Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piaggio sfera 50 2T - słaba iskra - pali ale gaśnie

16 Wrz 2014 08:15 2193 2
  • Poziom 16  
    Witam
    Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie.
    Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy.
    Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać.
    Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem w Internecie co można pomierzyć - wszyscy piszą ze oporność elementów i napięcie na cewkę zapłonowa
    znalazłem nawet taka informacje "Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów"
    Sprawdziłem u mnie jakie opory i napięcia są na przewodach dochodzących do cewko-modułu

    Zielony przewód do masy daje podczas kopnięcia od 40-90V ( mierzone na prąd zmienny)
    Opór na zielonym a wiec na cewce zapłonu statora ok 1370 ( powinno być 800-1100)
    Opór na czerwonym ( od impulsatora) 88ohm ( powinno być 90 -140)

    Biały przewód zwarcie do masy ( nie wiem po co ale chyba to druga masa bo jest jeszcze jeden podpięty bezpośrednio z masa )

    Czy nie za duży opór na zielonym ( chce zamówić części - wydaje mi się że bardziej na uszkodzony cewkomoduł wskazuje ale nie chciałbym aby się okazało że to jednak nie to...

    I jeszcze jedno pytanie
    Wymontowałem rozrusznik - po podłączeniu do akumulatora kreci jak mi się wydaje niezbyt szybko - przewody się grzeją i pobiera bardzo duży prąd- a siła jaką daje nie jest zbyt duża - wydaje mi się ze nie obróciłby silnikiem
    zmierzyłem opór miedzy plusem a masa - bardzo mały - ok 0,5ohm. po rozebraniu wirnik wygląda dobrze nie widać aby było cos spalone ale opór pomiędzy płytkami na komutatorze tez około 0,4-0,5ohm .
    W skuterze przewody były od niego odpięte - praktycznie miernik wskazuje zwarcie do masy.\
    Czy wirnik rozrusznika jest uszkodzony?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
  • Poziom 16  
    Cewki zamiennej nie mam pewnie zamówię w pierwszej kolejności bo jest tańsza niż stator - jeśli nie pomoże to jeszcze pewnie stator trzeba będzie wymienić.
    Widzę że można kupić różne cewkomoduły. Są jakieś lepsze i gorsze?
    Niektórzy piszą że są odblokowane - tzn. że można też kupić jeszcze zablokowany
    Czym się różnią te oryginalne używki czerwone od popielatych ( u mnie jest popielaty)

    Dzięki za pomoc

    Przypomniałem sobie jeszcze e - mam cewkomoduł z malaguti fifty - tylko ze tam jest silnik chłodzony cieczą a moduł ma 4 wyjścia... Nie dało by się na tym jakoś sprawdzić żeby go też nie uszkodzić?

    Sprawa rozwiązana - wymiana cewkomodułu - używka za 20zł - rozwiązała problem - powróciła piękna iskra - skuter pali i jeździ.

    (informacyjnie zamiana z modułu popielatego na czerwony - chodzi bezproblemowo - pewnie nie ma między nimi różnicy oprócz koloru)