Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.6 16V 1996 r - Za duże ciśnienie oleju

10 Wrz 2014 10:12 2016 12
  • Poziom 8  
    Witam,

    Problem dotyczy auta Ford Escort 1.6 16V Zetec, 90 KM. Ciśnienie oleju mierzone zaraz po odpaleniu wynosi ok. 5 bar. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika (do ok. 2000 obr/min) ciśnienie oleju rośnie do 7 bar. Po chwili samochód gaśnie i przy ponownej próbie odpalenia występuje odgłos braku kompresji. Jak silnik się nagrzeje, wszystko jest już dobrze, ale ciśnienie oleju nadal duże ok. 4,5 bar.

    Dotychczas sprawdzono:

    1. Wymiana oleju 10W-40 i filtra MANN (ostatni raz wymieniany 4 lata temu)
    2. Pomiar ciśnienia oleju
    3. Pomiar ciśnienia sprężania, kolejno 12-8-10-12
    4. Zawór w obudowie pompy oleju - porusza się luźno, nie widać rys, sprężyna nie popękana
    5. W misce olejowej też niczego złego nie ma

    Proszę o sugestię co powinienem w dalszej kolejności sprawdzić.
    Zapchany kanał olejowy ? Czy wadliwe popychacze mogą powodować taki wzrost ciśnienia oleju ?

    Pozdrawiam,
    Piotrek
  • Poziom 27  
    piotrekk86 napisał:
    Zawór w obudowie pompy oleju - porusza się luźno, nie widać rys, sprężyna nie popękana


    Mimo wszystko - podmień go.

    piotrekk86 napisał:
    ostatni raz wymieniany 4 lata temu


    Możesz zrobić płukankę silnika też.

    piotrekk86 napisał:
    ciśnienia sprężania, kolejno 12-8-10-12


    Ten drugi gar już słabo wygląda. Zrób próbę olejową.
  • Poziom 39  
    Drugi cylinder dyskwalifikuje silnik, chyba że podpiera zawory.
  • Poziom 8  
    Jutro będę sprawdzał jeszcze raz ciśnienie sprężania i podmienię zaworek, bo dostałem drugą pompę olejową.

    Głównym problemem w tym silniku jest właśnie podpieranie zaworów i zbyt duże ciśnienie oleju. Odpalony zimny pracuje kilka minut, po czym gaśnie. Jak się próbuje odpalać ponownie to kręci jakby bez kompresji.

    Pytanie czy uszkodzone popychacze hydrauliczne mogą powodować takie duże ciśnienie oleju w układzie? Dodam, że jak się nagrzeje to pracuje prawidłowo i popychaczy nie słychać.
  • Poziom 27  
    piotrekk86 napisał:
    czy uszkodzone popychacze hydrauliczne mogą powodować takie duże ciśnienie oleju w układzie?


    Nie.
  • Poziom 8  
    W ramach dalszego sprawdzania podmieniłem zaworek i sprężynę - brak poprawy, ciśnienie oleju nadal ok 5 bar. Doświadczalnie skróciłem sprężynkę i udało się uzyskać ciśnienie 3 bar. Jednak po zwiększeniu obrotów nadal rośnie do 6-7 bar, ale już nie gaśnie na biegu jałowym. Wiem, że to nie jest rozwiązanie problemu.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    W środkowej części głowicy (pomiędzi cyl 2 i 3) pod wałkami są zaślepki kanałów olejowych z małymi otworkami. Sprawdź czy nie są zatkane. Jakiej marki był ten olej 10W-40? Z pewnego źródła? Miałem podobny przypadek w escorcie i wtedy pomogła zmiana oleju na 5W-30.
  • Poziom 8  
    Olej to Valvoline MaxLife 10W-40 z pewnego źródła, wcześniej jeździł na Mobilu i było to samo. Jutro sprawdzę te zaślepki.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Oprócz zaworu na pompie oleju, sprawdź jeszcze zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy 1.4/6 8V były chyba sitka a przy 16V zaworki zwrotne - czy nie jest czasem zablokowany.
  • Poziom 8  
    Witam, dziekuję za podpowiedzi. Dopiero dzisiaj będę dalej sprawdzał Forda bo miałem trochę innej pracy na bieżąco. Jutro dam znać co ustaliłem.
  • Poziom 8  
    Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej sprawdziłem - jest drożny. Silnik jest suchy, nie ma żadnych wycieków.
    Sprawdziłem też zaślepki kanałów olejowych z małymi otworkami i próbowałem wyczyścić.

    Czytając o tym samym problemie ale w innych autach spotkałem się z teorią o uszkodzonej uszczelce pod głowicą pomiędzy którymś z cylindrów a kanałem olejowym. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?
  • Poziom 19  
    Tak ale nie przy tym silniku. Bliżej są kanały wodne niż olejowe. Najpierw przedmuch następował by do nich. Poza tym wtedy najprawdopodobniej miał byś też bardzo mocny przedmuch do pokrywy zaworów, po odkręceniu korka byś to zauważył. W sumie możesz zobaczyć jak się zachowuje silnik po odkręceniu korka, jak robi się za duże ciśnienie w skrzyni korbowej to znajdzie ujście.

    Zrób tak jak pisze @markslew jeszcze raz pomiar sprężania z próbą olejową.
  • Poziom 8  
    Witam po dłuższej przerwie. Ostatecznie nie ustaliłem przyczyny tak dużego ciśnienia oleju. Próba olejowa nic nie wniosła do sprawy, bo nadal te dwa cylindry były słabe - pewnie zawory. Klient nie chciał iść w koszty ściągania głowicy, więc pozostają tylko przypuszczenia. Dziękuję za pomoc i sugestie. Wkrótce zamknę temat.

    Pozdrawiam,
    Piotrek.