Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic - Renault Trafic 2008 2,0 dci wymiana na manual

08 Sty 2014 09:57 9927 15
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie. Autko trafiło do mnie po wymienia skrzyni z pół automatu na manual. W oryginale był skrzynia półautomatyczna ( zwykła skrzynia manualna z taką dostawką i sterownikiem ). A aucie zmieniłem konfikguracje sieci multipleksowej i niby jest wszystko ok poza sterownikiem silnika. W sterowniku cały czas widnieje błąd DF099-połączenie przekładni automatycznej lub BVR przez sieć multi. ( diagnoza CLIP ). Poza tym na liczniku pojawia się kontrolka skrzyni biegów równoczeście z namisem SERV. Próbuję w module UCH zmienić typ tablicy ( zmiana z automatu na manual) i niby kodowanie przechodzi...kontrolka na chwile gaśnie ale po ponownym włączeniu zapłonu pojawia się ponownie. Powiem tylko że w sterowniku silnika nie ma opcji zmiany skrzyni na manulaną z pozycji CLIP w przynajmniej nie dostrzegłem takiego możliwości. Może jakieś pomysły?? Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 10  
    Witam temat troszkę stary ale mam identyczny przypadek jak kolega wyżej
    może ktoś ma rozwiązanie?? Clipem robię zmianę jak kolega ale po chwili dalej w wartościach skrzynia automat.
  • Poziom 22  
    Witam.
    Mam identyczny przypadek. Po zmianie na manual pozostaje tylko kwestia zmiany ustawień.
    Clip, przynajmniej w wersji którą posiadam nie daje możliwości konfiguracji z automatu na manual ani w UCH ani w sterowniku silnika. Jest możliwość konfiguracji tablicy rozdzielczej ale procedura się nie udaje (jak wyżej, po zmianie wszystko wraca). Jest jakieś inne rozwiązanie?
  • Poziom 10  
    Witaj kolego Pfemek
    co Ci mogę doradzić to ja poradziłem sobie z tym tak że przegrałem wsady z takiego auta tyle że manual i spokój, w liczniku przejdzie kodowanie ale musisz najpierw mieć
    kodowanie w sterowniku silnika na manual czyli po kolei, ale można przegrać wsad gotowy z innego licznika bez skrzyni automatycznej
  • Poziom 22  
    A możesz mi podesłać te wsady? Szybciej bym autko skończył...
  • Poziom 10  
    Najlepiej przeprogramować clipem
  • Poziom 10  
    Witam
    Będę właśnie rozpoczynał również przeróbkę takiego Trafica 2,5dci 2008r (kod silnika G9U 630, kod skrzyni obecnie PA0002), proszę kolegów o pomoc w tym temacie na co zwrócić uwagę przy zakupie części , czy konieczna jest wymiana licznika, która może ewentualnie rozwiązać problem świecącej się kontrolki oraz jak wygląda przeróbka instalacji elektrycznej. Czy koniecznie jest zmiana wysprzęglika, bo klient niedawno wymieniał nowy ale do quickshifta.
    Z góry dziękuję za pomoc . Możliwa jest również wysyłka na maila.
    Pozdrawiam ... Darek
  • Poziom 11  
    Witam
    A jakie są powody przeróbki na skrzynie manualna? Mam takiego trafika przebieg 300 tys km i wszystko chodzi jak należy . Robot zmienia biegi bez problemu .
  • Poziom 10  
    Witam
    Przeróbka już dawno wykonana i auto śmiga. Było jeszcze trochę problemów z mocowaniem linek na skrzyni biegów bo są dwa rodzaje i jak jest nie ten to biegi nie wchodzą dobrze oraz z tempomatem bowiem instalacja nie jest przygotowana na oddzielny czujnik sprzęgła i hamulca , ale i to ogarnięte. Nadal jeszcze wykrywa błąd skrzyni biegów bowiem moduł jest wpięty w instalację i go wykrywa, a ten nie ma popodpinanych czujników. Ale błędy się nie wyświetlają na liczniku.
    Powodem zmiany były ciągłe usterki wynikające z palącego się silnika. Był kilka razy wymieniany i kilka razy przewijany. Moduł po regeneracji i jeszcze wymieniane były czujniki i zawory. Auto pojeździło czasami miesiąc, czasami tydzień, a czasami 1 dzień. Klient pracuje za granicą i wozi pracowników i nie mógł sobie pozwolić na ciągłe Assistance i auto zastępcze. Podejrzewam, iż auto było kiedyś zalane i może gdzieś korozja przewodów , komputera bo ten też był wymieniony z powodu korozji i braku kilku pinów.
    Od lutego auto jeździ u klienta bezawaryjnie i zrobił już wiele tysięcy kilometrów.
    A i jeszcze jedno ... do odpalenia wymaga naciśnięcia hamulca bowiem nie wykrywa włączonego biegu z powodu braku czujnika, a typowego czujnika sprzęgła brak.

    Gdyby ktoś potrzebowała pomocy mogę pomóc a nawet przerobić.
  • Poziom 11  
    Witam
    Super że Pan to ogrania dla większości czarna magia . Proszę o numer telefonu w razie czego będę dzwonił . Proszę mi napisać jaki jest koszt przeróbki tak mniej więcej . Dziękuję i pozdrawiam Dworak Patryk
  • Poziom 2  
    Witam.mam problem ze wstecznym a właściwie z brakiem świateł cofania.moje vivaro jest po przerobce z automatycznej skrzyni na manual .wszystko działa jak należy poza światłami wsztecznymi.jak to ogarnąć?jakieś pomysły
  • Poziom 2  
    Witam, kolego dkow26 skąd jesteś? Szukam kogoś kumatego do przekładki na manual.
  • Poziom 2  
    przemo7442 napisał:
    Witam, kolego dkow26 skąd jesteś? Szukam kogoś kumatego do przekładki na manual.

    do przeróbki opla oddałem do warsztatu.trochę to trwało ale się udało
  • Poziom 1  
    Witam z kąd kolego jesteś chce właśnie przerabiać bo znowu padł mi robot

    Dodano po 2 [minuty]:

    Witam znalazłeś kogoś kolego bo też szukam
  • Poziom 2  
    Panowie potrzebne namiary na dobre warsztaty przerabiajace na manual i te które automaty są w stanie ogarnąć. U mnie szwankuje od kilku tygodni, nieraz po paru godzinach, a nieraz za trzy dni uda się odpalić.
  • Poziom 2  
    u mnie robot padał non stop.człowiek nie wiedział czy wyjedzie z garażu!naprawy wystarczały na miesiąc max aż miarka się przebrała. znajomy mechanik pracuje(chyba jeszcze) u Łaszcza w Legionowie zabrał opla i po godzinach po pracy poprzerabiał skrzynie. Drugi znajomy-elektryk pracujący u Lebiody w Legionowie zrobił adaptacje skrzyni!i spokój