Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 - Zapłon CDI a brak świateł

05 Wrz 2014 23:21 15378 17
  • Poziom 18  
    Witam !!!!
    Zamontowałem sobie zapłon CDI do mojej WSK 125 WSK 125 - Zapłon CDI a brak świateł

    Po podłączeniu według tego schematu czerwony przewód od regulatora opisany jako +12V podłączyłem pod światła czyli styk nr 16 w stacyjce (czyli tak jak po staremu czerwony przewód od cewki świateł).
    Na światła idzie tylko 2 Volty na wyższych obrotach 4 Volty (a powinno 12V). Po odpięciu świateł jest na regulatorze ok 13,8V.
    Czy dobrze zrozumiałem że kabelek od regulatora +12V tzn podłączyć do świateł ? a co z ładowaniem ?też pod ten sam kabelek ?
    Żarówki mam 12V tył 5wat, przód 45Wat.
  • Poziom 36  
    Sprawdź najpierw czy na +12 masz rzeczywiście +12V czy mniej. Wtedy ciągniesz to do stacyjki gdzie kluczykiem załączasz światła. Jeśli po włączeniu świateł jest martwa cisza a na zasilaniu lamp masz 2V/4V to problem leży w dużej oporności albo pomiędzy regulatorem (+12V) a stacyjką albo pomiędzy stacyjką a lampami. Możesz również podłączać światła bezpośrednio pod +12 i jeśli się zaświecą to problem leży w stacyjce. Jeśli nie to szukaj problemu w kablach i lampach
  • Poziom 39  
    Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd.
    Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć.
    Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe, to alternator służy wyłącznie do ładowania akumulatora. Pod wyjście regulatora musi być podłączony akumulator, inaczej regulator będzie dawał niestabilne napięcie na wyjściu.
  • Poziom 18  
    Stator posiada uzwojenie jednofazowe chyba końce cewek do masy.
    WSK 125 - Zapłon CDI a brak świateł
    Natomiast doszedłem że po przekręceniu kluczyka w lewo (włączenie świateł) pomiędzy wyjściem z regulatora +13,8V czerwony przewód a masą pojazdu jest 2,2 oma czyli zwiera napięcie do masy. Po próbach odpinania kabelków doszedłem że; (od zacisku stacyjki nr 16 do masy pojazdu jest zwarcie 2,2 oma).

    Nie sprawdzałem jeszcze jak stacyjka ma masę pojazdu ale chyba zacisk 21.
    Schemat stacyjki załączam
    WSK 125 - Zapłon CDI a brak świateł
    Stacyjka chyba do wymiany ale zaskakujące jest to że w takim momencie uszkodziła się ? to zbieg okoliczności ? czy coś jest nie tak. Przy starym zapłonie tradycyjnym światła działały z cewki świateł. W związku z wymiana zapłonu na zapłon CDI napięcie instalacji zmieniło się z 6V na 12V (akumulatora nie mam i wcześniej też nie miałem) . Czy miało to by wpływ na taka sytuację ze stacyjką ?
    Proszę o podpowiedzi.
  • Poziom 18  
    Dziwne ale stacyjka nie jest winna w tym zwarciu. Podpiąłem jak kolega /beargt/ wyżej napisał +12V (jest nawet 13,8V) prosto do świateł; napięcie spada do 2V.Nawet wypięcie żarówki przedniej 45Wat nie pomaga (z tyłu pozostaje 5Wat)również spada do 2V nie wiem czego już mam szukać ?????. Stałem się bezradny.
    Proszę o jakąś podpowiedź.
  • Poziom 36  
    Wychodzi na błędne podłączenie tak jak pisał Banan, podaj konkretną specyfikację CDI, nazwa model od jakiego skutera i wstrzymaj się z testami co by nie popalić CDI
  • Poziom 18  
    Wychodzi na to że albo uszkodzony albo źle dobrany regulator, albo źle zaprojektowany układ. Układ w założeniach ma działać bez akumulatora.
    Typu układu nie ustalę bo jest to prawdopodobnie zbieranina (zestaw kupiony na allegro zestaw jest sprzedawany do WSK 125) wyglada to tak :

    http://hosting5073203.az.pl/WSK/360-2/iframe.html
  • Poziom 39  
    Zbieranina to mało powiedziane. Markowe zestawy zapłonowe są produkowane w takich kompletach, że po zamontowaniu wystarczy podpiąć nowy zapłon w oryginalne kostki w instalacji pojazdu. Tutaj nie dość że kostka od regulatora jest odcięta, to wszystko trzeba łączyć we własnym zakresie. Co w przypadku gdy zajdzie konieczność np. wyjęcia silnika? Cewka WN pasuje na jakieś oryginalne mocowania?
    Moim zdaniem regulator nie pasuje do alternatora (nie wiem nawet jakie rozwiązanie układowe w nim zastosowano), jak również oświetlenie nie może być podłączone pod wyjście regulatora, tylko pod odczep uzwojenia alternatora - przewód żółty.
  • Poziom 18  
    Podłączyłem dziś samą żarówkę 12V; 21 Wat pod wyjscie regulatora napięcie również spadło do 2V.
    Tak więc regulator ten nie moze być. Z tego co widzę to ten regulator jeszcze jeden kabelek powinien mieć czarny a jest przycięty.

    Jest taki post w necie dziś znalazłem
    http://www.motocdi.com/zaplon-bezstykowy-cdi-do-wsk-125-i-w2a-shl-m11w-pytania-t305-15.html
    Pokazane jest że identyczny regulator ma 5 przewodów a nie 4. Jest ten czarny o którym pisze. Są informacje że jest on do cewek bezmasowych i proponuje autor oderwać końce cewek od masy.
    Zerknijcie panowie bo już mi ręce opadają.
  • Poziom 18  
    A może na początek dać ten żółty kabelek z cewki na światła. ?
    Na próbę ?
  • Poziom 39  
    O ile pamiętam w WSK oświetlenie główne było zasilane bezpośrednio z cewek (oczywiście za pośrednictwem stacyjki). Dlaczego zatem uparcie łączysz do zasilania stabilizowanego, które zapewne ma niską wydajność prądową? Skoro potrafisz mierzyć oporności instalacji to zmierz wydajność prądową na czerwonym przewodzie. Z racji występowania wielu rozwiązań trudno na odległość zdecydować z czym masz do czynienia.
  • Poziom 18  
    mczapski napisał:
    O ile pamiętam w WSK oświetlenie główne było zasilane bezpośrednio z cewek (oczywiście za pośrednictwem stacyjki). Dlaczego zatem uparcie łączysz do zasilania stabilizowanego, które zapewne ma niską wydajność prądową? Skoro potrafisz mierzyć oporności instalacji to zmierz wydajność prądową na czerwonym przewodzie. Z racji występowania wielu rozwiązań trudno na odległość zdecydować z czym masz do czynienia.


    Ok spróbuje podłączyć do cewki. O efektach poinformuje. Nie łączę uparcie do zasilania stabilizowanego tylko okablowałem zakupiony zestaw wg załączonej instrukcji.
  • Poziom 18  
    Podłączyłem światła pod cewkę świateł, spoko 6V na wolnych obrotach do 15 V na wysokich. Jednak gdy podepnę cewki ładowania do regulatora napięcia, napięcie na światłach spada do 3V. Dziwne uszkodzony ten regulator chyba jest ?
  • Poziom 39  
    Pewno nie tyle uszkodzony regulator co nieodpowiednio podłączony do instalacji.
  • Poziom 39  
    Trzeba przyjąć że regulator napięcia nie jest przeznaczony do tego typu statora, szczególnie gdy taki regulator przedstawiono przy przeróbce statora na bezmasowy.
    Kup normalny regulator napięcia od skutera, taki w cenie 20-30 zł i podłącz go tak, jak podano na stronie motocdi. Wyjścia regulatora (na akumulator) nie trzeba podłączać pod akumulator.
  • Poziom 18  
    Odłączyłem regulator.