Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat seicento 900 - nie odpala, rozrusznik nie kreci, nie słychać załaczania po

lukszu 15 Jun 2014 08:45 7725 21
  • #1
    lukszu
    Level 7  
    przekręceniu kluczyka zawsze było słychać załączanie (przekaźników, pompy, modułu czy komputera - ciężko mi się wyrazić bo do końca nie wiem jak to nazwać) - teraz nie słychać.

    Pytanie co się załącza jak to sprawdzić, gdzie szukać

    autem sporadycznie porusza się moja mama, teraz tez stał dłuższy czas. Rano odpalił pojechała a potem zero reakcji. Myślałem ze może akumulator (kontrolki nie przygasają a po podpięciu pod kable rozruchowe nic się nie zmienia)

    nie bardzo miałem jak ale z popychu tez nie miał ochoty
  • #2
    mario0146
    Level 10  
    Witam.

    Możliwe że to połączenie masy ( plecionka miedziana ), która jest najczęściej łączona z skrzynią biegów. druga możliwość rozwalona stacyjka. trzecia stacyjka nie wysyła sygnału do przekaźników ( uszkodzenia w połączeniu przekaźnik-stacyjka).

    Pozdrawiam i czekam na więcej informacji
    mario0146
  • #3
    lukszu
    Level 7  
    ok tą stacyjke podrąze bo kluczyk jest już wytarty i można go nawet wyjąc na zapalonym silniku

    z drugiej strony z pychu tez nie bardzo i zastanawiam się czy nie ma jakiegoś ograniczenia w przekaźniku module itd
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 39  
    A może by tak zacząć od bezpieczników.
  • #5
    lukszu
    Level 7  
    te przy akumulatorze sa ok
    a które masz na myśli?
  • #6
    polonez15
    Level 33  
    No bez jaj, jakie bezpieczniki skoro nawet nie kręci? Dobierz się do stacyjki, zbyt dużo czasu to nie zajmie i popatrz tam co jest czego nie ma.
  • #7
    lukszu
    Level 7  
    sorry ale jestem amatorem i nie bardzo kojarze a co ma być. Proszę o konkretniejszą podpowiedz
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    Zasilania. Wrzuć na luz, sprawdź na którym przewodzie masz stały plus i po kolei łącz z innymi przewodami. Na którymś będzie zapłon, na innym rozrusznik.
  • #9
    piotrekwoj1
    Level 39  
    A niby jak ma krecić jak nie będzie zasilania. Nie mam schematu przed sobą ale czy czasami przewód który jest od startu idący do rozrusznika nie jest zasilany przez bezpiecznik?
  • #10
    polonez15
    Level 33  
    A co napisałem wyżej? Skoro nie będzie zasilania ( co nie zostało stwierdzone) na kostce to będzie przyczyna...
  • #11
    piotrekwoj1
    Level 39  
    No tak ale równie dobrze to może być bezpiecznik
  • #12
    polonez15
    Level 33  
    Może, ale na pewno nie jeden ten sam do zapłonu i do rozrusznika... No to co sprawdziłeś do tej pory?
  • #13
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Zapłon to mu działa tylko nie kręci rozrusznik i nie słychać przekaźnika od pompy, skoro sprawdziłeś bezpieczniki to może przekaźnik. Jakby nie miał zasilania na stacyjce to by też nie było zapłonu a on ma bynajmniej wnioskuje z tego "kontrolki nie przygasają" w pierwszym poście.
  • #14
    lukszu
    Level 7  
    no właśnie gdzie szukać tego przekaźnika.
    Zawsze po włożeniu kluczyka i przekręceniu słychać było "takie tykanie" - teraz tego nie ma. Ja dla mnie ten odłos jest gdzieś przy silniku. Gdzie tego szukać i jak sprawdzić.

    Kontrolki pala nie przygasają, auto zostało na mieście i nie bardzo mam go jak sciagnać. Dlatego próbuje coś wyrzezbic
  • #15
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    W pierwszej kolejności sprawdź czy wszystkie napięcia wychodzą ze stacyjki.Powinny być dwa po kluczyku i oczywiście czy wychodzi na rozrusznik.
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Dokładnie sprawdź to co kolega post wyżej napisał, oraz jak mówisz że te 4 bezpieczniki pod maską masz sprawne to jeszcze masz skrzynkę w kabinie tamte też sprawdź tak przy okazji. Tylko te napięcia w stacyjce to nie sprawdzaj miernikiem bo może Cie oszukać tylko np. żarówką 21W.
  • #17
    lukszu
    Level 7  
    wszystkie bezpieczniki są ok

    co do szukania napięcia w statyjce to dla mnie wyzsza szkoła jazdy - przygotuje zarówke i będę szukał (chodzi o te 2 kostki przy stacyjce z lewej strony?)
    rozrusznik się odzywa jak zwieram 2 sruby - mam nadzieje że nie zrobiłem zwarcia i niczego nie uszkodziłem. Mam wątpliwości bo przy opalaniu jednak jest głośniej
  • #18
    polonez15
    Level 33  
    Chłopie, diagnoza uszkodzenia w tym wypadku to max 1 godzina, weź oddaj auto dla kogoś kompetentnego bo czuję, że narobisz więcej szkód niż jest.
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dobra rada Kolegi wyżej, narobisz sobie kłopotu. Nawet nie wiesz czy rozrusznik ma sprawny automat.
  • #20
    lukszu
    Level 7  
    automat się odzywa - "odbija"
    z rozrusznikiem nigdy nie było problemu
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    lukszu wrote:
    automat się odzywa
    z rozrusznikiem nigdy nie było problemu

    Ale czy działa? Co on ma szczekać? Sprawdziłeś czy łączy?
  • #22
    lukszu
    Level 7  
    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
    Zdaje sobie ze nie było łatwo.

    auto odpaliłem, winny był rozrusznik - zawiesiły się szczotki.
    Bez młota nie robota