Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic - Renault Trafic 2008 2,0 dci wymiana na manual

Seboll1985 08 Sty 2014 09:57 7173 10
  • #1 08 Sty 2014 09:57
    Seboll1985
    Poziom 12  

    Witam serdecznie. Autko trafiło do mnie po wymienia skrzyni z pół automatu na manual. W oryginale był skrzynia półautomatyczna ( zwykła skrzynia manualna z taką dostawką i sterownikiem ). A aucie zmieniłem konfikguracje sieci multipleksowej i niby jest wszystko ok poza sterownikiem silnika. W sterowniku cały czas widnieje błąd DF099-połączenie przekładni automatycznej lub BVR przez sieć multi. ( diagnoza CLIP ). Poza tym na liczniku pojawia się kontrolka skrzyni biegów równoczeście z namisem SERV. Próbuję w module UCH zmienić typ tablicy ( zmiana z automatu na manual) i niby kodowanie przechodzi...kontrolka na chwile gaśnie ale po ponownym włączeniu zapłonu pojawia się ponownie. Powiem tylko że w sterowniku silnika nie ma opcji zmiany skrzyni na manulaną z pozycji CLIP w przynajmniej nie dostrzegłem takiego możliwości. Może jakieś pomysły?? Pozdrawiam

    3 10
  • #2 31 Lip 2014 09:03
    żaróweczka
    Poziom 10  

    Witam temat troszkę stary ale mam identyczny przypadek jak kolega wyżej
    może ktoś ma rozwiązanie?? Clipem robię zmianę jak kolega ale po chwili dalej w wartościach skrzynia automat.

    5
  • #3 06 Wrz 2015 17:26
    Pfemek
    Poziom 22  

    Witam.
    Mam identyczny przypadek. Po zmianie na manual pozostaje tylko kwestia zmiany ustawień.
    Clip, przynajmniej w wersji którą posiadam nie daje możliwości konfiguracji z automatu na manual ani w UCH ani w sterowniku silnika. Jest możliwość konfiguracji tablicy rozdzielczej ale procedura się nie udaje (jak wyżej, po zmianie wszystko wraca). Jest jakieś inne rozwiązanie?

    0
  • #4 12 Wrz 2015 13:16
    żaróweczka
    Poziom 10  

    Witaj kolego Pfemek
    co Ci mogę doradzić to ja poradziłem sobie z tym tak że przegrałem wsady z takiego auta tyle że manual i spokój, w liczniku przejdzie kodowanie ale musisz najpierw mieć
    kodowanie w sterowniku silnika na manual czyli po kolei, ale można przegrać wsad gotowy z innego licznika bez skrzyni automatycznej

    1
  • #5 18 Wrz 2015 09:20
    Pfemek
    Poziom 22  

    A możesz mi podesłać te wsady? Szybciej bym autko skończył...

    1
  • #6 21 Kwi 2016 15:30
    andrzej17777
    Poziom 10  

    Najlepiej przeprogramować clipem

    0
  • #7 17 Sty 2017 11:42
    dkow26
    Poziom 9  

    Witam
    Będę właśnie rozpoczynał również przeróbkę takiego Trafica 2,5dci 2008r (kod silnika G9U 630, kod skrzyni obecnie PA0002), proszę kolegów o pomoc w tym temacie na co zwrócić uwagę przy zakupie części , czy konieczna jest wymiana licznika, która może ewentualnie rozwiązać problem świecącej się kontrolki oraz jak wygląda przeróbka instalacji elektrycznej. Czy koniecznie jest zmiana wysprzęglika, bo klient niedawno wymieniał nowy ale do quickshifta.
    Z góry dziękuję za pomoc . Możliwa jest również wysyłka na maila.
    Pozdrawiam ... Darek

    5
  • #8 19 Lis 2017 11:29
    arsen008
    Poziom 11  

    Witam
    A jakie są powody przeróbki na skrzynie manualna? Mam takiego trafika przebieg 300 tys km i wszystko chodzi jak należy . Robot zmienia biegi bez problemu .

    0
  • #9 20 Lis 2017 10:04
    dkow26
    Poziom 9  

    Witam
    Przeróbka już dawno wykonana i auto śmiga. Było jeszcze trochę problemów z mocowaniem linek na skrzyni biegów bo są dwa rodzaje i jak jest nie ten to biegi nie wchodzą dobrze oraz z tempomatem bowiem instalacja nie jest przygotowana na oddzielny czujnik sprzęgła i hamulca , ale i to ogarnięte. Nadal jeszcze wykrywa błąd skrzyni biegów bowiem moduł jest wpięty w instalację i go wykrywa, a ten nie ma popodpinanych czujników. Ale błędy się nie wyświetlają na liczniku.
    Powodem zmiany były ciągłe usterki wynikające z palącego się silnika. Był kilka razy wymieniany i kilka razy przewijany. Moduł po regeneracji i jeszcze wymieniane były czujniki i zawory. Auto pojeździło czasami miesiąc, czasami tydzień, a czasami 1 dzień. Klient pracuje za granicą i wozi pracowników i nie mógł sobie pozwolić na ciągłe Assistance i auto zastępcze. Podejrzewam, iż auto było kiedyś zalane i może gdzieś korozja przewodów , komputera bo ten też był wymieniony z powodu korozji i braku kilku pinów.
    Od lutego auto jeździ u klienta bezawaryjnie i zrobił już wiele tysięcy kilometrów.
    A i jeszcze jedno ... do odpalenia wymaga naciśnięcia hamulca bowiem nie wykrywa włączonego biegu z powodu braku czujnika, a typowego czujnika sprzęgła brak.

    Gdyby ktoś potrzebowała pomocy mogę pomóc a nawet przerobić.

    6
  • #10 22 Lis 2017 08:49
    arsen008
    Poziom 11  

    Witam
    Super że Pan to ogrania dla większości czarna magia . Proszę o numer telefonu w razie czego będę dzwonił . Proszę mi napisać jaki jest koszt przeróbki tak mniej więcej . Dziękuję i pozdrawiam Dworak Patryk

    2
  • #11 11 Maj 2018 12:10
    koza80
    Poziom 1  

    Witam.mam problem ze wstecznym a właściwie z brakiem świateł cofania.moje vivaro jest po przerobce z automatycznej skrzyni na manual .wszystko działa jak należy poza światłami wsztecznymi.jak to ogarnąć?jakieś pomysły

    0