Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

briggs&stratton650 - gaźnik odciaganie do wolnych obrotów

Oberon 02 Sie 2014 18:49 2370 14
  • #1 02 Sie 2014 18:49
    Oberon
    Poziom 15  

    Witam. Robiłem ostatnio naprawę kosiarki po skrzywionym wale - wymiana. Po złożeniu kosiarki chodzi na wysokich obrotach. Zauważyłem że nic nie odciąga gaźnik... Tam za magneto w całym mechanizmie jest taki pręt wchodzący w miskę olejową... Czy on powinien sprężynować jakoś? Bo nie widzę w chwili obecnej co miało by odciągać gaz/wysokie obroty?

    0 14
  • #2 02 Sie 2014 20:18
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprężynki założyłeś prawidłowo?
    Daj zdjęcie.

    0
  • #3 02 Sie 2014 20:44
    1234
    Poziom 23  

    Problem jest mało sprecyzowany? Silnik wg. Pana ma za wysokie obroty?
    -sam reg. odśrodkowy nie sprężynuje. Proszę nie przeginać dźwigni, nie zmieniać położenia między ośką a dźwignią bo narobi Pan sobie sporo kłopotów.
    Regulacja obrotów polega na wyrównoważeniu dwóch sił
    -Napięcia sprężyny oraz siły odśrodkowej reg. obrotów prop. do obrotów silnika.
    Może została przyblokowana dźwignia? lub coś nie tak w środku silnika.

    0
  • #4 02 Sie 2014 20:56
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    najpewniej to źle złożony mechanizm odśrodkowy przy składaniu silnika.

    0
  • #5 02 Sie 2014 22:57
    Oberon
    Poziom 15  

    Witam,
    Załączam zdjęcia (nie są one do końca poprawne gdyż zdjąłem już część rzeczy).
    Doprecyzuję trochę, otóż silnik gdy reguluję ręcznie na gaźniku bez sprężynki działa poprawnie ... jeśli zmontuje ten cały mechanizm na gaźnik to chodzi na wysokich obrotach. sprężynka wydaje się być założona ok. nie wiem jaką funkcję pełni ta część zaczepiana do tego co się wpuszcza w miskę olejową (chyba powinno generować jakąś siłę, która to powinna przekręcać na gaźniku "mniej gazu" bo więcej gazu daję siła poprzez sprężynkę... a w drugą stronę nie chce wrócić do polożenia i zostaje. Był bym wdzięczny za krótki opis jak to działa

    briggs&stratton650 - gaźnik odciaganie do wolnych obrotów briggs&stratton650 - gaźnik odciaganie do wolnych obrotów

    0
  • #6 02 Sie 2014 23:22
    1234
    Poziom 23  

    Słowa uznania za zdemontowanie dźwigni z ośki reg obrotów.
    Prosto:
    Ta ośka wystająca z silnika obraca sie (w małym zakresie) proporcjonalnie do obrotów silnika, zatem odchyla ramię połączone z gaźnikiem przymykając przepustnice i tą metodą reguluje obroty, z drugiej strony jest sprężynka.
    To jest bbb. duże uproszczenie.
    Niech Pan szuka na forum jak to teraz ustawić.

    0
  • #7 02 Sie 2014 23:43
    Oberon
    Poziom 15  

    1234 napisał:
    Słowa uznania za zdemontowanie dźwigni z ośki reg obrotów.
    Niech Pan szuka na forum jak to teraz ustawić.


    niestety zdemontowałem to przed założeniem tego tematu ... samą ideę działania już pojąłem... czy jest jakiś sposób na stwierdzenie czy w silniku zostało to poprawnie złożone(domyślam się ze chodzi głównie odległość dźwigni od wirnika odsrodkowego)?

    znalazłem coś takiego:
    "czyli przy max otwartej przepustnicy gazu, oś regulatora max zgodnie z ruchem wskazówek zegara." prawda to ?

    0
  • #8 03 Sie 2014 07:23
    1234
    Poziom 23  

    http://eu-en.myfaqcenter.com/Answer/?p_faqid=3839&selectCats=Maintenance
    Powinno pomóc, sam reg w silniku składa się z kilku części:
    -dźwigni (to ta oska wystająca z silnika)
    -przeciwwag 2szt
    -koła zębatego (podstawy całości)
    -oski na której się to wszystko obraca
    -plastikowego grzybka nałożonego na ośkę pod nim jest jeszcze mała podkładka.

    Wszystko działa tak że pod wpływem siły odśrodkowej przeciwwagi rozchylają się i unoszą grzybek który odchyla ramię (obraca ośką).

    0
  • #9 03 Sie 2014 07:57
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli będziesz miał szczęście to, spróbuj skręcić to ustrojstwo w ten sposób, ustaw przepustnicę maksymalnie otwartą, obróć ośkę regulatora do oporu, przeciwnie do obrotu zegara i dokręć ją na osi.

    A tak to ma wyglądać w środku silnika.

    briggs&stratton650 - gaźnik odciaganie do wolnych obrotów

    0
  • #10 04 Sie 2014 08:31
    1234
    Poziom 23  

    ale to inny silnik???????? zasada taka sama.

    0
  • #11 04 Sie 2014 09:53
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jest ten sam silnik.

    0
  • #12 04 Sie 2014 11:35
    1234
    Poziom 23  

    Panie Ryszardzie nie chcę podważać wiedzy i autorytetu jednak zostaje przy swojej opinii. Seria 650 nie posiadała podciśnieniowego zasysania paliwa, czyt. metalowego zbiornika paliwa widocznego na zdjęciu.

    1
  • #13 04 Sie 2014 11:39
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co nie zmienia faktu, że sam blok silnika, wraz z regulatorem, jest identyczny a przecież o to chodzi.

    0
  • #14 04 Sie 2014 12:41
    1234
    Poziom 23  

    To nie jest forum typu syfbook, dlatego wprowadzanie (może nie świadomie) osób w błąd że to ten sam silnik jest .....
    1. Zawsze myślałem że seria 500 i 650 mają inne miski olejowe.
    2.Zawsze myślałem ze mają inne tłoki.
    3. Zawsze myślałem że ....
    Teraz będę popierał osoby uważające że silnik od maluszka i wankla to jedno i to samo obydwa mają tłoki i spalają paliwo.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Przepraszam moda za syf.

    0
  • #15 04 Sie 2014 12:54
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po co te nerwy, czy ten nieszczęsny regulator i jego konstrukcja nie jest identyczna w obu tych silnikach?

    Przecież o to właśnie chodzi, a nie o kształt miski olejowej, gaźnik czy tłok, które nie maja tu żadnego znaczenia.


    Przepraszam, nie będę się więcej wtrącał i życzę powodzenia w dalszym dzieleniu włosa na czworo.
    Chylę czoła przed ogromem wiedzy kolegi.

    0