Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

zetor6245 01 Mar 2014 23:10 10326 34
  • #1 01 Mar 2014 23:10
    zetor6245
    Poziom 15  

    Witam
    Chciał bym założyć turbinę do ciągnika z zaworem do regulacji.
    Turbina którą pokażę wam na zdjęciu odpowiada mi względem mocowania i mocy.
    Mój problem polega na tym ,że nie wiem czy ten zawór w tej turbosprężarce jest do regulacji mechanicznej czy tylko komputerowej ?
    Proszę o wypowiedzenie się na temat tego zaworu.
    https://obrazki.elektroda.pl/7377836100_1393711801.jpg

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 01 Mar 2014 23:30
    spocona_pacha
    Poziom 20  

    To jest z silnika 1J.

    0
  • #3 02 Mar 2014 11:33
    vollvek
    Poziom 15  

    Zawór jest sterowany nadciśnieniem po przez zawór elektromagnetyczny. W samochodach z komputerem wysterowanie tego zaworu jest bardzo ważne . W ciągniku gdzie podejrzewam nie masz żadnego komputera do sterowania można dowolnie nim sterować jak chcesz. Tle że jak nie będziesz nim sterował w miarę płynnie to będzie nagły spadek momentu jak się otworzy. Musiałbyś pomierzyć jej wydajność w tym silniku ciągnika bo może okazać się że w ogóle nie musi się otwierać. Pytanie jakie nadciśnienie zniesie silnik ciągnika.
    W tym ciągniku była fabrycznie turbina?

    0
  • #4 02 Mar 2014 12:01
    zetor6245
    Poziom 15  

    Ciągnik ten nigdy nie posiadał turbosprężarki ani komputera.
    Pojemność 3,5l.
    Pisząc ,że mogę nią sterować jak chcę to znaczy ,że jest jakaś regulacja mechaniczna ,którą mogę regulować jak np w turbosprężarce Audi 1,9 widocznej na zdjęciu ?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #5 02 Mar 2014 12:31
    vollvek
    Poziom 15  

    Ta od audi jest innego typu w niej masz zmienną geometrię łopatek a volvo masz zawór westgate. Wymagają różnego sposobu sterowania. Ta od volvo pompuje na maxa bez sterowania tym zaworem a dopiero jak osiągnie wymagane ciśnienie to otwierany jest ten zawór a ta od audi pompuje minimum bez sterowania i dlatego po uruchomieniu silnika cięgno ustawiane jest na maksymalne pompowanie i dopiero po osiągnięciu wymaganego ciśnienia jest przestawiany. Obydwie są sterowane mechanicznie po przez siłowniki w przypadku volvo nadciśnieniowy a w przypadku audi podciśnieniowy.Ta z volvo ma schowane(zabudowane) te cięgno od siłownika do zaworu.

    0
  • #6 02 Mar 2014 12:48
    zetor6245
    Poziom 15  

    Zrozumiałem.
    Czyli w turbosprężarce volvo jest na pewno regulacja mechaniczna na pokazanym zaworze.
    W takim razie co zrobić(zaślepić) rurkę wychodzącą z tego zaworu.

    0
  • #7 02 Mar 2014 13:11
    vollvek
    Poziom 15  

    Na to pytanie nie umiem odpowiedzieć bo nigdy nie rozbierałem tego sterowania tym zaworem.Ty już masz tą turbinę i to zdjęcie jest jej bo normalnie ten zawór powinien być przykręcony do turbiny. Jak chcesz sterować tym mechanicznie, jaki to ma być układ to może coś wymyślę.

    0
  • #8 02 Mar 2014 13:20
    zetor6245
    Poziom 15  

    Zdjęcie podglądowe z allegro.
    Wyjścia i umocowania mi jak najbardziej odpowiadają.
    Jeśli tak jak piszesz jest regulacja mechaniczna to ustawię ją na odpowiednie mi ciśnienie (0,4) bo bez regulacji przypuszczam ,że wyszło by o wiele więcej.

    0
  • #9 02 Mar 2014 13:30
    vollvek
    Poziom 15  

    Takie rozwiązanie nie jest najlepsze bo rozumiem że nie może pompować więcej jak 0.4 bara ale to będzie przy wysokich obrotach a przy niskich będziesz miał straty i mniejsze ciśnienie. Musiałbyś zbudować układ by przy ciśnieniu tym otwierał się ten zawór.

    0
  • #10 02 Mar 2014 13:37
    zetor6245
    Poziom 15  

    Widzę ,że masz lepszy sposób sterowania tą turbiną więc proszę o pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #11 02 Mar 2014 17:11
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od 2000 obr/min. Brak tzw "turbo dziury" jest dużym plusem, przyjemniejsza praca .

    Żeby wykorzystać potencjał geometrii trzeba ją dobrze ustawić. Podciśnienie jako zasilanie do jej sterowania, można wykorzystać z kolektora ssącego , doprowadzając przewód elastyczny. Do odpowiedniego wysterowania potrzebny jest zegar ciśnienia doładowania, podciśnienia, oraz zawór regulujący podciśnienie, w celu ustawienia geometrii. Zaworem podczas pracy pod obciążeniem ustawisz charakterystykę przebiegu momentu obrotowego , wykorzystując ciśnienie doładowania. Im wcześniej turbo będzie pompować z odpowiednia wartością, tym "niższe obroty silnika będą mocniejsze". Np będzie wystarczająca moc do pracy z pługiem już przy 1500 obr/min na wyższym biegu, gdzie wcześniej było 1800 obr/min na niższym.

    Oczywiście do idealnego wysterowania jest jeszcze daleko. Najdokładniejsze sterowanie zapewni sterownik silnika który czysta jeszcze mnóstwo innych wartości z czujnika przepływomierza, ciśnienia doładowania, podciśnienia , temperatury powietrza doładowania, dawki paliwa, początku tłoczenia, otwarcia egr oraz wiele wiele innych zależnośći.

    Można wykorzystać to za pomocą dodatkowych zaworów podciśnieniowych z samochodu osobowego, ale jest potrzebny do tego elektroniczny sterownik.

    Starsze rozwiązania mają dodatkowo w pompie wtryskowej korektor dawki paliwa, koryguje się ona wraz ze wzrostem ciśnienia, tu możesz to wykorzystać zamiast korektora na gruszkę podciśnienia, ale to jest kropla w morzu. Ale od czegoś trzeba zacząć.

    Ważne jest, aby na początek nie przesadzić z ciśnieniem doładowania, nie może być ono za duże w motorze, który nie jest przystosowany do turbo ( mam na myśli uszczelnienia prowadnicy zaworów, komorę spalania w tłoku, stopien sprężania , wyprzedzenie wtrysku i jego dawka) . Przydałby się również analizator spalin, ale to już jest wyższa szkoła jazdy.

    0
  • #12 02 Mar 2014 19:09
    zetor6245
    Poziom 15  

    Fachowo kolega napisał co do turbosprężarki ze zmienną geometrią. Mnie interesuje podłączenie turbosprężarki od Volvo 2,5L (Zdjęcię podglądowe na początku)
    Nie ma tu zmiennej geometrii ale jej budowa najbardziej jest mi odpowiednia do montażu.
    Z tego co mi wiadomo ona też ma wyjście do komputera (czy coś w tym rodzaju)

    0
  • #13 02 Mar 2014 19:46
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Tutaj masz zwykłe turbo z wastegate. Stalowy przewód masz już podłączony od części tłoczącej , a gumowy elastyczny na podciśnienie. Oczywiście musisz wiedzieć przy jakiej wartości on się otwiera i musisz go przesterować. Wastegate upuszcza ciśnienie , gdy ono przekracza zadaną wartość, nie doprowadza turbo do przeładowania.

    0
  • #14 02 Mar 2014 20:18
    zetor6245
    Poziom 15  

    Nie do końca wszystko rozumiem.
    Gumowy przewód na podciśnienie oznacza ,że gdzie mam go podłączyć tzn do kolektora ssącego przed turbiną czy do jakiegoś podcićnieniomierza (regulatora podciśnienia)?

    0
  • #15 02 Mar 2014 20:42
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Nie wiem dokładnie jak jest w tym modelu samochodu. Prawdopodobnie zawór ma zasilanie ze stalowego przewodu, a gumowy daje tylko sygnał (wymagana jest odpowiednia wartość podciśnienia ) przez elektroniczny zawór sterujący w samochodzie. Najlepiej byłoby gdybyś widział jak to działa właśnie w tym samochodzie. Może to być z kolektora ssącego lub z pompy vacuum, odpowiednio regulując podciśnienie.

    0
  • #16 02 Mar 2014 20:54
    zetor6245
    Poziom 15  

    Pewien gościu nie do końca pewny to co mówi, powiedział mi ,że prawdopodobnie jest ten gumowy przwód podłączony do pompy vacuum a pompą reguluje komputer.
    Jeśli miało to by być tak jak ty piszesz a ja dobrze zrozumiałem to ta turbina nie nadaje się do ciągnika

    0
  • #17 02 Mar 2014 21:24
    rzemyk90
    Poziom 20  

    zetor6245 napisał:
    Pewien gościu nie do końca pewny to co mówi, powiedział mi ,że prawdopodobnie jest ten gumowy przwód podłączony do pompy vacuum a pompą reguluje komputer


    Pompa nie jest regulowana przez komputer, tylko podciśnienie wytwarzane przez pompę jest regulowane za pomocą elektrycznych zaworów podciśnieniowych.

    zetor6245 napisał:
    Jeśli miało to by być tak jak ty piszesz a ja dobrze zrozumiałem to ta turbina nie nadaje się do ciągnika


    Nadaje się , nie widzę problemu z jej adaptacją, problem może być co do jej wydajności w stosunku do pojemności Twojego motoru. Odnośnie sterowania zaworem nie ma żadnego problemu, wystarczy znać tylko wartość podciśnienia, która spowoduje otwarcie zaworu, oraz sprawdzenie czy kolektor ssący w zetorze jest w stanie taką wartość uzyskać, w przypadku przeładowania.

    0
  • #18 02 Mar 2014 21:40
    zetor6245
    Poziom 15  

    Z tego co napisałes niewiele zrozumiałęm odnośnie sterowania tym zaworem.
    Co powinienem jeszcze mieć by sterować tym zaworem i jeśli znasz (schemat) opisz mi po kolei co powinno być zamontowane.

    0
  • #19 02 Mar 2014 21:59
    vollvek
    Poziom 15  

    Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina pompować w silniku od ciągnika bo silnik ma większą pojemność i jest wolnoobrotowy. Ta metalowa rurka jest do funkcji zaworu bezpieczeństwa bo nie ma osobnego zaworu bezpieczeństwa (turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa). Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem. Najprostsze rozwiązanie to założenie zaworu upustowego tzw.blowoff ale nie wiem czy można go wysterować na tak niskie ciśnienie doładowania i jak to będzie działać w tym silniku i mogą być skoki momentu. Dużo jest niewiadomych przy takich adaptacjach "obcych" turbin. Pozostaje jeszcze temat zwiększenia dawkowania paliwa.

    0
  • #20 02 Mar 2014 22:12
    zetor6245
    Poziom 15  

    Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania.

    0
  • #21 02 Mar 2014 22:30
    rzemyk90
    Poziom 20  

    vollvek napisał:
    (turbiny z westgate mają dodatkowy zawór bezpieczeństwa)


    Gdzie masz ten zawór? Wastegate nim jest. Drugi zawór by-pass znajduję się w części tłoczącej , ale nie zawsze jest. Zależy to od konstrukcji i stopnia zaawansowania motoru.

    vollvek napisał:
    Gumowy przewód jest do sterowania turbiny nadciśnieniem


    Nadciśnienie masz w stalowym przewodzie, podciśnienie w gumowym.

    Tu jest przykładowy schemat :

    Opis kolorów:
    Jasnoniebieski - podciśnienie
    Ciemnoniebieski - ciśnienie doładowania
    Czerwony - spaliny

    Jest oczywiście przedstawiony popularny zawór N75 i oraz jego zasada działania.
    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    Dodano po 8 [minuty]:

    zetor6245 napisał:
    Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania.


    Brak sterowania na wężu spowoduje prawdopodobnie doładowanie do poziomu otwarcia sprężyny w WG. Zamknięcie spowoduje brak reakcji lub przyśpieszone jego otwarcie.

    Waste gate zabezpiecza motor przed przeładowaniem, (upuszcza nadmiar spalin, mniejsza energia napędu wirnika przez gazy spalinowe)po to by chronić góre motoru i inne jego podzespoły. . Jeżeli zawór jest ustawiony np. na 0.7 bara, a te turbo w zetorze osiagnie wartość doładowania np 0.4 bara przy maksymalnym obciążeniu, to możesz śmiało jezdzić bez tego weżyka.

    Załóż zawór do korpusu turbo. Będzie on domykał się do korpusu. Wtedy masz 100 % energii przekazywanej na oś wirnika turbosprężarki. W przypadku gdy koło kompresji "napompuje" daną wartość doładowania, zawór ten będzie się otwierał, by część spalin omijać bedą "skrótem" oś wirnika.

    0
  • #22 02 Mar 2014 22:41
    vollvek
    Poziom 15  

    zetor6245 napisał:
    Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania.

    Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można spróbować połączyć ten wężyk z króćcem na stronie powietrza turbiny i sprawdzić ile wtedy będzie pompować. Jak za mało będzie pompować to założyć zwężkę na ten wężyk by zdławić ciśnienie. Jak za dużo to niestety trzeba zmieniać ten siłownik.
    Nie czytaj tego co pisze rzemyk90 albo czytaj z braniem poprawki że nie wszystko co pisze jest poprawne.

    0
  • #23 03 Mar 2014 01:28
    rzemyk90
    Poziom 20  

    vollvek napisał:
    zetor6245 napisał:
    Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania.

    Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można spróbować połączyć ten wężyk z króćcem na stronie powietrza turbiny i sprawdzić ile wtedy będzie pompować. Jak za mało będzie pompować to założyć zwężkę na ten wężyk by zdławić ciśnienie. Jak za dużo to niestety trzeba zmieniać ten siłownik.
    Nie czytaj tego co pisze rzemyk90 albo czytaj z braniem poprawki że nie wszystko co pisze jest poprawne.


    To co masz na myśli to jest zawór wastegate, sterowany tylko i wyłącznie ciśnieniem .

    Autor ma to co dałem na schemacie. Przewód od wysokiego ciśnienia jest stalowy. Zwróc dokładnie na pierwsze zdjęcie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    To jest dokładnie ten zawór, który masz na myśli. Tak jak piszesz będzie działać. Ciśnienie otwiera zawór.

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Znalazłem dokładny schemat działania tego zaworu w samochodzie volvo.Czyli jest tak jak pisałem wcześniej.

    Stalowy przewód, dokładnie ten widoczny bardzo dobrze na tym zdjęciu :
    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    Ma za zadanie wytworzyć ciśnienie napierające na sprężynę wstępną w zaworze wastegate. Przewód zaznaczony kolorem czerwonym na tym schemacie:

    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    jest połączony z zaworem wastegate oraz z zaworem regulującym elektrycznym, który jest sterowany przez sterownik. Do zaworu są podłączone jeszcze 2 przewody - jeden od podciśnienia z kolektora ssącego turbo, drugi od ciśnienia doładowania. W kolektorze ciśnienia mamy również czujnik ciśnienia doładowania. Sterownik widzi lub zawór czuje wartość doładowania, i jeżeli ona jest przekroczona , mają za zadanie wysterować zawór elektroniczny za pomocą podciśnienia(lub próżni) aby otworzyć grzybek w zaworze wastegate(WG) w celu upustu spalin, natomiast kiedy ciśnienie doładowania się wyrówna do odpowiedniego poziomu to zawór elektryczny się zamyka za pomocą przewodu ciśnieniowego od kolektora doładowania lub robi to sterownik. Jednak w zaworze elektrycznym bez celu te podciśnienie nie jest podłączone.

    Także sterowanie zaworu jest przez gumowy czarny przewód, za pomocą elektrycznego zaworu który otrzymuje sygnał od sterownika silnika. Więc dopóki tam nie będzie podciśnienia turbosprężarką będzie pompowała do pokonania siły nacisku sprężyny w zaworze WG ( Może to być np. 1.5 bara-granica bezpieczeństwa ) .

    Rozważałem jeszcze sytuację, gdzie w czerwonym przewodzie byłoby ciśnienie. Ciśnienie zamykałoby zawór, zresztą po drugiej stronie membrany jest również ciśnienie, prosto z turbo. Wyrównywałoby się wtedy. Dodatkowo zamyka zawór sprężyna, a jej wartość jest obliczona w ten sposób aby pokonąć siłę nacisku wywieraną przez gazy spalinowe. Więc nie jestem przekonany do takiego rozwiązania, możliwe że i tak jest. Tylko po co jest podciśnienie do zaworu sterującego ?

    Trzecia opcja działania zaworu elektrycznego to jest dławienie przepływu powietrza. Przez zawór WG stale przepływa powietrze(jednocześnie chłodząc go) od stalowego przewodu, wypływa gumowym. W czasie kiedy elektryczny zawór zamknie się, zwiększa się ciśnienie napierające na zawór WG i on wtedy się otwiera. Podciśnienie wtedy zabiera nadmiar powietrza, powodując stały przepływ powietrza przez zawór WG.

    0
  • #24 03 Mar 2014 18:14
    vollvek
    Poziom 15  

    rzemyk90 napisał:
    vollvek napisał:
    zetor6245 napisał:
    Z tego co zrozumiałem to brak sterowania na wężu (pełny otwór) to spowoduje brak ciśnienia doładowania a zamknięcie otworu spowoduje maksymalne ciśnienie doładowania.

    Brak sterowania na wężu maksymalne ciśnienie doładowania, zamknięcie otworu nic nie zmieni nadal maksymalne ciśnienie.Żeby obniżyć ciśnienie musisz podać ciśnienie na ten wężyk. Można spróbować połączyć ten wężyk z króćcem na stronie powietrza turbiny i sprawdzić ile wtedy będzie pompować. Jak za mało będzie pompować to założyć zwężkę na ten wężyk by zdławić ciśnienie. Jak za dużo to niestety trzeba zmieniać ten siłownik.
    Nie czytaj tego co pisze rzemyk90 albo czytaj z braniem poprawki że nie wszystko co pisze jest poprawne.


    To co masz na myśli to jest zawór wastegate, sterowany tylko i wyłącznie ciśnieniem .

    Autor ma to co dałem na schemacie. Przewód od wysokiego ciśnienia jest stalowy. Zwróc dokładnie na pierwsze zdjęcie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    To jest dokładnie ten zawór, który masz na myśli. Tak jak piszesz będzie działać. Ciśnienie otwiera zawór.

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Znalazłem dokładny schemat działania tego zaworu w samochodzie volvo.Czyli jest tak jak pisałem wcześniej.

    Stalowy przewód, dokładnie ten widoczny bardzo dobrze na tym zdjęciu :
    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    Ma za zadanie wytworzyć ciśnienie napierające na sprężynę wstępną w zaworze wastegate. Przewód zaznaczony kolorem czerwonym na tym schemacie:

    Turbosprężarka Volvo 2.5L - Regulacja zaworu turbosprężarki

    jest połączony z zaworem wastegate oraz z zaworem regulującym elektrycznym, który jest sterowany przez sterownik. Do zaworu są podłączone jeszcze 2 przewody - jeden od podciśnienia z kolektora ssącego turbo, drugi od ciśnienia doładowania. W kolektorze ciśnienia mamy również czujnik ciśnienia doładowania. Sterownik widzi lub zawór czuje wartość doładowania, i jeżeli ona jest przekroczona , mają za zadanie wysterować zawór elektroniczny za pomocą podciśnienia(lub próżni) aby otworzyć grzybek w zaworze wastegate(WG) w celu upustu spalin, natomiast kiedy ciśnienie doładowania się wyrówna do odpowiedniego poziomu to zawór elektryczny się zamyka za pomocą przewodu ciśnieniowego od kolektora doładowania lub robi to sterownik. Jednak w zaworze elektrycznym bez celu te podciśnienie nie jest podłączone.

    Także sterowanie zaworu jest przez gumowy czarny przewód, za pomocą elektrycznego zaworu który otrzymuje sygnał od sterownika silnika. Więc dopóki tam nie będzie podciśnienia turbosprężarką będzie pompowała do pokonania siły nacisku sprężyny w zaworze WG ( Może to być np. 1.5 bara-granica bezpieczeństwa ) .

    Rozważałem jeszcze sytuację, gdzie w czerwonym przewodzie byłoby ciśnienie. Ciśnienie zamykałoby zawór, zresztą po drugiej stronie membrany jest również ciśnienie, prosto z turbo. Wyrównywałoby się wtedy. Dodatkowo zamyka zawór sprężyna, a jej wartość jest obliczona w ten sposób aby pokonąć siłę nacisku wywieraną przez gazy spalinowe. Więc nie jestem przekonany do takiego rozwiązania, możliwe że i tak jest. Tylko po co jest podciśnienie do zaworu sterującego ?

    Trzecia opcja działania zaworu elektrycznego to jest dławienie przepływu powietrza. Przez zawór WG stale przepływa powietrze(jednocześnie chłodząc go) od stalowego przewodu, wypływa gumowym. W czasie kiedy elektryczny zawór zamknie się, zwiększa się ciśnienie napierające na zawór WG i on wtedy się otwiera. Podciśnienie wtedy zabiera nadmiar powietrza, powodując stały przepływ powietrza przez zawór WG.


    rzemyk90 przykro mi ale nie działa to wszystko tak jak napisałeś.

    0
  • #25 03 Mar 2014 18:29
    rzemyk90
    Poziom 20  

    To wytłumacz dokładnie jak to działa, na forum volvo są opisane 2 zawory od tego turbo. Jeden własnie na ciśnienie, a drugi w inna stronę, na zasadzie dławienia. Tylko po co jest podłączone podciśnienie pod ten zawór sterujący?

    http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=184&t=48720

    0
  • #26 03 Mar 2014 21:56
    vollvek
    Poziom 15  

    rzemyk90 najmocniej przepraszam Twój opis działania jest prawidłowy. Te określenie podciśnienie mnie zmyliło i nie przeczytałem uważnie.

    0
  • #27 03 Mar 2014 22:03
    rzemyk90
    Poziom 20  

    vollvek napisał:
    rzemyk90 najmocniej przepraszam Twój opis działania jest prawidłowy. Te określenie podciśnienie mnie zmyliło i nie przeczytałem uważnie.


    Nie ma najmniejszego problemu. Swoją drogą myślalem jeszcze, ze ten zawór może pracować przy różnych wartościach(podciśnienia i nadciśnienia) w zależności od ciśnienia doładowania. Żeby to dokładnie sprawdzić, musiałbym mieć te turbo założone na motorze i poznałbym wtedy wymaganą charakterystykę sterowania.

    0
  • #28 04 Mar 2014 14:41
    zetor6245
    Poziom 15  

    Wielkie dzięki wam za tak szczegółowy opis i dyskusję na ten temat.
    Turbiny tej nie będę zakładał ze względu na to ,że założenie jest zbyt problemowe.
    Poszukam innej turbiny ze zwykłym zaworem upustowym.

    0
  • #29 04 Mar 2014 16:02
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Szukaj Turbo z podobnej pojemności motoru, i z łatwą dostępnością części. Zwykly zawór upustowy bezproblemu ustawisz np. 0.4-0.5 bara.

    Pamiętaj że sprawność turbosprężarki zależy od ciśnienia spalin oraz ich prędkośći. Bardzo duży wpływ ma tu kształt kolektora wydechowego.

    Osobiście kiedyś myślalem nad fabrycznym turbo do 7745, ale jest to nieopłacalne, lepiej kupić motor kompletny z turbo.

    0
  • #30 04 Mar 2014 18:41
    zetor6245
    Poziom 15  

    Co masz na myśli mówiąc ,,Kształt kolektora wydechowego'' tzn długość kolanka, średnica, czy jeszcze coś innego ?

    0