Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 TDCI 2002r. Ładowanie akumulatora

31 Mar 2005 23:22 32515 27
  • Poziom 10  
    Po uruchomieniu silnika gaśnie lampka ładowania,po około min.zapala się.Po odłączeniu(wcześniej wymianie regulatora nap.)wtyki z altern.kontrolka zachowuje sie tak samo,ale napięcie ładowania podnosi się do 14V.
  • IGE-XAO
  • Poziom 25  
    Z jakiego poziomu podnosi sie do 14V? A regulator jest dobry i dobrze wymieniony? Jak jest ladowanie i zapala sie kontrolka to jest to wina jakiegos kabla (oderwal sie lub nie przykrecony).
  • Poziom 10  
    Jeżeli mam podłączoną wtyczkę 3pin.do alter. to napięcie ładowania jest w granicach 13.4V.A kontrolka po zapaleniu silnika gaśnie po ok do 1min.zapala się.Jak odłącze wtyk z alter. to napięcie jest około 14.3V a kontrolka zachowuje się identycznie jak z włączoną wtyką. Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Poziom 11  
    Normalnie sprawny akumulator w aucie ma napięcie około 12V , Po uruchomieniu pojazdu napięcie wzrasta do około 14,4 , Wydaję mi się że ten regulator jest nie taki jak ma być , lub nie jest poprawnie podłączony np. brak masy lub słaba masa !! Proponuje sprawdzić może akurat !??
  • Spec od samochodów
    lismarcin napisał:
    Normalnie sprawny akumulator w aucie ma napięcie około 12V , Po uruchomieniu pojazdu napięcie wzrasta do około 14,4 , Wydaję mi się że ten regulator jest nie taki jak ma być , lub nie jest poprawnie podłączony np. brak masy lub słaba masa !! Proponuje sprawdzić może akurat !??

    Normalny akumulator w samochodzie to napięcie 12,7V.
    Moim zdaniem masz coś podpięte pod lampkę akumulatora - może poduszki. Jak się zachowują inne kontrolki - głównie od poduszek!


    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Na początku ubiegłego roku naprawiałem forda transita z 2001 i ku mojemu zdziwienu kontrolka ładowania zachowywała się w podobny sposób.Okazało się że był uszkodzony regulator napięcia.Zmierz kolego najpierw diody w mostku,ale uważaj czasami wzbudzenie do regulatora napięcia jest wzięte bezpośrednio z jednego z uzwojeń.Jeżeli wszystko jest w porządku to wymień regulator
  • Poziom 10  
    Wymieniłem regulator bo poprzedni powodował skoki napiecia do 18V i glupiały wskaźniki nawet do zero wskazań.Dlaczego lampka ładowania gdy wtyka jest wyjęta lub włożona do alternatora to zachowuje się tak samo.Gdy włączam wtyk do alte.wczasie pracy silnika to rośnie obciążenie alternatora i spada napięcie z 14.3 do 13.3,13.4V. I jeżdżę z wyłączoną wtyką.Mam szczątkowy shemat i wygląda na to że dwa przewody idą na moduł "Power Control" następnie do tablicy wskaźnikowej.Poduszka gaśnie prawidłowo.Za tablicą licznikową brak ingerencji.Dzięki za poprzednie informacje.Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    To w takim razie masz zwarcie w instalacji od alternatora. Musisz obejrzeć wiązkę od alternatora czy nie jest podejrzana.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Gdy wyjmę bezpiecznik w komorze silnika nr 10 jest 1Amp.to napięcie alternatora zaczyna po uruchomieniu silnika wzrastać,przy 16V wyłączyłem silnik a lampka ładowania po kilku sekundach pracy się zapaliła-niby brak ładowania a napięcie nadal wzrastało(nadmieniam że jeden przewód od tej wtyki altern.dochodzi do tego bezpiecznika,to mi się udało sprawdzić,pozostałe dwa idą do modułu elektroniczi nie wiem gdzie on się znajduje.Dzięki za porade.
  • Spec od samochodów
    To w końcu jakie masz napięcie ładowania, bo raz piszesz że 13,3V -14,3V innym razem że 16V a jeszcze innym że 18V. Nie zciemniasz czasem?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Przeczytaj dokładnie co opisałem.Jescze raz w skrócie;przed wymianą regulatora napięcia,miałem skoki napięcia do 18V,aż blokowało tablice wskaźnik. Po wymianie regulatora nap.na nowy napiecie ładowania jest 13.4V.Po odłączeniu wtyki 3pin z altern.napięcie podnosi się i jest w granicach 14.3V. A do 16V rosło napięcie gdy wyjąłem bezpiecznik nr10 w komorze sil.1Amp. z włączoną wtyką w alter.Dlaczego w każdym z tych przypadków kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu siln.a po kilku sekundach się zapala i cały czas świeci???Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Witam w fordzie focusie mozesz sprawdzic ładowanie bez miernika przytrzymaj bolec od licznika(kasowanie przebiegu dziennego) i przekrec kluczyk i trzymaj koł10 sekund pierw sprawdzi wszystkie obwody i kontrolki chyba po 9 nacisnieciu sprawdzi ładowanie(poznasz bedzie sie wachałO12v) wtedy zapal silnik i przy właczonych wszystkich urzadzeniach(klima itp ) nie powinno spasc ponizej 12v.pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedź,ładowanie wacha się około 13,5V÷13.7V i nie spada pod obciążeniem.Kontrolka się zapala brak ładowania bo prawdopodobnie jest złe oprogramowanie,dowiedziałem się że jest nowsze bo tamto(był problem z ładowaniem,nawet paliło żarówki za duże napięcie).Może ktoś zna opis test na tablicy licznikowej?????



    Dzięki za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    ja tez robilem fokusa i przy uszkodzonym regulatorze urwane wyjscia napiecie ladowania bylo prawidlowe z tego co piszesz to masz uszkodzony regulator lub zle go zalozyles jakies zwarcie
  • Poziom 10  
    dzięki za info.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Doszedłem że powodem jest zmiana softu.Po wgraniu nowego oprogramowania jest ok.
  • Poziom 1  
    Witam Pany
    A o co chodzi z tym oprogramowaniem to tylko w ASO?
  • Poziom 10  
    stanmichalec napisał:
    dzięki za info.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Doszedłem że powodem jest zmiana softu.Po wgraniu nowego oprogramowania jest ok.


    Witam. Prosze o informacje w jaki sposob mozna wgrac nowy soft do FOCUSA? Michal
  • spec od auto-elektro
    Z biegiem czasu wymiana softu to bzdura ktoś chce zarobić bo takie zachowanie powoduje ewidentne uszkodzenie instalacji alternatora.P
  • Poziom 40  
    Robiłem mondeo jakiś miesiąc temu z identyczną usterką.
    W alternatorze nie było dobrego połączenia (śrubka się poluzowała) przy regulatorze.
  • Poziom 10  
    Aleksander_01 napisał:
    Robiłem mondeo jakiś miesiąc temu z identyczną usterką.
    W alternatorze nie było dobrego połączenia (śrubka się poluzowała) przy regulatorze.


    W moim FOCUSie 2003r, po wlaczeniu ogrzewania przedniej i tylnej szyby zapala sie ladowanie. Po wylaczeniu nie gasnie. Dopiero zgaszenie silnika i ponowny rozruch powoduje ze kontrolka nie swieci. Zostal wymieniony regulator i zrobiony przeglad alternatora. Co moze powodowac brak ladowania? Michal
  • Poziom 18  
    Żle dobrany regulator napięcia.Nie ten typ regulatora.
  • Poziom 10  
    mansky napisał:
    Żle dobrany regulator napięcia.Nie ten typ regulatora.



    W jaki sposob dobrac wlasciwy regulator?

    MIchal

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    mansky napisał:
    Żle dobrany regulator napięcia.Nie ten typ regulatora.


    Wlasnie wrocilem z pomiarow. W moim focusie zrobilem service test. Wg opisu ze strony

    # b000 – Napięcie w obwodzie elektrycznym.

    mam na poziomie b 10.6

    Czy to oznacza ze w stanie postoju, akk podaje napiecie 10.6V? Jaka wartosc kwalifikuje akk do wymiany? Michal
  • Poziom 10  
    Ten alternator to Magneti Marelli z regulowanym napienciem na 2 pinie,reguluje w zakresie 13.8V do 14V przy napiencu 13,4-13.6V brak jest sterowania ze sterownika silnika i kontrolka zapala po parudziesięcu sekundach
  • Poziom 1  
    Przerabiałem juz chyba z 3 Fordy z takim problemem i zawsze wina leżała po stronie regulatora napięcia. Ponadto musi on być oryginalny(żaden zamiennik).
    Jeśli na wtyczkę przychodzi prąd z biezpiecznika i przewód między sterownikiem silnika jest OK(oporność około 1 ohm) to zawsze wina będzie leżała po stronie alternatora. W jednym z moich przypadków był źle dokręcony regulator napięcia i nie miał masy z obudowy alternatora.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Słyszałem też, że powinno sie zrobić adaptacje nowego regulatora, ale to jest nie prawda. Co potwierdził elektryk z A.S.O. Forda.
  • Poziom 10  
    markuss1983 napisał:
    Przerabiałem juz chyba z 3 Fordy z takim problemem i zawsze wina leżała po stronie regulatora napięcia. Ponadto musi on być oryginalny(żaden zamiennik).
    Jeśli na wtyczkę przychodzi prąd z biezpiecznika i przewód między sterownikiem silnika jest OK(oporność około 1 ohm) to zawsze wina będzie leżała po stronie alternatora. W jednym z moich przypadków był źle dokręcony regulator napięcia i nie miał masy z obudowy alternatora.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Słyszałem też, że powinno sie zrobić adaptacje nowego regulatora, ale to jest nie prawda. Co potwierdził elektryk z A.S.O. Forda.


    Witam. Gdzie mozna zakupic oryginalny taki regulator?

    pozdr.
    Michal
  • Poziom 10  
    Ja rozwiązałem problem z niskim ładowaniem 13.3v do13,5v wstawiając diodę 1N4002 na kablu pomiaru napięcia (oszukałem o 0.4V) ,w ten sposób że wyjąłem bezpiecznik 1A i wstawiłem w układ diodę zwrócić uwagę na biegunowość diody przewodzi w jedną strone.W ten sposób oszukujmy kompa "myśli"ze jest za niskie napięcie i daje sygnał na regulator napięcia o podniesienie napięcia . Teraz mam 14.1V Długo szukałem różnych rozwiązań różne testy ,kupiłem 2 nowe orginalne regulatory napięcia .Nie można oszukać więcej jak 0.8v ponieważ moduł regulatora uzna to za usterkę i przejdzie w tryb awaryjny biorąc pomiar z wyjścia alternatora .Kto zna temat ładowania w focusie wie o czym piszę,Może się to komuś przyda