Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharp Aquos LC-32LE630E - brak podświetlania matrycy

18 Sie 2014 13:50 7914 13
  • Poziom 7  
    Witam, po włączeniu tv brak podświetlania matrycy (to telewizor LCD z krawędziowym podświetleniem LED). Jak wejść w tryb serwisowy dla tego modelu?
    Próbowałem na pilocie V- razem z INPUT przy podłączaniu zasilania - NIE DZIAŁA :( , V- razem z P- też nie działa. Po wielu próbach telewizor zaskoczył i pojawił się obraz, ale w tryb serwisowy nie wszedł. Jak już odpalił to o dziwo TV reagował na włączenia z pilota i za pomocą włącznika na tv jakby nic się nie działo.
    Niestety po wyłączeniu na kilkanaście minut TV znowu nie podświetla matrycy. Kolejne próby włączenia z różnymi kombinacjami przycisków na pilocie V- Input ale TV nie chce zaskoczyć. Po około 30 minutach prób TV odpala - scenariusz ten sam TV reaguje normalnie na włączenia/wyłączenia jakby nic się nie zepsuło.
    Po wyłączeniu na czas dłuższy niż kilkanaście minut matryca znowu nie działa.
  • Poziom 2  
    To trzeba naprawić, a nie włazić w tryb serwisowy. Co tam chcesz grzebać?
  • Poziom 7  
    nnmm11 napisał:
    To trzeba naprawić, a nie włazić w tryb serwisowy. Co tam chcesz grzebać?

    Chce pogrzebać bo znalazłem ten post
    www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=10558894#10558894

    Przypadek podobny do mojego a rozwiązaniem było uruchomienie trybu serwisowego i reset do ustawień fabrycznych.
  • Poziom 2  
    Podobny, ale inny. Nawet model zupełnie inny. Zostaw ten tryb serwisowy, bo nagrzebiesz i potem nawet w serwisie nie dojdą do ładu. Sharpy nie są dla lamerów.
  • Poziom 7  
    Mam już service manual do LC-32LE630E
    O dziwo wejście do trybu serwisowego jest całkiem inne niż dla wcześniejszych modeli. Jutro spróbuje wykasować błędy (dziś nie mam dostępu do tego tv). Jak ktos potrzebuje service manual (ze schematami - 175 stron) do:
    LC-32LE630E
    LC-40LE630E
    LC-46LE630E
    LC-32LE630RU
    LC-40LE630RU
    LC-46LE630RU
    LC-32LE632E
    LC-40LE632E
    LC-46LE632E
    LC-32LU630E
    LC-40LU630E
    LC-46LU630E
    LC-32LX630E
    LC-40LX630E
    LC-46LX630E
    LC-32LU632E
    LC-40LU632E
    LC-32LX632E
    LC-40LX632E
  • Poziom 43  
    Dawaj, dawaj! Na PW!
    Szukam już trzy lata!

    Faktycznie! O dziwo inny! ;)
  • Poziom 1  
    mirex napisał:
    Dawaj, dawaj! Na PW!
    Szukam już trzy lata!


    A ja pińć. ;)
  • Poziom 34  
    Model produkcji Philips. Na 99% usterka w panelu, trzeba rozbierać na drobny mak.
  • Poziom 7  
    Wczoraj z ciekawości dzwoniłem do okolicznych serwisów (Głogów), które zajmują się naprawą tv LCD. Podałem jaki to model i jakie są objawy usterki.
    W pierwszym serwisie dostałem informacje, że za same części zapłacę 600zł + robocizna około 300zł.
    W drugim że minimum 300zł +300zł.
    Co o tym myślicie?
  • Poziom 1  
    artus33 napisał:
    Co o tym myślicie?


    Myślę, że kłamiesz. Bo żaden normalny serwis nie określi ceny za usługę przez telefon.
  • Poziom 7  
    nfe81 napisał:
    artus33 napisał:
    Co o tym myślicie?


    Myślę, że kłamiesz. Bo żaden normalny serwis nie określi ceny za usługę przez telefon.


    Czyli w mojej okolicy nie ma normalnych serwisów, bo dostałem info o kosztach naprawy.
  • Poziom 43  
    Myślimy, że przez telefon ani się telewizora nie diagnozuje, ani nie naprawia.
    Myślimy, że chyba niewiele "normalnych" serwisów zostało, natomiast sporo naciągaczy (czytelników Elektrody?) funkcjonuje na rynku. Ze szkodą zarówno dla Elektrody, jak i klientów.
    A myślimy tak dlatego, że najprawdopodobniej ta naprawa nie wymaga części, tylko wiedzy. (Ale to tylko gdybanie, bo faktycznie ocenić można, gdy TV leży na warsztacie.)
    Owszem, za tą wiedzę, czas poświęcony na naprawę, ryzyko związane z nią, trzeba zapłacić.
  • Poziom 15  
    Usterka standardowa, złącza zasilania (podłączenie przewodów na listwach) led, są słabo przylutowane, więc nie kontaktują. Jak nie masz doświadczenia w rozbieraniu matryc, to znajdź serwis który to zrobi. Realna cena za tę usługę to 200 zł netto, oczywiście może być taniej i drożej bo mamy wolny rynek.
  • Poziom 7  
    Podziękowania dla zbigniew krol za podpowiedź - miał taki sam przypadek.
    Usterkę zlokalizowałem, poprawiłem luty złącz zasilania led i TV już od 2 dni działa. Przewody do paska led w górnym prawym rogu były tak naprężone, że oderwały 2 piny złącza (gołym okiem widać było brak kontaktu).

    Macosmail napisał:
    Model produkcji Philips. Na 99% usterka w panelu, trzeba rozbierać na drobny mak.

    Faktycznie trzeba rozbierać na drobny mak, aby dostać się do listwy led.