Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C 2001 - Moduł centralnego zamka

27 Aug 2014 07:34 5664 16
  • Level 15  
    Witam
    Proszę o pomoc w podpięciu nowego modułu do centralnego zamka.
    Poniżej schemat (instrukcja) modułu.
    Opel Corsa C 2001r - w 2001 r montowany był autoalarm z centralnym zamkiem, ale zepsuło się... i kupiłem na a... nowy moduł z dwoma pilotami, ale nie jestem elektronikiem ani nawet elektrykiem i nie wiem jak połączyć.
    Udało mi się DOBRZE połączyć zasilanie 12v, masę oraz kierunki - działa, ale nie mogę podpiąć kabli od siłownika.
    W aucie jest 4 siłowniki (jeden master) i od mastera idzie 5 kabli: zielony, niebieski, biały, brązowy, czarny. Próbowałem różne konfiguracje - nie działa. Proszę o pomoc, bo nie chcę pchać się w dodatkowe koszty usług elektronika, tym bardziej auto nie nowe.

    Opel Corsa C 2001 - Moduł centralnego zamka
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 39  
    Biały i biało czarny łączysz z czarnym od siłownika master, żółty łączysz z białym od siłownika master, a żółto czarny łączysz z brązowym od sterownika master. Jeśli po naciśnięciu na pilocie zamykania zamki otworzą się a przy otwieraniu zamkną to zamień miejscami przewód żółty z żółto czarnym.
  • Level 15  
    Dzięki. Sprawdzę wieczorem. A co z zielonym i niebieskim od siłownika master?
  • Level 39  
    Zostawiasz tak jak są bo rozumie ze centralny zamek z tych drzwi co mają mastera zamykają i otwierają cały samochód
  • Level 15  
    Tak, do kabelków zielonego i niebieskiego w masterze podpięte są pozostałe siłowniki w samochodzie.
    Obecnie było tak, że kluczykiem w drzwiach od kierowcy otwierałem cały samochód, ale chciałem otwierać pilotem i przez to kupiłem nowy moduł.

    Czyli kabelki zielony i niebieski od mastera (i jednocześnie od innych siłowników) nigdzie nie podłączać?...
  • Level 39  
    Dokładnie, do sterownika radiowego podpinasz to co ci napisałem
  • Level 15  
    Niestety to nie działa :(
  • Level 39  
    Pytanie podstawowe bo nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, czy w tech chwili działa centralny zamek jak zamykasz drzwi z siłownikiem master kluczykiem ? Jeśli działa to spróbuj podłączyć przewód biały i biało czarny do masy a żółty i żółto czarny zostaw pod brązowym i białym i musi zadziałać skoro działa zamykanie z kluczyka. Oczywiście stary sterownik centralnego zamka musi zostać w aucie chyba że to był zintegrowany alarm z centralnym zamkiem w jednym wtedy inaczej trzeba wszystko podłączyć tak jak na schemacie opisanym jako "Wyzwolenie +12v/masa"
  • Level 15  
    Zamykanie działa (działało) na starym sterowniku (module), w którym przestał działać pilot - brak reakcji - dlatego decyzja o nowym sterowniku.

    Kupiłem nowy sterownik i walczę z nim podpinając na milion sposobów...

    Nadal nie działa.
    Jeśli białe ze sterownika (modułu) podepnę pod masę w samochodzie, to mam w tym momencie 3 niewykorzystane kable z mastera (czarny, zielony i niebieski).
    W starym module wszystkie wchodziły do modułu.

    EDIT.
    Po odpięciu starego modułu centralny NIE działa.
  • Level 39  
    Kolego pytam prosto i konkretnie odpowiedz czy w tej chwili działa Ci centralny zamek z kluczyka czy nie odpowiedz może być TAK lub NIE i wtedy będzie wszystko jasne.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Teraz kolejne pytanie:
    1. Zostawiasz starą centralkę i nową i wtedy możesz zamykać i otwierać z kluczyka i pilota.
    2. Instalujesz tylko nową centralkę i możesz tylko otwierać i zamykać z pilota, z kluczyka już nie zadziała.
  • Level 15  
    Jeśli nie będzie konfliktu, to mogę zostawić starą centralkę i dołożyć nową.
    Czyli spinam wszystko jak było na początku i powiedz jakie kable z nowego moduły i gdzie wpiąć do kabli relacji stary moduł - siłownik?
  • Level 39  
    No to zostaw starą centralkę i podłącz tą nową tak jak napisałem Ci w moim pierwszym poście i musi działać.
  • Level 15  
    No i działa!
    Dziękuję Ci bardzo, napisz jak mam się odwdzięczyć?

    P.S. Jeśli zamknę z kluczyka, to nie otworzę z pilota (muszę zamknąć z pilota i otworzyć z pilota).
    Mam nadzieję, że nie będzie z tym problemu (2 moduły)?
  • Helpful post
    Level 39  
    No to coś takiego będzie kłopotliwe o tym nie pomyślałem, moja rada jednak przerobić to tylko na ten nowy sterownik i zamykać i otwierać tylko z pilota, lub mniej roboty i odetnij biały i brązowy od siłownika master ale muszą one zostać połączone jak teraz z tym nowym sterownikiem ( w tym sposobie łatwiejszym zostaje troszkę bałaganu z instalacja).
  • Level 15  
    W sumie od kilku dni nic nie grzebałem, ale zauważyłem ostatnio dziwne zjawisko. Otóż w momencie kiedy wychodzę z samochodu i zamknę drzwi kierowcy (tam jest master) wszystkie drzwi automatycznie się zamykają... Załóżmy, że wychodzę z auta, nikogo nie ma w środku i przypadkiem zostaną kluczyki w stacyjce (hipotetycznie). Po zamknięciu (trzaśnięciu) drzwi od kierowcy auto się zamyka a ja mam problem, bo klucze są w środku...
    Proszę o pomoc co zrobiłem źle.
  • Level 39  
    99% że to przez alarm, moja rada przerobić tylko na sterowanie pilotem czyli zostaje tylko nowy sterownik a centralka alarmu do wywalenia.
    Rysunek jak podłączyć
    Opel Corsa C 2001 - Moduł centralnego zamka