logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Pomiar temperatury wody w wannie oraz wykrywanie obecności cieczy

Silak 29 Kwi 2014 21:22 2073 5
REKLAMA
  • #1 13554917
    Silak
    Poziom 10  
    Witam,

Zastanawiam się w jaki sposób zrealizować pomiar temperatury wody oraz wykrywanie obecności wody w zwykłej domowej wannie akrylowej - najlepiej w sposób bezinwazyjny (bez wiercenia otworów w wannie).

Wyczytałem w internecie, że czujniki pojemnościowe są w stanie wykrywać obecność cieczy w zbiorniku przez jego ścianki. Nie mam doświadczenia w pomiarach tego rodzaju. Czy przez ściankę wanny akrylowej będzie możliwe przeprowadzenie detekcji obecności/braku wody w wannie? Czy do tego celu wystarczy zwykły czujnik pojemnościowy o wyjściu binarnym? Czy jedyną opcją jest czujnik z wyjściem analogowym? Może jakieś inne rozwiązanie okaże się lepsze?

Nie mam pojęcia jak zrealizować bezinwazyjnie dla wanny pomiar temperatury. Pomiar przez ściankę chyba nie wchodzi w grę (ścianka wanny będzie dobrze izolować temperaturę). Jakieś pomysły?

Będę wdzięczny za pomoc.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 13555108
    dedito
    Poziom 39  
    Ocena: 593
    Silak napisał:
    Nie mam pojęcia jak zrealizować bezinwazyjnie dla wanny pomiar temperatury

Możnaby mierzyć temperaturę samej wanny uwzględniając spadek na oporze cieplnym wanny.
  • REKLAMA
  • #4 13555112
    Pokrentz
    Poziom 22  
    Ocena: 81
    Akryl nie jest aż tak dobrym izolatorem termicznym - spróbuj czujnik temperatury przykleic do dna wanny od spodu tak, żeby między czujnikiem a wanną była jak najcieńsza warstwa kleju. Jesli zamierzasz ocieplić wannę np. styropianem od zewnątrz, to czujnik będzie pokazywał dość dobrze temperaturę wody. Najwyżej trochę dłużej będzie trwało jego nagrzewanie i dojście do stanu równowagi.