Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5FL - Dodatkowe zabezpieczenie - immobilizer "pstryczek elektryc

MrKon1u 17 Jan 2014 17:00 6426 25
  • #1
    MrKon1u
    Level 10  
    Witam !

    Szukałem na forum, ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, otóż: jestem użytkownikiem Passat B5 1.9TDI 130KM 2001 (pompowtryski). Chcę trochę zabezpieczyć auto, dlatego myślałem o odcięciu gniazda ODB2, i przeciągnięcia go w inne miejsce. Do tego celu zamierzałem użyć:

    http://viaken.pl/pl/uniwersalny-adapter-z-gniazda-obd2-na-przewody-do-lutowania.html
    (wówczas ucinam kabel, który idzie do gniazda diagnostycznego ODB2, i lutuję kabelki do przedłuzki,
    po czym chowam to drugie gniazdo (oryginalne zostawiam na swoim miejscu ale nie jest aktywne)
    i w razie "W" komunikuję się z komputerem przez nowe gniazdo - nie bedzie wywalać błędów?)
    albo



    - http://viaken.pl/pl/przedluzka-obd2-mesko-zenska-3m.html

    (wówczas demontuję dotychczasowe gniazdo ODB2, wpinam je go męskiej przedłużki,
    żeńską chowam w jakimś innym miejscu, a w miejsce oryginalnego gniazda ODB2 wstawiam
    atrapę gniazda ODB2 - zda egzamin? Również nie będzie problemów z komunikacją
    pomimo zastosowania przedłużki gniazda ODB2?)
    Obojetnie, której wersji nie zastosowałbym warto byłoby użyć także wyłącznika, bez wciśnięcia którego nie będzie działało gniazdo diagnostyczne (to przeniesione przeze mnie) ? Jak uważacie ?


    Znajomy ma również Passata B5 1999r (90km), ma zastosowany dodatkowy immobilizer, w którym bez wciśnięcia przycisku nic nie zapala mu się na desce rozdzielczej - tym samym auto nie zapali - niestety nie gdzie ma zrobione cięcie (czyżby na PLUSIE od stacyjki?) W moim przypadku to również zda egzamin czy ciąć zasilanie pompowtrysków (wtedy chyba beda wyskakiwać błędy?) ?

    PS Rozmawiałem, ze znajomym i proponował zastosować dwa przekaźniki, podpięte pod komputer silnika (deska rozdzielcza świeci się normalnie, niby jest ok ale auto jednak i tak nie odpali) - dobry pomysł? Nie będzie wywalać błędów ?

    Z góry dzięki za pomoc !
  • #2
    czukcza
    Level 14  
    Możesz jeszcze przeciąć kabel łączący immo z komputerem wtedy jeżeli nie przytrzymasz łączącego go włącznika chwilowego (impulsowy) przez 3 sekundy w momencie włączenia stacyjki to autko odpali ale po około 10 sek. zgaśnie. Włącznik umieszczasz gdzieś pod fotelem lub deską i gotowe.
  • #3
    MrKon1u
    Level 10  
    O! I to byłoby bardzo dobre rozwiązanie - rozumiem, że zda ono egzamin nawet w przypadku, jak ktoś podepnie się pod komputer, i wyłączy immobilizer ? Komputer nie będzie wywalał błędów ? Dobrze rozumiem czy myslisz tutaj o osobnym (dodatkowym) immobilizer'ze ?
  • Helpful post
    #4
    czukcza
    Level 14  
    Nie myślę tutaj o przerwaniu komunikacji pomiędzy immo a komputerem Ty w swoim autku chyba masz immo w liczniku musiałbyś sprawdzić schemat u mnie w sharanie (grupa VW) mam osobno immo i osobno kompa i tak jest wszędzie komunikacja w moim autku między immo i kompem biegnie jednym cienkim czarnym kabelkiem. Trwa ona około trzy sekundy (musiałbym Ci zmierzyć) od momentu włączenia stacyjki i wtedy jeżeli jest komunikacja i kluczyk się zgadza to autko pali i jeździ, jak nie ma lub kluczyk się nie zgadza z immo ale przekręcił stacyjkę lub stacyjka jest na krótko to autko pali ale po około 10 sek gaśnie. Jeżeli włożysz inne imo z innym kompem to i tak jeżeli ktoś nie wie o zmianie w instalacji nie będzie komunikacji i autko zgaśnie zaskoczony złodziej nie będzie grzebał tylko teoretycznie da spokój.
  • #5
    MrKon1u
    Level 10  
    tak, w moim przypadku immo jest w liczniku.
    Czy w takim przypadku opisany przez Ciebie sposób tez da radę ?
  • Helpful post
    #6
    czukcza
    Level 14  
    Tak powinien musisz według schematu sprawdzić który kabel jest komunikującym między immo i komputerem głównym.
  • #7
    MrKon1u
    Level 10  
    Czyli reasumując - bedę miał 2 immo - jeden w kluczyku a drugi na tej samej lini ale impulsowy lub na "pstryczek" i nawet jesli wyłączy immo w stacyjce to i tak nie odpali, czy źle zrozumiem ?
  • Helpful post
    #8
    czukcza
    Level 14  
    Nie. Będziesz miał jedno immo. W kluczyku jest chip sczytywany przez stacyjkę, która jest sterowana komputerem immo w liczniku, ten komputer jeżeli sczyta prawidłowo kluczyk przesyła informację do komputera głównego sterującego silnikiem i wtedy wszystko działa. Jeżeli natomiast ktoś rozwala stacyjkę, lub łączy kable na krótko to komputer immo nie sczytuje kluczyka przez stacyjkę i nie potwierdza tego do głównego kompa i po zapaleniu po około 10 sek. silnik główny komputer wyłącza. Kiedyś z tego co wiem podmieniali głównego kompa i kompa od immo (dlatego utrudniono i dano kompa z immo do licznika) i swoim kluczykiem odpalali i odjeżdżali. Przeróbka polega na tym że przerywasz komunikację między komputerem immo w liczniku a głównym i wtedy nawet jak Ci ukradną kluczyki oryginalne ale nie będą znali położenia włącznika to nie odjadą bo silnik zgaśnie. Minusem jest że musisz za każdym włączeniem stacyjki a właściwie przed przytrzymać włącznik przekręcić stacyjkę trzymając go i puścić po około pięciu sekundach. Potem wszystko działa normalnie do wyłączenia stacyjki.
  • #9
    MrKon1u
    Level 10  
    Hej
    rozpisales sie na maksa. Bardzo Ci dziękuję za zaangazowanie.
    mysle ze teraz prawidlowo rozumiem, czyli:
    - robie przerwe miedzy immo z licznika a komputerem silnika?
    zlodziej, który wejdzie do auta, nawet wylaczy immo w liczniku, odpali auto ale bez przytrzymania przycisku auto zgaśnie mu po ok 10sek? Czy jak zgaśnie to moze znowu uruchomić auto na 10sek i tak w kolko?
    czy potrzebuje jakas centralne czy wystarczy przelacznik?
    jeśli przelacznik to jaki? Komputer nie będzie wywalać bledow?
    dzięki za pomoc
  • #10
    czukcza
    Level 14  
    Tak zawsze po wyłączeniu stacyjki i ponownym uruchomieniu bez immo autko zapali na chwilkę i zgaśnie. Przynajmniej tak było u mnie ;). wystarczy przełącznik a właściwie przycisk, czyli trzymasz i łączy puszczasz rozłączone. Komputer nie będzie wywalał błędów, tzn może mieć zapis o nie sczytaniu immo ale to tylko zapis niczym nie skutkujący. Plusem rozwiązania jest to że gdy Ci znikną własne kluczyki i gość pójdzie z nimi na parking pod marketem poklika pilotem i zobaczy które kierunki migają wsiądzie i.... nie odjedzie :D
  • #11
    MrKon1u
    Level 10  
    Na szczęście pilot mi nie działa :) a jakieś rozwiązanie żeby auta nawet nie można odpalić ? Bo tym sposobem to na lawete teoretycznie wjedzie bo ma te 10sek czasu co nie?
  • #12
    czukcza
    Level 14  
    Jak chcesz sprawdzić ile będzie działał to wyciągnij z kluczyka na chwilkę chip i odpal bez niego auto może w Twoim wcale nie odpali ja mam starą chabetę z 96 roku.
  • #13
    MrKon1u
    Level 10  
    Jeśli bez chipa nie odpali to nie odpali tez pomimo wylaczenia immo przez zlodzieja i nie wlaczeniu pstryczka?
    jaki czujnik dotykowy na ok kilka sekund polecilbys?
  • #14
    czukcza
    Level 14  
    Czujnika Ci nie polecę bo nie wiem ja mam zrobione na normalnym małym przycisku wzbudzeniowym a kumpel na kontaktronie czyli pod plastikiem gdzieś przykleił kontrakton który jest na stałe rozłączony ale który po przyłożeniu magnesu łączy on przykłada na chwilkę magnes a potem odkłada minus więcej manualnie trzeba zrobić plus nic nie widać żadnych włączników. Co do pierwszego pytania TAK.
  • #15
    MrKon1u
    Level 10  
    Ooo to moze kontrakton który ma kolega, trudniej go będzie wykryć a tak magnes będzie wozić sie z kluczem. A jakiś konkretny kontrakton polecisz? Jeszcze raz dziekuje za zaangazowanie
  • #16
    czukcza
    Level 14  
    Tu Ci nie pomogę bo sam musisz dobrać co do magnesu wożonego z kluczem pamiętaj że jak umiejscowisz kontaktron gdzieś dalej np pod siedzeniem czy po stronie pasażera to musisz ten magnes od klucza odpinać bo równocześnie musisz magnes przyłożyć i przytrzymać przez około 3sek i przekręcić kluczyk. Kolega ma na stałe magnes w aucie leży w popielniczce (on nie pali) i przykłada jak trzeba.
  • #17
    MrKon1u
    Level 10  
    W sumie racja, można zrobić tak jak mówiłeś - w zapalniczce wozić magnes, jakos ladnie go zaizolować, zeby nie było wiadomo co to i hej! :-)
    A odnośnie kontaktronu to jakiej mocy musiałby być, żęby było ok ?
    Czytałem, że one są wrażliwe na "dmuchawe", etc ? Racja? Czy dmuchawa może uaktywnić go ?
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    MrKon1u
    Level 10  
    @norbert.s - wybacz, ale nie mogę się z Toba zgodzić, ze z tego tematu robi się chat.
    Ja pytam o normalne rzeczy, a @czukcza normalnie min odpowiada.
    Nie rozmawiamy o dup*e marynie - nie pytam go co robi po pracy etc... pytam go o konkretne rzeczy nt. zabezpieczenia etc.. a kolega rzeczowo mi odpowiada.
    Nie gniewaj się na mnie ale powiedziałem to co myslę.
    PS. Swoją drogą, widzę ze fachowo zajmujesz się nietypowymi blokadami zapłonu - może wrzuciłyś swoje 3-grosze do tego tematu? :)
  • Helpful post
    #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    MrKon1u
    Level 10  
    Uprzejmie dziękuję za cenne wskazówki, już zabieram się do lektury.
    PS. Użyłem szukajki, przerwertowałem wiele tematów ale w żadnym nie znalazłem nic co mnie dokładnie interesowało - niemniej poczytam sobie Twoje wcześniejsze wypociny.
    Póki co proszę jeszcze o niezamykanie tego tematu - dam znać.
  • #22
    ciacho840
    Level 12  
    temat mnie zaciekawił i mam pytanie w związku z tym przełacznikiem impulsowym.
    czy ktoś podesle ktoś adres jaki można było by kupić (najbardziej odpowiedni)
  • #23
    carrier
    Car alarms specialist
    poszukaj na allegro SB-5
  • #24
    ciacho840
    Level 12  
    a coś innego. Ten sb 5 mało dostępny.
  • #25
    carrier
    Car alarms specialist
    nie ściemniaj, oferta nr 3935001767
  • #26
    ciacho840
    Level 12  
    ok zgadza się myślałem bardziej o takim zwykłym przełączniku