Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5FL - Dodatkowe zabezpieczenie - immobilizer "pstryczek elektryc

17 Sty 2014 17:00 5964 25
  • Poziom 10  
    Witam !

    Szukałem na forum, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, otóż: jestem użytkownikiem Passat B5 1.9TDI 130KM 2001 (pompowtryski). Chcę trochę zabezpieczyć auto, dlatego myślałem o odcięciu gniazda ODB2, i przeciągnięcia go w inne miejsce. Do tego celu zamierzałem użyć:

    http://viaken.pl/pl/uniwersalny-adapter-z-gniazda-obd2-na-przewody-do-lutowania.html
    (wówczas ucinam kabel, który idzie do gniazda diagnostycznego ODB2, i lutuję kabelki do przedłuzki,
    po czym chowam to drugie gniazdo (oryginalne zostawiam na swoim miejscu ale nie jest aktywne)
    i w razie "W" komunikuję się z komputerem przez nowe gniazdo - nie bedzie wywalać błędów?)
    albo

    - http://viaken.pl/pl/przedluzka-obd2-mesko-zenska-3m.html

    (wówczas demontuję dotychczasowe gniazdo ODB2, wpinam je go męskiej przedłużki,
    żeńską chowam w jakimś innym miejscu, a w miejsce oryginalnego gniazda ODB2 wstawiam
    atrapę gniazda ODB2 - zda egzamin? Również nie będzie problemów z komunikacją
    pomimo zastosowania przedłużki gniazda ODB2?)
    Obojetnie, której wersji nie zastosowałbym warto byłoby użyć także wyłącznika, bez wciśnięcia którego nie będzie działało gniazdo diagnostyczne (to przeniesione przeze mnie) ? Jak uważacie ?


    Znajomy ma również Passata B5 1999r (90km), ma zastosowany dodatkowy immobilizer, w którym bez wciśnięcia przycisku nic nie zapala mu się na desce rozdzielczej - tym samym auto nie zapali - niestety nie gdzie ma zrobione cięcie (czyżby na PLUSIE od stacyjki?) W moim przypadku to również zda egzamin czy ciąć zasilanie pompowtrysków (wtedy chyba beda wyskakiwać błędy?) ?

    PS Rozmawiałem, ze znajomym i proponował zastosować dwa przekaźniki, podpięte pod komputer silnika (deska rozdzielcza świeci się normalnie, niby jest ok ale auto jednak i tak nie odpali) - dobry pomysł? Nie będzie wywalać błędów ?

    Z góry dzięki za pomoc !
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Możesz jeszcze przeciąć kabel łączący immo z komputerem wtedy jeżeli nie przytrzymasz łączącego go włącznika chwilowego (impulsowy) przez 3 sekundy w momencie włączenia stacyjki to autko odpali ale po około 10 sek. zgaśnie. Włącznik umieszczasz gdzieś pod fotelem lub deską i gotowe.
  • Poziom 10  
    O! I to byłoby bardzo dobre rozwiązanie - rozumiem, że zda ono egzamin nawet w przypadku, jak ktoś podepnie się pod komputer, i wyłączy immobilizer ? Komputer nie będzie wywalał błędów ? Dobrze rozumiem czy myslisz tutaj o osobnym (dodatkowym) immobilizer'ze ?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie myślę tutaj o przerwaniu komunikacji pomiędzy immo a komputerem Ty w swoim autku chyba masz immo w liczniku musiałbyś sprawdzić schemat u mnie w sharanie (grupa VW) mam osobno immo i osobno kompa i tak jest wszędzie komunikacja w moim autku między immo i kompem biegnie jednym cienkim czarnym kabelkiem. Trwa ona około trzy sekundy (musiałbym Ci zmierzyć) od momentu włączenia stacyjki i wtedy jeżeli jest komunikacja i kluczyk się zgadza to autko pali i jeździ, jak nie ma lub kluczyk się nie zgadza z immo ale przekręcił stacyjkę lub stacyjka jest na krótko to autko pali ale po około 10 sek gaśnie. Jeżeli włożysz inne imo z innym kompem to i tak jeżeli ktoś nie wie o zmianie w instalacji nie będzie komunikacji i autko zgaśnie zaskoczony złodziej nie będzie grzebał tylko teoretycznie da spokój.
  • Poziom 10  
    tak, w moim przypadku immo jest w liczniku.
    Czy w takim przypadku opisany przez Ciebie sposób tez da radę ?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Tak powinien musisz według schematu sprawdzić który kabel jest komunikującym między immo i komputerem głównym.
  • Poziom 10  
    Czyli reasumując - bedę miał 2 immo - jeden w kluczyku a drugi na tej samej lini ale impulsowy lub na "pstryczek" i nawet jesli wyłączy immo w stacyjce to i tak nie odpali, czy źle zrozumiem ?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Nie. Będziesz miał jedno immo. W kluczyku jest chip sczytywany przez stacyjkę, która jest sterowana komputerem immo w liczniku, ten komputer jeżeli sczyta prawidłowo kluczyk przesyła informację do komputera głównego sterującego silnikiem i wtedy wszystko działa. Jeżeli natomiast ktoś rozwala stacyjkę, lub łączy kable na krótko to komputer immo nie sczytuje kluczyka przez stacyjkę i nie potwierdza tego do głównego kompa i po zapaleniu po około 10 sek. silnik główny komputer wyłącza. Kiedyś z tego co wiem podmieniali głównego kompa i kompa od immo (dlatego utrudniono i dano kompa z immo do licznika) i swoim kluczykiem odpalali i odjeżdżali. Przeróbka polega na tym że przerywasz komunikację między komputerem immo w liczniku a głównym i wtedy nawet jak Ci ukradną kluczyki oryginalne ale nie będą znali położenia włącznika to nie odjadą bo silnik zgaśnie. Minusem jest że musisz za każdym włączeniem stacyjki a właściwie przed przytrzymać włącznik przekręcić stacyjkę trzymając go i puścić po około pięciu sekundach. Potem wszystko działa normalnie do wyłączenia stacyjki.
  • Poziom 10  
    Hej
    rozpisales sie na maksa. Bardzo Ci dziękuję za zaangazowanie.
    mysle ze teraz prawidlowo rozumiem, czyli:
    - robie przerwe miedzy immo z licznika a komputerem silnika?
    zlodziej, który wejdzie do auta, nawet wylaczy immo w liczniku, odpali auto ale bez przytrzymania przycisku auto zgaśnie mu po ok 10sek? Czy jak zgaśnie to moze znowu uruchomić auto na 10sek i tak w kolko?
    czy potrzebuje jakas centralne czy wystarczy przelacznik?
    jeśli przelacznik to jaki? Komputer nie będzie wywalać bledow?
    dzięki za pomoc
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Tak zawsze po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu bez immo autko zapali na chwilkę i zgaśnie. Przynajmniej tak było u mnie ;). wystarczy przełącznik a właściwie przycisk, czyli trzymasz i łączy puszczasz rozłączone. Komputer nie będzie wywalał błędów, tzn może mieć zapis o nie sczytaniu immo ale to tylko zapis niczym nie skutkujący. Plusem rozwiązania jest to że gdy Ci znikną własne kluczyki i gość pójdzie z nimi na parking pod marketem poklika pilotem i zobaczy które kierunki migają wsiądzie i.... nie odjedzie :D
  • Poziom 10  
    Na szczęście pilot mi nie działa :) a jakieś rozwiązanie żeby auta nawet nie można odpalić ? Bo tym sposobem to na lawete teoretycznie wjedzie bo ma te 10sek czasu co nie?
  • Poziom 14  
    Jak chcesz sprawdzić ile będzie działał to wyciągnij z kluczyka na chwilkę chip i odpal bez niego auto może w Twoim wcale nie odpali ja mam starą chabetę z 96 roku.
  • Poziom 10  
    Jeśli bez chipa nie odpali to nie odpali tez pomimo wylaczenia immo przez zlodzieja i nie wlaczeniu pstryczka?
    jaki czujnik dotykowy na ok kilka sekund polecilbys?
  • Poziom 14  
    Czujnika Ci nie polecę bo nie wiem ja mam zrobione na normalnym małym przycisku wzbudzeniowym a kumpel na kontaktronie czyli pod plastikiem gdzieś przykleił kontrakton który jest na stałe rozłączony ale który po przyłożeniu magnesu łączy on przykłada na chwilkę magnes a potem odkłada minus więcej manualnie trzeba zrobić plus nic nie widać żadnych włączników. Co do pierwszego pytania TAK.
  • Poziom 10  
    Ooo to moze kontrakton który ma kolega, trudniej go będzie wykryć a tak magnes będzie wozić sie z kluczem. A jakiś konkretny kontrakton polecisz? Jeszcze raz dziekuje za zaangazowanie
  • Poziom 14  
    Tu Ci nie pomogę bo sam musisz dobrać co do magnesu wożonego z kluczem pamiętaj że jak umiejscowisz kontaktron gdzieś dalej np pod siedzeniem czy po stronie pasażera to musisz ten magnes od klucza odpinać bo równocześnie musisz magnes przyłożyć i przytrzymać przez około 3sek i przekręcić kluczyk. Kolega ma na stałe magnes w aucie leży w popielniczce (on nie pali) i przykłada jak trzeba.
  • Poziom 10  
    W sumie racja, można zrobić tak jak mówiłeś - w zapalniczce wozić magnes, jakos ladnie go zaizolować, zeby nie było wiadomo co to i hej! :-)
    A odnośnie kontaktronu to jakiej mocy musiałby być, żęby było ok ?
    Czytałem, że one są wrażliwe na "dmuchawe", etc ? Racja? Czy dmuchawa może uaktywnić go ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    @norbert.s - wybacz, ale nie mogę się z Toba zgodzić, ze z tego tematu robi się chat.
    Ja pytam o normalne rzeczy, a @czukcza normalnie min odpowiada.
    Nie rozmawiamy o dup*e marynie - nie pytam go co robi po pracy etc... pytam go o konkretne rzeczy nt. zabezpieczenia etc.. a kolega rzeczowo mi odpowiada.
    Nie gniewaj się na mnie ale powiedziałem to co myslę.
    PS. Swoją drogą, widzę ze fachowo zajmujesz się nietypowymi blokadami zapłonu - może wrzuciłyś swoje 3-grosze do tego tematu? :)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Uprzejmie dziękuję za cenne wskazówki, już zabieram się do lektury.
    PS. Użyłem szukajki, przerwertowałem wiele tematów ale w żadnym nie znalazłem nic co mnie dokładnie interesowało - niemniej poczytam sobie Twoje wcześniejsze wypociny.
    Póki co proszę jeszcze o niezamykanie tego tematu - dam znać.
  • Poziom 11  
    temat mnie zaciekawił i mam pytanie w związku z tym przełacznikiem impulsowym.
    czy ktoś podesle ktoś adres jaki można było by kupić (najbardziej odpowiedni)
  • Poziom 11  
    a coś innego. Ten sb 5 mało dostępny.
  • Poziom 11  
    ok zgadza się myślałem bardziej o takim zwykłym przełączniku