Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.4 VIII 2007 - stukanie silnika na postoju na wolnych obrotach

11 Mar 2014 22:00 10917 26
  • Poziom 19  
    Honda Civic GEN VIII 2007 - 1.4 Benzyna

    Zauwazylem ze jak wlacze auto, to po ok. minucie bezczynnosci w silniku (czy okolicach) zaczyna cos stukac.
    Jest to dosc charakterystyczne stukanie, glosniejsze od pracy silnika.
    Dzieje sie tak na wolnych obrotach (bez dodawania gazu) i oczywiscie na postoju.

    W czasie jazdy tego nie zauwazaylem, ale mozliwe, ze jest to zagluszane przez glosniejsza prace silnika na wiekszych obrotach.

    Na postoju tez czasami tego nie slychac... pojawia sie dosc przypadkowo, takze nie wiem czy moze byc powodowane.

    Myslalem, ze moze jakas czesc jest niedokrecona lub odstaje i uderza w druga, powodujac taki efekt.

    Kiedys mialem cos takiego w Polo jak plastikowa obudowa silnika drgala pod wplywem pracy silnika i wydawala dzwiek o podobnej czestotliwosci.
    W Polo bylo to jakby uderzanie plastiku o plastik, a w Hondzie jakby metalu o metal?

    Zreszta wrzucilem film na Youtube, wiec sami posluchajcie.
    Co to moze byc?
    http://www.youtube.com/watch?v=r82dwvhva1U&feature=youtu.be

    ODNOSNIE MINIMALNEJ WIEDZY WYMAGANEJ DO UMIESZCZANIA POSTA:
    Dodam, ze skutanie pochodzi zza obudowy silnika, ale niestety nie jestem mechanikiem, ani nie mam narzedzi zeby dostac sie do wewnatrz.
    Na filmiku wyraznie widac, jak przysuwam kamere do obudowy silnika, to stukot jest glosniejszy --> dochodzi zza silnika (ze srodka) --> nic wiecej nie moge dodac.

    Czy na tej podstawie ktos moze pomoc
  • Poziom 38  
    greep napisał:
    nie jestem mechanikiem, ani nie mam narzedzi zeby dostac sie do wewnatrz.

    A jak "My" to mamy zrobić przez "internet" ???
    Jedź do "warsztatu", na pewno pomogą.
  • Poziom 19  
    Qbuś napisał:
    greep napisał:
    nie jestem mechanikiem, ani nie mam narzedzi zeby dostac sie do wewnatrz.

    A jak "My" to mamy zrobić przez "internet" ???
    Jedź do "warsztatu", na pewno pomogą.


    Myslalem, ze forum jest po to ze po objawach 'fachowcy' potrafia stwierdzic co moze byc przyczyna (jesli nie precyzyjnie, to chociaz podac kilka potencjalnych powodow). Tak dziala nie tylko to, ale chyba wiekszosc dzialow na forum.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    greep napisał:
    to chociaz podac kilka potencjalnych powodow


    Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.
  • Poziom 19  
    Przemo9826 napisał:
    greep napisał:
    to chociaz podac kilka potencjalnych powodow


    Jakiś element w układzie tłokowo-korbowym.


    Dziekuje - a na ile moze to byc powazne? tzn. ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic? (np: biorac pod uwage najgorszy z mozliwych scenariusz).
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    greep napisał:
    ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic?

    Ja "obstawiam" trzy miesiące.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    greep napisał:
    Dziekuje - a na ile moze to byc powazne? tzn. ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic? (np: biorac pod uwage najgorszy z mozliwych scenariusz).


    Albo będzie jeździć aż blacha zgnije, albo jutro zawory spotkają się z tłokami i stwierdzisz że remont nie jest opłacalny.
  • Poziom 19  
    poszukalem jeszcze na necie i obejrzalem pare video.
    dzwiek najbardziej pasuje do "luznych srub od kola zamachowego (loose flywheel bolts).
    zobaczymy czy sie sprawdzi jak pojade do mechanika
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Prędzej wygląda na chałasujący popychacz jak zalany syntetyk to raczej na pewno ale to można stwierdzić tylko na warsztacie. Im szybciej tym lepiej .
  • Poziom 19  
    diodabg napisał:
    Prędzej wygląda na chałasujący popychacz jak zalany syntetyk to raczej na pewno ale to można stwierdzić tylko na warsztacie. Im szybciej tym lepiej .

    Serwis auto mialo robione w grudniu, ale przez poprzedniego wlasciciela.
    do tego auta to chyba tylko olej syntetyczny?
  • Poziom 30  
    Mam tego samego Civica ale z 1.8 na syntetyku chałasował łańcuch i porzedni właściciel sprzedał tanio bo postraszyli go że silnki do remontu. Ja zalałem Liqui moly 10w40 i chodzi już prawie rok normaline ;)
    Oddaj auto jak najszybciej w ręce mechanika to będzie taniej w naprawie :-)
    greep napisał:
    Serwis auto mialo robione w grudniu

    Może zalany magiczny Platinum ;)
  • Poziom 19  
    diodabg napisał:
    Mam tego samego Civica ale z 1.8 na syntetyku chałasował łańcuch i porzedni właściciel sprzedał tanio bo postraszyli go że silnki do remontu. Ja zalałem Liqui moly 10w40 i chodzi już prawie rok normaline ;)
    Oddaj auto jak najszybciej w ręce mechanika to będzie taniej w naprawie :-)
    greep napisał:
    Serwis auto mialo robione w grudniu

    Może zalany magiczny Platinum ;)

    ok, dzieki - rozumiem, ze odglosy z silnika miales takie same?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Podobne ale nie takie same, musi ktoś 'rzucić okiem' kto się zna bo przez filmik to niestety tylko wróżenie ... Bez załamki będzie dobrze ;)
  • Poziom 19  
    Odwiedzilem dzisiaj 2 mechanikow, ale problem przyczyna stukanie ostatecznie nie zostala potwierdzona...

    W kazdym razie skutkanie nie pochodzi z silnika, tylko z czesci obok (nie wiem jak sie to zwie, ale zalaczam zdjecie, chyba korektor ssacy?).

    Z tego... powiedzmy korektora ssacego odchodzi rurka, ktora ssie powietrze.
    Jak ja odlaczymy, stukanie ustaje, jak podlaczymy stukanie wraca.
    Tak samo jak odlaczymy drugi przewod dostarczajacy prad, wtedy stukanie ustaje, ale jak podlaczymy go z powrotem, znowu wraca...

    Mechanicy stwierdzili, ze ten korektor ssacy jest sprawny.
    Na desce rozdzielczej nie pojawia sie zadna kontrolka, wiec wszystkie czujniki powinny byc sprawne.

    Takze jak na razie, rozlozyli rece, ale chcieliby jeszcze zobaczyc auto od spodu, bo moze jakas inna czesc powoduje to stukanie (tego korektora nie podejrzewaja).

    Znalazlem na forum podobny watek, ale nie wiem to moze byc to samo.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2017391.html

    Czy na podstawie tych informacji moze ktos pomoc w zidentyfikowaniu przyczyny stukania?

    dzieki

    Honda Civic 1.4 VIII 2007 - stukanie silnika na postoju na wolnych obrotach [/img]
  • Poziom 43  
    Zostaw to w spokoju, pracuje zawór systemu EVAP i tak ma być.
  • Poziom 19  
    milejow napisał:
    Zostaw to w spokoju, pracuje zawór systemu EVAP i tak ma być.

    chyba nie bardzo tak ma byc, skoro stukanie slychac z wewnatrz auta... jest ono dosc glosne
  • Poziom 43  
    greep napisał:
    chyba nie bardzo tak ma byc

    To jeździj dalej po fachowcach.
  • Poziom 19  
    milejow napisał:
    greep napisał:
    chyba nie bardzo tak ma byc

    To jeździj dalej po fachowcach.

    dzieki za takie porady :) - poczekam na inne wypowiedzi
  • Poziom 24  
    Miałem podobny problem w siebie w nissanie primerze 1.6 też podobne stuki dochodziły z przepustnicy... Po oględzinach doszedłem do wniosku, że to panewki i faktycznie po odłączeniu świecy na 4 cylindrze pukanie ustało ... okazało się, ze panewka korbowodu na 4 cylindrze ma luz.

    Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę.
  • Poziom 43  
    oktawian89 napisał:
    Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę.


    To co stuka to zawór EVAP, jak jest za głośny to trzeba poszukać cichszego.
  • Poziom 19  
    milejow napisał:
    oktawian89 napisał:
    Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę.


    To co stuka to zawór EVAP, jak jest za głośny to trzeba poszukać cichszego.

    znaczy to glosne stukanie jest oznaka uszkodzenia zaworu?
  • Poziom 43  
    Może być już wyklepany i stąd te odgłosy. Druga sprawa to, o ile pamiętam (a nie za bardzo) on powinien być przymocowany za pomocą gumowych dystansów, które filtrują wibracje na sąsiednie elementy. Wszystkie elektrozawory montowane są na gumach żeby wytłumić pracę, może tu jest problem. Słyszysz to cykanie tylko na zewnątrz czy też w środku auta?
  • Poziom 30  
    milejow napisał:
    Może być już wyklepany i stąd te odgłosy

    Tu trzeba szukać przyczyny, trzeba też sprawdzić dokładnie bo mogło coś się rozlecieć i żeby nie poleciało coś na zawory ! Jutro zobaczę jak to wygląda u mnie powinno być podobne rozwiązanie i może coś uda się doradzić.
  • Poziom 19  
    milejow napisał:
    Słyszysz to cykanie tylko na zewnątrz czy też w środku auta?

    Czasami slychac tez w srodku, ale nie zawsze.

    Dodano po 9 [minuty]:

    dzis robilem test z odlaczaniem rurki ssacej powietrze:

    Uruchomilem silnik, poczekalem 3 minuty, odlaczylem pompke i ssania nie bylo (po przylozeniu palca)
    Czekalem w sumie 8 minut dopoki nie pojawilo sie stukanie.
    Po tym jak stukanie sie pojawilo, zdjalem pompke jeszcze raz i wtedy juz ssanie bylo (po przylozeniu palca).

    Zeby potwierdzic, ze stukanie pojawia sie jak zawor zaczyna pracowac, wylaczylem silnik, wlaczylem jeszcze raz, odlaczylem pompke i przylozylem palec.
    Na poczatku nie bylo ssania, ale pojawilo sie razem z odglosem stukania, tym razem po ok. 1 min. od wlaczenia auta.

    Czy to jest cos nie tak z zaworem oczyszczania zbiornika przy przepustnicy?
  • Poziom 30  
    Byłem dzisiaj w trasie civiciem i sprawdziłem jak działa rzeczywiście włącza się po długim postoju ale prawie go nie słychać.
    I myśląc o twoim civicu , pisałeś że jak ściągniesz wąż to wtedy jest cicho więc zawór może być ok a coś dzieje się z układem wietrzenia zbiornika !
    Sprawdzałeś może kiedy zaczyna stukać i odkręcisz korek paliwa to jest inny dzwięk lub się uspokaja ?
    Pytanko też kiedy tankujesz auto i odkręcasz korek wlewu jest podciśnienie lub nadciśnienie ?
    Sciągnij też wąż i zatkaj palcem kruciec, będziemy wtedy wiedzieli że hałasuje kiedy nie ma czego zasysać /próżnia/ i to będzie sugerować być może że może zapchany filtr węgowy !
    Nigdy nie walczyłem z tym problemem a od czegoś trzeba zacząć ;)
  • Poziom 19  
    diodabg napisał:
    Byłem dzisiaj w trasie civiciem i sprawdziłem jak działa rzeczywiście włącza się po długim postoju ale prawie go nie słychać.
    I myśląc o twoim civicu , pisałeś że jak ściągniesz wąż to wtedy jest cicho więc zawór może być ok a coś dzieje się z układem wietrzenia zbiornika !
    Sprawdzałeś może kiedy zaczyna stukać i odkręcisz korek paliwa to jest inny dzwięk lub się uspokaja ?
    Pytanko też kiedy tankujesz auto i odkręcasz korek wlewu jest podciśnienie lub nadciśnienie ?
    Sciągnij też wąż i zatkaj palcem kruciec, będziemy wtedy wiedzieli że hałasuje kiedy nie ma czego zasysać /próżnia/ i to będzie sugerować być może że może zapchany filtr węgowy !
    Nigdy nie walczyłem z tym problemem a od czegoś trzeba zacząć ;)


    Wczesniej nie moglem, ale dzisiaj robilem test jeszcze raz.
    Na zimnym silniku, stukanie pojawia sie po ok 7min. od wlaczenia (auto stoi w miejscu na wolnych obrotach).
    Jak juz zacznie stukac i odlacze wezyk, to stuka dalej ale minimalnie inny dzwiek.
    Jak przytkam palcem to stuka dalej i czuc ze zasysa powietrze.

    po wylaczeniu i wlaczeniu silnika, stukanie pojawia sie po ok. 1 min. - nie wazne czy wezyk jest podlaczony czy nie, stuka caly czas i odkad zacznie stukac, zaczyna tez zasysac powietrze...

    Nie mialem jeszcze okazji byc z tym u mechanika 2 raz, wiec nic wiecej nie wiem.

    Odnosnie podcisnienia przy korku paliwa, zauwazylem to raz, jakies 3 tygodnie temu, ale sprawdzalem dzisiaj nie bylo podcisnienie.
    Otwart/zamkniety korek nie wplywa tez na "stukanie" w zaden sposob.
  • Poziom 19  
    diodabg napisał:

    Sciągnij też wąż i zatkaj palcem kruciec, będziemy wtedy wiedzieli że hałasuje kiedy nie ma czego zasysać /próżnia/ i to będzie sugerować być może że może zapchany filtr węgowy !

    dzisiaj znowu probowalem i jak sciagnalem wezyk i zatkalem palcem otwor, stukania nie bylo... sam juz nie wiem co o tym myslec... nie ma konkretnego wzoru zachowania :(