Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka

To_tomasz 04 Maj 2014 22:44 8148 12
  • #1 04 Maj 2014 22:44
    To_tomasz
    Poziom 8  

    Witam,pojawił mi się ostatnio dziwny problem. Mianowicie po użyciu pilota pompka centralnego zamka włącza się na zdecydowanie dłużej niż potrzeba i pracuje np kilkanaście sekund. w tym czasie zamki zdążą dawno się otworzyć lub zamknąć ale pompkę ciągle słychać. Mój model pompki 8D0 862 257 C. Jest do niej podłączony osobno moduł Votex Key Less Entry Module 4M1046V3D. Zauważyłem , że pompka uruchamia się też wg własnego uznania ale zamki np pozostają zamknięte. Mam wrażenie , że to zjawisko rozładowuje mi akumulator bo już kilka razy w ostatnim czasie zabrakło mi prądu a bateria ma około 2 lata . Może jakieś sugestie rozwiązania ?

    0 12
  • #2 04 Maj 2014 22:47
    miler80
    Poziom 34  

    Nieszczelny układ najczęściej daje taki objaw.

    2
  • #3 04 Maj 2014 22:52
    nikusert
    Poziom 38  

    Witam
    Kolega Miler80 mnie ubiegł ,myślę że rację.

    1
  • #4 04 Maj 2014 22:55
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Może też być uszkodzony węgielek w pompce - objawy identico.

    0
  • #5 05 Maj 2014 07:25
    To_tomasz
    Poziom 8  

    Po wyjęciu pompki w środku było tylko dużo czarnego pyłu. Kiedy ja zainstalowałem ponownie wszystko zaczęło działać poprawnie więc chyba raczej nieszczelność układu odpada. Możesz napisać coś więcej o tym węgielku ? Czy to jest wymienne jako element czy muszę szukać całej pompki ?

    0
  • #6 05 Maj 2014 09:28
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Musisz rozebrać pompkę i oblukać elementy wirujące (wykonane z węgla, grafitu). Muszą być całe, niepokruszone.

    1
  • #7 11 Maj 2014 22:15
    To_tomasz
    Poziom 8  

    niestety brakuje czasu ale udało mi sie ponownie rozebrać pompkę. Wkleje zdjęcia bo nie umiem sam zinterpretować zużycia tych magnesów. Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka Audi A4 B5 - Awaria centralnego zamka

    0
  • #8 11 Maj 2014 23:44
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Pompka wygląda na sprawną. Zrób jeszcze prosty test sprawności pompki - zdejmij wężyk przy pompce, zatkaj go palcem, teraz włącz centralny zamek, pompka powinna uruchomić się na krótki czas i wyłączyć. Jeżeli tak jest to należy sprawdzić szczelność połączeń (choć wydają się sprawne wg Twojego pierwszego postu), oraz poszukać co może być przyczyną samo włączania pompki.

    1
  • #9 12 Maj 2014 23:34
    To_tomasz
    Poziom 8  

    Ten magnes w którym wiruje ruchoma "karuzela" wydaje się mieć nieregularny kształt. Zupełnie jakby się wyrobił - może to powoduje , że ciśnienie jest za małe. Czy to tak powinno wyglądać ? Przy okazji skręciłem całość i wcale nie zadziałało tym razem . Kiedy ponownie rozkręciłem magnesy okazało się , że ten wew. się rozsypał. Chyba i tak kupię cały system i coś poprzekładam.

    1
  • #10 13 Maj 2014 13:06
    nikusert
    Poziom 38  

    Ten owalny krztałt jest celowy.Płytki w częsści wirnika muszą poruszać się bez zacięć i oporów.

    0
  • #11 14 Maj 2014 22:53
    To_tomasz
    Poziom 8  

    Nabyłem pompkę w wersji C bo taka była dostępna. Przelutowałem elektronikę i mam stan taki że pompka otwiera i zamyka na pilota poprawnie ale przy zamykaniu pompka pracuje kilkanaście sekund niepotrzebnie. Czy to będzie nieszczelność czy awaria jakiegoś przekaźnika w tym układzie ?

    0
  • #12 14 Maj 2014 23:04
    nikusert
    Poziom 38  

    Może byc to wina nieszczelności.W elektronice powinien być taki mieszek ,który pod wpływem ciśnienia lub podciśnienia działa na takie styki ,które powodują wyłączenie pompki.Jest możliwość regulacji .

    2
  • #13 22 Sie 2014 23:29
    To_tomasz
    Poziom 8  

    Niestety do tej pory nie udało mi się ustalić przyczyny aż tu któregoś dnia wreszcie usłyszałem wyraźnie , że faktycznie pojawiła się nieszczelność przy nastawie zamka drzwi tylnich. Wyraźnie słychać jak uchodzi powietrze przy zamykaniu i pompka pracuje zdecydowanie dłużej. Pytanie tylko czy ten zamek jest naprawialny i czy aby się do niego dostać trzeba zdemontować wewnętrzną konstrukcję drzwi bo z tego co podejrzałem to chyba innej drogi nie ma .

    0