Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw t5 multivan 2,5 tdi 174 ps - znikajacy płyn chłodniczy w układzie chłodzenia

Multivan 2 5 tdi 174 20 Apr 2014 11:34 26271 26
  • #1
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    witam serdecznie zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem takiej usterki jeszcze na forum a jezeli znalazłem to była nie do konca rozwiazana mianowicie chodzi o mojego Multiwana kupiłem go niedawno i zauważyłem ze znika mu gdzies płyn chłodniczy pod autem mam pampersa ale jak go zdiełem to nie widziałem plam ani czegos niepokojacego plyn znika gdzies około 1 litr na 500km ale w oleju nie zaobserwowałem cieczy troszke zauwazyłem na korku od oleju pojawiła sie taka ciemno siwa maz ale tez nie jest to niewiadomo jak wielkie prosze o porady z góry serdecznie dziekuje
  • #2
    merc124t
    Level 17  
    Witam jeśli płyn nigdzie nie cieknie na zewnątrz auta i wewnątrz, to musisz być przygotowany jednak na ściągnięcie głowicy i wyminę uszczelki pod głowicą
  • #3
    komoroski
    Level 11  
    Wykonać test na obecność spalin w płynie.
  • #4
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    Mam jeszcze jedno pytanie gdzie ucieka ten plyn i czy moge jeszcze tak okolo 1200 km przejechac
  • #5
    dizba
    Level 32  
    Ubytek płynu następuje z winy niedrożnego tzw "odpowietrznika" pompy wody.[czarna śruba z wężykiem nad bagnetem]
    Płyn idzie do oleju. Odkręć go, wyczyść i możesz z powrotem zamontować.
    Z pod niego wyleci Ci kilka kropel płynu.
    Koniecznie wymień olej w silniku - natychmiast.
    A za chwilę pompę wody.
  • #6
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    Jesli mozna wiedziec gdzie sie znajduje pompa wody i jak ja najszybciej wymienic ? Tylko u mnie jak sprawdzalem na bagnecie nie zauwazylem obecnosci plynu w oleju jest to mozliwe?
  • #7
    T5
    Admin of Cars group
    Multivan 2 5 tdi 174 wrote:
    Jesli mozna wiedziec gdzie sie znajduje pompa wody
    Patrząc od strony skrzyni biegów na silnik po prawej stronie silnika za dekielkiem przykręconym na dwie śruby.
    Multivan 2 5 tdi 174 wrote:
    jak ja najszybciej wymienic
    Odkręcić starą i zamontować nową- czas operacyjny około 1-godziny z wymianą oleju.
  • #8
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    Ok poprobujemy dzieki za wszystkie podpowiedzi pozdrawiam jak uda mi sie zlikwidowac usterke to napisze
  • #9
    dizba
    Level 32  
    Multivan 2 5 tdi 174 wrote:
    Tylko u mnie jak sprawdzalem na bagnecie nie zauwazylem obecnosci plynu w oleju jest to mozliwe?

    U mnie też nie było widać. Jak zaczęło widać, to turbina była do wymiany. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
  • #10
    fjodek
    User under supervision
    1l na 500km to dosc duzo :) moze kapie ci płyn ale odrazu paruje ?
  • #11
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    musze po ogladac od spodu moze w sobote pojade na warsztat to zmienie olej i poogladam od spodu bez oslony bedzie lepiej widac pozdrawiam
  • #12
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    witam ponownie w sobote pojechalem na warsztat zwalilem pampers lekko wilgotny byl ale nie wiem od czego czy od plynu czy od oleju wymienilem olej na 5w 30 mobil1 nie zauwazylem gdzies jakichs wyciekow ale jak go kupilem to mam co jakis czas taki problem ze naprzyklad jade rozpedzam sie automat wrzuca 6 bieg i moj vw traci moc spada z obrotow jechac jedzie ale nie ciagnie tak jagby turbina nie zalaczala sie i swieci sie servis jak odpalam co to jest do diabla czy turbina czy tryb awaryjny . ale jak ustane zgasze silnik i odpale to znow idzie jak rakieta gdzie jest problem mi sie wydaje ze komputer potszebuje podlaczenia pod kompa i bedzie ok jak wy sadzicie????
  • #14
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    zeby jechac do servisu vw nie musze az do Wolksburga pisac bo piszac tam automatycznie dostane odpowiedz jedzie pan do najblizszego servisu vw tam panu postaraja sie pomoc a ja jak bym wiedzial co moze byc w moim vw to bym tez tu nie wypisywal tego i owego tylko bym zakasal rekawy usunol usterke i po klopocie dzieki za odpowiedz ale niestety nie skozystam pozdrawiam...
  • #15
    T5
    Admin of Cars group
    Podpowiedź już padła. Ale nie pasująca Ci. Więc czego oczekujesz?
    Ja znam te silniki bardzo dobrze , kolega dizba także. Wolisz czytać pierdoły , sprawdź to czy tamto i po sprawdzeniu dopiero samemu dojść do sedna??
    Druga opcja bardzo częsta to uszczelka pod głowicą ale.....
  • #16
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    oki bardzo dziekuje kolegom za wszystkie podpowiedzi jak uda mi sie naprawic usterke napisze tymczasem pozdrawiam
  • #17
    audax
    Level 13  
    Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody wodne doprowadzające i odprowadzające płyn z EGR połączyć na krótko ze sobą. Znam kilka przypadków kiedy ludzie zdejmowali głowice i wymieniali uszczelki a problem pozostawał do czasu wymiany chłodnicy EGR. W krańcowym przypadku nieszczelności auto zacznie po wyłączeniu silnika zasysać wodę do kolektora ssącego, bo po wyłączeniu silnika ciśnienie spalin jest zerowe a ciśnienie płynu stygnącego jest około 1 atm. i wówczas płyn dostaje się do rury egr i przy próbie uruchomienia do cylindra....
  • #18
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    Witam
    Obecnie jestem w woj. Lubelskie i poszukuje DOBREGO i sprawdzonego Serwisu VW aczkolwiek moze byc rowniez sprawny mechanik znajacy sie na rzeczy do mojego VW Multivan.
    Prosze o namiary.
    Z gory bardzo dziekuje.
  • #19
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    Witam diagnoza jest taka chłodnica spalin jest na pierwszym miejscu ponieważ w oleju niema płynu tylko pod korkiem jest maź kremowa i jeden z mechaników powiedział ze to olej jest tez przyczyną nawet jeżeli jest nowy to może on nie pasować do tego modelu ale ja stawiam na chłodnice spalin egr lub nie dogrzewanie silnika oddaje auto do fachury i zobaczymy jakie będą rezultaty , a co wy o tym sadzicie koledzy? Pozdrawiam
  • #20
    Wieszal
    Level 11  
    No oddanie do "Fachury" to bardzo dobry pomysł, ja zawsze wychodze z założenia, albo znam się na rzczy i póbuje albo sprawa mnie przerasta i zdaje się na fachowców. Tutaj sam niewiele poradzisz więc pozostaje jedynie fachowiec. Napisz co dalej wyszło.
  • #21
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    witam w czasie powrotu do Niemiec zaczęły się dziać z moim autem dziwne ze czy natomiast to była środa piękny upalny dzień po wymianie chłodnicy spalin i zalaniu układu chłodzącego nowym płynem g12 mechanik kazał mi zalać układ jakimś płynem który miał niby uszczelnic układ napoczątku niewiezyłem ale po zalaniu przestało uciekać Noto tankowanie i jazda z Mazur na Monachium było gorąco wiec Klima poszła w ruch było wszystko ok przez 700 km ostatnie 300katorga zrobiło się zimno wiec myślę włacze ciepło a tu ciepła niema i na dodatek temperatura się zaczeła podnosić dochodziła tak do 100 i spadała co to za niespodzianki możecie mi pod powiedzieć
  • #22
    dizba
    Level 32  
    Multivan 2 5 tdi 174 wrote:
    co to za niespodzianki możecie mi pod powiedzieć

    T5 wrote:
    Podpowiedź już padła.

    dizba wrote:
    Ubytek płynu następuje z winy niedrożnego tzw "odpowietrznika"
    Płyn idzie do oleju. Pompa wody do wymiany.
  • #23
    andrend
    Level 26  
    No to masz teraz układ chłodzenia do czyszczenia i pompa wody do wymiany. Dlaczego nie posłuchałeś kolegów jak dali Tobie dobrą radę.
  • Helpful post
    #24
    norbi331
    Level 1  
    witam,widze ze nie posluchales kolegow jak tlumaczyli ci o problemie.ja mialem to samo t5 2,5 tdi 174ps.w manualu.przed wyjazdem do polski bylem w serwisie boscha bo pojawilo mi sie maselko pod korkiem.diagnoza?wszystko ok.pojechalem i wrocilem po 3000 km.plyn caly czas ubywal.w niemczech servisy i wszelkie warsztaty diagnozuja glowice lub uszczelke pod nia,2500 euro.poczytalem popisalem i zrobilem jak mi doradzono.kupilem pompe wody wymienilem i jest wszystko ok od 5 mies.ale poszla turbina,sensor turbiny i sensor poziomu oleju.koszt?1600 euro w atu.pozdrawiam z mannheim
  • #25
    Multivan 2 5 tdi 174
    Level 9  
    witam kolegów dziś dzwoniłem do warsztatu do polski tam gdzie dałem moja starą chłodnice spalin do sprawdzenia i co ???? jednak niemieliscie wogole racji koledzy i jak bym was posłuchał to bym tylko niepotrzebnie kupywał i wymieniał pompę wody problem tkwił w samej chłodnicy spalin miała dziurkę a ten olej mobil 1 . 5/w30 to gówno tylko castrol edge 5/w30 a to ze ogrzewania nie było to prosta sprawa obieg nie był pełny bo w t5 multivan jest tez nagrzewnica z tyłu i zaworki były niedrozne jeden był zepsuty wiec auto w czasie pracy nie było wystarczająco schłodzone
    a teraz co naalezało zrobić aby moje autko znów wróciło do formy
    1.zalać dobry olej tzn.Castrol edge 5/w30
    2.wymienić chłodnice spalin ( jezeli nie mamy na podmiane można wymontowac i dać do sprawdzenia)
    3.sprawdzić wycieki przecieki itp.płynów
    4.podłączyć kompa i napisać nowy servis kiedy ma być a nie jak to Serwis w Polsce zrobił wykasował całkowicie nastepna wymianę oleju i co 100 km świeci się kontrolka oleju a jak otworzysz maskę i ją zamkniesz jest na następne 100 km spokój jeszcze tylko zrobie geometrie turbiny i mój statek lata jak szalony a wiec dziękuje za porady z całego serca ja niepotrzebowałem serwisu do stwierdzenia takich prostych spraw pozdrawiam proszę o komentarze i rady jeżeli ktoś mi jeszcze chce doradzic
  • #26
    poldi1969
    Level 11  
    dizba wrote:
    Ubytek płynu następuje z winy niedrożnego tzw "odpowietrznika" pompy wody.[czarna śruba z wężykiem nad bagnetem]
    Płyn idzie do oleju. Odkręć go, wyczyść i możesz z powrotem zamontować.
    Z pod niego wyleci Ci kilka kropel płynu.
    Koniecznie wymień olej w silniku - natychmiast.
    A za chwilę pompę wody.


    Odświeżę nieco temat.
    Mam takie same objawy tzn ubywa płynu chłodzącego. Mam Multivan T5 2,5 TDI 96KW AXD.
    I mam takie pytania.
    W miejscu gdzie jest odpowietrzenie pompy jest wkręcona zaślepka, czy tak powinno być? Wygląda na oryginalną.
    Czy ten silnik ma chłodnice spalin ERG?
    Silnik wygląda jak na zdjęciu a na nim tez nie widać chłodnicy ERG jest tylko rurka z kolektora.
  • #27
    dizba
    Level 32  
    poldi1969 wrote:
    W miejscu gdzie jest odpowietrzenie pompy jest wkręcona zaślepka, czy tak powinno być? Wygląda na oryginalną.

    Oryginalnie jest to śruba z oczkiem i króćcem na wężyk. Czyli musi być drożny wypływ. Najlepiej odkręć tą zaślepkę. Możesz jeździć bez niej.
    poldi1969 wrote:
    Czy ten silnik ma chłodnice spalin ERG?
    Silnik wygląda jak na zdjęciu a na nim tez nie widać chłodnicy ERG jest tylko rurka z kolektora.

    Nie musi mieć.