jeżdżę (zbyt wolne obroty? Trzymam powyżej 2000 i do 2700. Maksymalnie 3000)? Może źle odpalam (odpalam z wciśniętym pedałem sprzęgła, czekam aż pompa paliwa przestanie pracować i odpalam)?
  • Poziom 20  
    Skoro to wtryskiwacze to nie płać za wymianę cewki, chyba, że jesteś naiwny. A zepsucie wtryskiwaczy mogło spowodować wiele czynników jak np złej jakości paliwo. Odpalanie ze sprzęgłem nie wpływa na żywotność wtryskiwaczy. Mogły się po prostu zepsuć. Czy będziesz jechać na 1500 obr czy na 4000 to i tak jest to loteria czy padną za 2 lata czy za 200.000km.
  • Poziom 14  
    Pójdę boso napisał:
    Skoro to wtryskiwacze to nie płać za wymianę cewki, chyba, że jesteś naiwny. A zepsucie wtryskiwaczy mogło spowodować wiele czynników jak np złej jakości paliwo. Odpalanie ze sprzęgłem nie wpływa na żywotność wtryskiwaczy. Mogły się po prostu zepsuć. Czy będziesz jechać na 1500 obr czy na 4000 to i tak jest to loteria czy padną za 2 lata czy za 200.000km.

    Ale skąd pewność, że cewka była sprawna (jeżeli w ogóle była)? Jak mu udowodnić? To jest pytanie :).
  • Poziom 20  
    Niech zamontuje z powrotem. Kiedy to ja oddaje do mechanika i to nie jednego z racji tego, iż podróżuje po Polsce to nie zdarzyło się, żeby mechanik nie oddał starej części.
    Kiedyś miałem przypadek, że to to i tamto wymienił i poprosiłem go o to, dziwnym cudem wyrzucił ale na jego nieszczęście nie widziałem śladów grzebania. Co prawda nie przyznał się ale kasy nie wziął, czyli tak jakby się przyznał.
  • Poziom 14  
    Pójdę boso napisał:
    Niech zamontuje z powrotem. Kiedy to ja oddaje do mechanika i to nie jednego z racji tego, iż podróżuje po Polsce to nie zdarzyło się, żeby mechanik nie oddał starej części.
    Kiedyś miałem przypadek, że to to i tamto wymienił i poprosiłem go o to, dziwnym cudem wyrzucił ale na jego nieszczęście nie widziałem śladów grzebania. Co prawda nie przyznał się ale kasy nie wziął, czyli tak jakby się przyznał.

    Poproszę go o oddanie starej cewki i wtryskiwaczy. Może będzie się dało je oczyścić w jakiejś myjce ultradźwiękowej i będą działać. Wolę nie ryzykować i nie zakładać starej cewki, bo jeszcze się coś rozwali i będą jaja.
  • Poziom 39  
    Może tak, może nie. Na odległość to możemy sobie klawiaturę obejrzeć. Tymczasem kolega nie podjął żadnych działań osobiście. Nie dowiedzieliśmy się bodajże jaki przebieg ma to auto. Trochę dziwi, że tych wadliwych wtryskiwaczy nie zlokalizowano za pierwszym podejściem. Możliwe, że właśnie marnie działające połączenie wtyku jak sugerowałem dla cewki. Owszem wymienione części można sobie odebrać (może nawet trzeba) , ale co z nimi zrobisz?
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Tymczasem kolega nie podjął żadnych działań osobiście.

    Nie jestem mechanikiem, ani elektromechanikiem.

    Cytat:
    Nie dowiedzieliśmy się bodajże jaki przebieg ma to auto.

    Przebieg 217000

    Cytat:
    Trochę dziwi, że tych wadliwych wtryskiwaczy nie zlokalizowano za pierwszym podejściem.

    Dlaczego dziwi?

    Cytat:
    Możliwe, że właśnie marnie działające połączenie wtyku jak sugerowałem dla cewki.

    Mam to spryskać Kontaktem 60?

    Cytat:
    Owszem wymienione części można sobie odebrać (może nawet trzeba) , ale co z nimi zrobisz?

    Pojadę do elektronika i sprawdzi mi czy cewka jest w porządku. Będę miał zapasową. Wtryskiwacze prawdopodobnie da się przeczyścić.

    Według mnie problemem był zapchany katalizator. Gościu przejechał się na zimnym silniku z obrotami ponad 4000 (silnik na pewno nie czuł się zbyt dobrze :cry: ) i go przeczyścił. Cewka i wtryskiwacze pewnie były dobre. Tak tylko przypuszczam. Tylko dlaczego na kompie wyświetlało awarię cewki? Może to być związane z katalizatorem? A może to jakiś stary błąd? Przez Internet pewnie nigdy się tego nie dowiem :D
  • Poziom 14  
    Cewka rzeczywiście była niesprawna. Wtryskiwacze też. Teraz jeździ jak trzeba :D.