Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radio na 150.6Mhz na ukl MC3362

Michu. 26 Apr 2005 00:11 4483 7
    Michu.
    Level 11  
    Witam. Czy moża mi ktoś pomóc w budowie odbiornika FM na 150.600 Mhz na układzie MC3362. Chodzi mi konkretnie o to co musze dołączyć do nóżek numer 23 i 20 (czy jest to konieczne i gdzie znajde tego schemat). Drugie moje pytanie brzmi czy w pierwszysm schemacie w karcie katalogowej jakie musze zmienić wartości elementów aby układ chodził na 150.600? Przepraszam jeśli te pytania brzmią banalnie/bezsensownie, ale nie znam się na tym, a bardzo mi zależy żeby mieć kosztem parudziesięciu złotych odbiornik na tą częstotliwość. Karta jest pod linkiem:
    http://www.oselectronics.com/downloads/mc3362.pdf
    IjeSJot
    Level 27  
    Na nodze 20 masz wyjscie pierwszego mieszacza.
    W aplikacji jest podane ze to wyjscie mozna wykorzystac do sterowania zewnetrznego preskalera lub PLL.
    Na noge 23 podajesz napiecie do przestrajania generatora pierwszej przemiany... np z jakiejs petli PLL.
    Wszystko jest w PDFie!!
    Panda02
    Level 32  
    IjeSJot wrote:
    Na nodze 20 masz wyjscie pierwszego mieszacza.
    W aplikacji jest podane ze to wyjscie mozna wykorzystac do sterowania zewnetrznego preskalera lub PLL. ...
    Wszystko jest w PDFie!!

Noga 20 to nie jest wyjście pierwszego mieszacza, tylko wyjście z generatora (heterodyny) pierwszej przemiany.
    Jeśli chcesz zrobić odbiornik na pasmo 150 MHz na MC3362 to dla uzyskania odpowiedniej czułości będziesz musiał zastosować wzmacniacz w.cz. inaczej czułość będzie dość niska. Bardzo dobry i prosty wzmacniacz znajdziesz na stronie
    http://adamkar.republika.pl/prze/indexprze.htm
    Sprawdziłem; stroi się bardzo dobrze i ma duże wzmocnienie, rzędu 15-18dB
    sq6ade
    Level 40