Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy sonda lambda działa podczas jazdy ma gazie?

rito 28 Kwi 2005 10:52 14963 11
  • #1 28 Kwi 2005 10:52
    rito
    Poziom 14  

    Moje pytanie zacznę może od tego czy sonda lambda działa jeżeli samochód jedzie na gazie jesśli tak to czy jej uszkodzenie m,oże być powodem zbyt dużego spalanmia gazu? Posiadam w mojej instalacji gazowej emulator wtryskiwaczy i emulatro sondy.

    0 11
  • #2 28 Kwi 2005 11:29
    lechos
    Poziom 18  

    Oczywiscie ze tak, miedzy innymi komputer gazowy bierze sygnal z TPS, predkosci obrotowej i wlasnie z sondy lambda a jej uszkodzenie jak najbardziej bedzie wplywalo na zla prace silnika i duze spalanie

    0
  • #3 28 Kwi 2005 11:29
    sigi
    Spec od samochodów

    Sonda ma działać na benzynie i na gazie.

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 28 Kwi 2005 11:43
    rito
    Poziom 14  

    tylko że w mojej instalacji raczej nie ma komputera gazowego bo dawke ustawia się śrubą. Czy informacja jest przekazywana przez emulator sondy???

    0
  • #5 28 Kwi 2005 19:21
    mkos1
    Poziom 29  

    Jeśli nie masz kompa do LPG to sprawność (i działanie) sondy lambda nie ma znaczenia.
    Emulator sondy tylko wysyła sygnał do ECU silnika przy pracy na LPG co prowadzi do nie "łapania błędów" przez niego z powodu braku możliwości doregulowania składu mieszanki.
    Jeśli znajdzie jakiś błąd to może przejść w tryb pracy awaryjnej co się będzie wiązało z gorszymi osiągami na Pb (przynajmniej do czasu resetu błędu).

    0
  • #6 28 Kwi 2005 22:49
    kamihen
    Poziom 15  

    Jeżeli dużo pali gazu to jak piszesz śrubą reguluj a nie sondą.

    1
  • #7 28 Kwi 2005 23:45
    rito
    Poziom 14  

    ale wina leży jednak w sondzie bo wyskoczył błąd 44 i w czasie jazdy czasami zapala mi się check.
    Może się myle więc prosze o podpowiedzi.
    Dziękuje i pozdrawiam

    0
  • #8 29 Kwi 2005 00:06
    gracus7
    Poziom 26  

    jeśli masz na wężu od reduktora do kolektora tylko śróbe a nie silnik krokowy to nie masz komputera do gazu i nie ma co odczytywać sygnału z sondy dla pracy na gazie czyli masz najprostrzą instalacje! a sonda zawsze działa bez względu czy na gazie czy benzynie bo ona sama na podstawie tlenu zawartego w spalinach wytwarza z siebie napięcie które odczytuja inne elementy auta! a masz zamontowany emulator wtryskiwaczy to dobrze bo bez tego kontrolka mogłaby zapalać sie częściej a nawet świecić cały czas gdyż komputer auta widziałby błąd wtryskiwaczy odciętych na gazie! w tym przypadku komputer po przez kontrolke check engine informuje o błędzie sondy lambda bo w czasie jazdy na gazie dawka gazu jest ustawiona na stałe na śróbie i w tym przypadku za duża co sonda odczytuje jako ubogą mieszankę i sygnał ten odczytuje komputer samochodowy ale nie może nic sam wyregulować bo przeciez on nie reguluje gazem wiec świeci żarówą!
    zamontuj kompa do gazu z silnikeim krokowym który będzie ci regulował płynnie dawkę gazu na podstawie sondy i spadnie ci zużycie gazu silnik zrobi sie dynamiczniejszy na gazie i kontrolka przestanie sie zapalać!

    a tym czasem wkręć troche sróbe to tez zacznie ci mniej palić

    0
  • #9 29 Kwi 2005 00:17
    rito
    Poziom 14  

    Niestety moimi zdanie jesteś w błędzie. Silnik krokowy mam ale jak wkręce śrube bardziej to pod małą górke nie moge wyjechać a po drugie to kontrolka dopiero teraz zaczeła mrugać a spalanie też dopiero teraz wzrosło i to sporo a instalacja ma już ponad rok a wcześniej się to nie zdarzało.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 29 Kwi 2005 00:25
    gracus7
    Poziom 26  

    rito napisał:
    tylko że w mojej instalacji raczej nie ma komputera gazowego bo dawke ustawia się śrubą. Czy informacja jest przekazywana przez emulator sondy???


    to ty napisałeś czy ja? jeśli jest silnik krokowy to on to robi a nie śróba!
    a faktem jest że jak za dużo wkręcisz śrróbe to auto będzie słabe!!!
    skoro instalacja juz ma swój wiek to sprawdź miernikiem sondę! do czarnego przewodu podłączasz miernik i do masy i na wolnych obrotach powinno pokazywać napięcie od 01V do 09V i tak na zmianę płynnie! dobra sonda wykona 5 takich pomiarów na 10sekund , moze się zdażyć że bedziesz miał sondę 5V czyli zakres 0d 0,2V do 4,8V i reszta tak samo! a jesli napięcie to nie będzie się zmieniac to wymień sonde

    0
  • #11 29 Kwi 2005 12:38
    Adam700
    Poziom 22  

    masz zwykly modul zaplonu, czujnik predkosci walu korbowego i instalacje gazowa "zwykla"bez komputera a sonda lambda dziala i na gazie i na benzynie z tym ze na benzynie podaje sklad mieszanki do centralki i dobierana jest ilosc paliwa odpowiednio do pracy silnika.jazdzac na gazie ta sonde mozesz swobodnie wyrzucic i tez bedzie O.K

    0
  • #12 29 Kwi 2005 12:40
    mkos1
    Poziom 29  

    :arrow:rito - napisz dokładniej jaka masz instalację LPG i z jakich elementów sie ona składa bo czytając Twoje posty czuję jakbyś "gubił sie w zeznaniach'.
    Raz piszesz, że jest tylko śruba regulacyjna, innym razem, że krokowiec wiec napisz co masz i wówczas bedziemy się zastanawiać. Nikt z nas nie posiada kryształowej kupi i nie zobaczy na odległość co u Ciebie jest więc musimy bazować na informacjach, które Ty nam przekażesz.
    Chyba, że masz silnik krokowy wraz ze śrubą (tak jest np. w AL604) to w takim przypadku konieczne jest sprawdzenie poprawności działania sondy.
    Powtarzam:
    Ogólnie - tylko jeśli jest silnik krokowy w instalacji LPG to uszkodzona sonda lambda ma wpływ na zużycie gazu.

    1