Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 GD 2,2i - Brak ładowania akumulatora,sprawność alternatora.

Matan55 04 Wrz 2014 21:39 2850 10
  • #1 04 Wrz 2014 21:39
    Matan55
    Poziom 6  

    Witam wszystkich,

    Zauważyłem że nie mam ładowania akumulatora, na włączonym silniku jest 12,4V i nic się nie zmienia,brak kontrolki ładowania akumulatora.Chce się upewnić czy to alternator coś nawala.Jak można zmierzyć miernikiem jego działanie? do alternatora idzie jedna kosta pod nazwą L S , oraz jeden przewód na śrubkę podpisany B.
    Jak to wszystko posprawdzać podpowie ktoś ?

  • #3 05 Wrz 2014 10:55
    Matan55
    Poziom 6  

    Bezpieczniki wszystkie są całe tzn żaden nie jest przerwany to chyba oto chodzi? czy trzeba jeszcze je zmierzyć miernikiem ?

  • #4 05 Wrz 2014 11:28
    113673
    Usunięty  
  • #5 05 Wrz 2014 15:37
    marseluss_2009
    Poziom 24  

    heniuś napisał:
    Matan55 napisał:
    brak kontrolki ładowania akumulatora

    A gdzie się podziała?


    Zapewne jest na swoim miejscu, regulator jest uwalony.

  • #6 05 Wrz 2014 19:36
    Matan55
    Poziom 6  

    Poszukam jakichś schematów i może uda mi się odnaleźć kabel prowadzący do kontrolki bo jest tam zbyt dużo kabli żeby zgadywać , rozbierałem alternator ,są tam jakieś 3 diody jak rozumiem są one od regulatora ? Pamiętam jeszcze jak wszystko było dobrze to kontrolka ładowania świeciła się na włączonym zapłonie, przy odpalonym silniku gasła, teraz jej nie ma ani na zapłonie ani na włączonym silniku. Są jeszcze jakieś elementy pod maską związane z ładowaniem akumulatora ?

  • #7 05 Wrz 2014 20:55
    2293657
    Usunięty  
  • #8 06 Wrz 2014 21:13
    Matan55
    Poziom 6  

    Rocznik 89, niestety ciężko znaleźć drugi alternator do tego samochodu , jestem ciekaw czy z innych mazd mogą pasować. To teraz pozostaje mi przegrzebanie kabli łącznie ze sprawdzeniem diody kontrolki.

  • Pomocny post
    #9 06 Wrz 2014 21:15
    2293657
    Usunięty  
  • #10 08 Wrz 2014 10:40
    Matan55
    Poziom 6  

    Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre.

    Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana może rozwiązać problem ? czy tak powinno być?

  • #11 11 Wrz 2014 10:15
    Matan55
    Poziom 6  

    odświeżam, głównie chodzi mi o kierunki bo z ładowaniem jestem na dobrej drodze.
    Co do kierunków sprawdziłem przekaźnik gdy biore lewo lub prawo słychać cykanie w przekaźniku więc powinien być sprawny,jeśli z wajchy dochodzi prąd to przy kierownicy jest wszystko w porządku,wszystkie żarówki sprawdziłem i żadna nie jest spalona,zauważyłem że na kostce która idzie do przycisku awaryjne nie dochodzi prąd.ok tylko że od awaryjnych kable łączą się z kierunkami oraz diodami z zegarów i idzie do przekaźnika, sprawdziłem diody na zegarach również wszystkie są sprawne.Dodam jeszcze że gdy wrzuce kierunek np lewo słychać normalne "cykanie" gdy docisne przycisk awaryjne jest również cykanie ale o wiele szybsze.
    Ktoś może coś doradzić ? Czy mogę odrzucić to że przekaźnik jest zepsuty?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME