Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

akumulator kwasowy - Kłopoty z ładowaniem

21 Sty 2014 02:30 1749 5
  • Poziom 8  
    Pytanie za 5 pkt. Co się dzieje z moim akumulatorem ?
    Nie rozumiem, a z akumulatorami mam do czynienia do 100 lat???
    A oto historia;
    -09,2013 kupiłem nowy aku. Bosch 12V 72Ah 680 A, był zalany elektrolitem, gotowy do startu
    - po kilku dniach postoju wsiadam do auta MB 250D (124), a tu kiszka, całkowity brak prądu, sprawdzam, wszystko poza autoalarmem wyłączone,
    - ładuję prądem start ok 7 A, prostownik UNI-MAX z amperomierzem i 4 stopniowym regulatorem prądu. Po ok 1 h ładowania prąd nie spada !.ładuję przez 8 h prąd utrzymuje się na poziomie 6 A do końca,
    - auto odpala, jeżdżę, ale po 3 dniach to samo,
    - sprawdzam auto, ładowanie jak w książce, pobór prądu na postoju tzn. silnik nie pracuje,( zasilanie zegara, autoalarmu,podtrzymanie radia) ok.0,1 A,
    - 3.12.2012 reklamacja firma STACHMOT 1 SA Kraków ul. Makuszyńskiego 17, horror 14 dni postoju, jakiś "mecenas" stwierdza że akumulator jest OK
    - przez kilka dni spokój,
    - 17.01.2014 ponieważ od świąt nie jeżdziłem chciałem podładować aku, prostownik 7A, aż tu prąd zamiast spadać- rośnie, po 10 min było już 8,5 A, zmnieszyłem na 5 A po 2 h 6.5 A i tak się utrzymuje przez następną godzinę, wyłączyłem, odpalam jeżdżę;
    - 20.01.2014 aku zdechł całkiem
    CO jest nie tak, a może czegoś niewiem, ze szkoły pamiętam że podczas ładowania prąd spada, pod koniec kiedy występuje "gazowanie" praktycznie do zera?
  • Poziom 34  
    Albo auto rozładowuje aku albo on sam. Aby to sprawdzić naładuj akumulator wyjnij z auta lub odłącz na kilka dni. Jak odpali bez problemu coś pobiera prąd w aucie. Jak będzie padnięty to wadliwy akumulator.
  • Poziom 39  
    Skąd wiesz, że
    November52 napisał:
    ładowanie jak w książce
    w której książce skoro nic nie napisałeś o napięciu w instalacji? Ładujesz ten akumulator według uznania i nie możesz wyciągnąć żadnych wniosków. Czy chociaż jesteś pewien jakości twego prostownika? Trochę to dziwne w kontekście
    November52 napisał:
    a z akumulatorami mam do czynienia do 100 lat
    . Wydaje się, że porada kolegi sigwa18 może być przydatna aby dokonać oceny sytuacji.
  • Poziom 39  
    Po pierwsze 0,1A to troszkę za dużo ale przy codziennym użytkowaniu auta może być. Po drugie przy takim poborze przez 3 tygodnie aku został rozładowany całkowicie i stąd reakcja narastającego prądu po podłączeniu prostownika - objaw jakby aku "się budził". Po trzecie naładuj ten aku do intensywnego gazowania ze wszystkich cel, nie patrz że prąd ładowania taki czy taki tzn ma nie być za mały - na ten aku śmiało możesz dać 10A jeśli masz taki prostownik. Z twojego opisu wynika że od zakupu jedyne co robiłeś to sukcesywnie go rozładowywałeś i teraz nie wiadomo czy ten aku po głębokim rozładowaniu powróci do formy.
  • Poziom 39  
    November52 napisał:
    Nie rozumiem, a z akumulatorami mam do czynienia do 100 lat???
    ...
    -09,2013 kupiłem nowy aku. Bosch 12V 72Ah 680 A, był zalany elektrolitem, gotowy do startu
    - po kilku dniach postoju wsiadam do auta MB 250D (124), a tu kiszka, całkowity brak prądu, sprawdzam, wszystko poza autoalarmem wyłączone,

    To ta wiedza jest bardzo powierzchowna, widać akumulator dosyć długo stał na półce i był z tego powodu mocno rozładowany.
    sigwa18 napisał:
    Po ok 1 h ładowania prąd nie spada !.ładuję przez 8 h prąd utrzymuje się na poziomie 6 A do końca,

    Oznaka można powiedzieć totalnego rozładowania akumulatora. I to jest normalny objaw przy bardzo mocno rozładowanym akumulatorze.
    Mnie się niedawno udało niechcący rozładować totalnie do zera nowy akumulator (2.5 miesięczny). Akumulator ten ładowałem przez 2.5 doby, dopiero po tym czasie napięcie podczas ładownia osiągnęło poziom 14.5 V, a prąd spadł do 0.2 A.
    November52 napisał:
    pobór prądu na postoju tzn. silnik nie pracuje,( zasilanie zegara, autoalarmu,podtrzymanie radia) ok.0,1 A,

    Trochę wysoki ten pobór. U mnie w dwóch samochodach (meganka i corolla) ten pobór jest na poziomie ok. 25 mA, po włączeniu instalacji gazowej wzrasta odpowiednio do 90 i 120 mA.
    November52 napisał:
    - 17.01.2014 ponieważ od świąt nie jeżdziłem chciałem podładować aku, prostownik 7A, aż tu prąd zamiast spadać- rośnie, po 10 min było już 8,5 A, zmnieszyłem na 5 A po 2 h 6.5 A i tak się utrzymuje przez następną godzinę, wyłączyłem, odpalam jeżdżę;
    - 20.01.2014 aku zdechł całkiem

    W gorącej wodzie Kolega kąpany. Akumulator trzeba porządnie naładować kontrolując napięcie na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Jak ono wzrośnie do poziomu 14.5V można uznać, że akumulator jest w pełni naładowany. Może to nastąpić po nawet kilkunastu godzinach ładowania. Przy takim traktowaniu szybko będzie się kwalifikował do wymiany.
    I jeszcze jedna uwaga - jak akumulator szybko się rozładowuje (nie można silnika odpalić i temu towarzyszy duży siad napięcia, a podczas ładowania bardzo szybko napięcie osiąga napięcie 14.5V to świadczy, że akumulator ma już mała pojemność i kwalifikuje się do wymiany.
  • Poziom 8  
    Temat zamknięty, akumulator padł po kilku miesiącach, kupiłem nowy i teraz jest OK.
    Dzięki za pomoc