Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo II 1.9TDI '99 - zapach podczas ogrzewania przy ciepłym silniku

18 Jan 2014 20:03 3684 1
  • Level 1  
    Witam serdecznie,

    Na wstępie pragnę się przywitać i zaznaczyć, że wcześniej sporo szukałem na temat tego problemu, również na elektrodzie i jak dotąd nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania mojego problemu. Mam nadzieję że z Waszą pomocą ulegnie to zmianie ;-)

    Problem polega na tym, że już przy nieco rozgrzanym silniku przy uruchomieniu ogrzewania przez chwilę czuć specyficzny, nieco duszący, raczej chemiczny zapach. Nie jest to zapach psującego się zwierzaka, ani jakichś liści. Okolice filtru kabinowego były sprawdzane - jest czysty, był zresztą niedawno wymieniany. Częściowo był też kokpit rozbierany i w okolicach nagrzewnicy jest suchutko. Płynu chłodniczego też jakoś znacząco nie ubywa, jeżeli już to są to drobne ilości. Co ciekawe przy zimnym silniku taki zapach się nie pojawia. Dopiero silnik musi trochę podziałać, złapać chociaż z 40-50-60 stopni żeby zapach był wyczuwalny. Tak więc często sytuacja wygląda tak: odpalam samochód, włączam ciepły nawiew, na początku powietrze jest zimne albo po chwili staje się cieplejsze (wiadomo), smrodu nie ma. Pojeżdzę kilkanaście minut po mieście. Wyłączam auto. Odpalam ponownie, temp silnika to - powiedzmy - 50-60 stopni, włączam nawiew - pojawia się przez chwilę zapach. Zapach czuć przez - powiedzmy - kilkanaście sekund a potem już go nie czuć. Zapach nie gryzie w oczy, ale też jakoś szczególnie przyjemny nie jest.

    Sama klimatyzacja też była jakiś czas temu odgrzybiana i nabijania. Klima chłodzi świetnie latem, przy włączonej klimie nie ma smrodu bez względu na okoliczności. Zapach występuje tylko przy ogrzewaniu i przy silniku, który trochę złapał temperatury. Pomijając smrodek na starcie to nagrzewnica ładnie grzeje, dość szybko staje się ciepło w samochodzie.

    Co może być przyczyną? Zastanawiam się, czy przyczyną nie jest jakaś drobna nieszczelność układu przy nagrzewnicy, bo być może ten zapach podczas ogrzewania przypomina zapach płynu chłodniczego właśnie. Czy to może być to? Czy płyny do uszczelniania chłodnic np. Prestone mogłyby rozwiązać problem? A może po prostu powinienem zmienić płyn chłodzący na inny? A może przyczyna leży jeszcze gdzie indziej?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo