Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara II 1.6 16v 2002r. nie odpala

17 Wrz 2014 18:59 4677 11
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Napisz coś więcej na początek, czy to diesel czy benzyna kiedy zgasł, czy coś przy nim robiłeś i przestał palić?.
    W jakim celu wymieniałeś akumulator, czy dlatego że nie kręci rozrusznikiem, czy kręci i nie odpala?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Czyli rozrusznikiem nie kreci, odpala z linki.
    Na poczatku sprawdzić pasuje rozrusznik, posprawdzać mase od akumulatora i przewody przykręcone do rozrusznika, jeśli to będzie ok to trzeba sprawdzić sam rozrusznik, ale to już raczej dla mechanika robota, chyba że koleżanka lubi siė troszkę w smarach potarzać.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    NataliaKlara napisał:
    Bardzo dziękuję!

    Ciekawe za co.
    Znamy takie przypadki i jedynym rozwiązaniem wymontowanie rozrusznika a następnie naprawa. Na pierwszy rzut brałbym elektromagnes (z doświadczenia). Lubi wypalić styki. Ale szczotki też mogły się zużyć. I tutaj ostrożnie ponieważ regenerowany rozrusznik może być tańszy od napraw. Jako, że elektromagnes może pokosztować 50 - 100 PLN (lub nawet więcej).
  • Poziom 18  
    mczapski napisał:
    NataliaKlara napisał:
    Bardzo dziękuję!

    Ciekawe za co.
    Znamy takie przypadki i jedynym rozwiązaniem wymontowanie rozrusznika a następnie naprawa. Na pierwszy rzut brałbym elektromagnes (z doświadczenia). Lubi wypalić styki. Ale szczotki też mogły się zużyć. I tutaj ostrożnie ponieważ regenerowany rozrusznik może być tańszy od napraw. Jako, że elektromagnes może pokosztować 50 - 100 PLN (lub nawet więcej).



    Zanim postawisz diagnozę wypadało by sprawdzić sygnał sterujący elektromagnesem.
    Z doświadczenia kolega powinien wiedzieć, że są procedury nie tylko po to by utrudniać życie, ale i po to byśmy nie musieli się tłumaczyć przed klientem kosztowną naprawą/wymianą która nie przyniosła rezultatu.

    do sprawdzenia kolega/koleżanka będzie potrzebowała: probówki 12v
    i drugiej osoby:)
    do elektromagnesu rozrusznika będą przykręcone dwa grube miedziane przewody i jeden cienki przewód na wsuwkę lub przykrecany mniejszą nakrętką.


    na początek przypinamy krokodylek z probówki do minusowego bieguna akumulatora. igłą probówki dotykamy styku najmniejszego przewodu i prosimy drugą osobę by przekręciła kluczyk w pozycję rozruchu. probówka powinna się zaświecić. (przewód odłączony od rozrusznika dla bezpieczenstwa)
    jeśli się nie zaświeci to musimy sprawdzić ciągłość przewodu i kostkę stacyjki pojazdu.

    jeśli się zaświeci oznacza to ze przewód jest caly i że kostka stacyjki działa prawidłowo.
    czynność tą powtarzamy 10 razy. za każdym razem powinna zaświecić.

    jeżeli układ sygnałowy rozrusznika działa poprawnie zaczynamy sprawdzenie zasilania rozrusznika. odkręcamy klemę minusowego bieguna akumulatora. odkręcamy jeden (dłuższy) gruby przewód z rozrusznika. oceniamy wizualnie jego powierzchnię styku. jeśli jest ok sprawdzamy probówką czy jest napicię. sprawdzamy czy luzny przewód jest odpowiednio zabezpieczony przed zetknieciem się z masą jesli tak to zakładamy minusową klemę na ujemny biegun aku. i spradzamy czy jest 12v na przewodzie, jesli tak to mozemy dodatkowo przewód zetknąć z drugim duzym przewodem na rozruszniku. rozrusznik powinien zakrecić bez zazebienia się kołem wieńcowym. Tę czynność również powtarzamy 10 razy. jeśli tak się stanie za kazdym razem to:
    elektromagnes należy wymienić (jeśli jest to opłacalne ekonomicznie.
    jesli nie wymieniamy cały rozrusznik.)
    jezeli sie nie zakręci to wymieniamy rozrusznik,

    powodzenia:P
  • Poziom 39  
    NataliaKlara napisał:
    Gasł już kilka razy, ale po jakimś czasie odpalał.

    Teraz dopiero doczytałem.
    W połączeniu z tym
    NataliaKlara napisał:
    Gdy dzisiaj zgasł mi samochód,

    to sprawa nie jest jednoznaczna.
    Czy potrafisz określić przyczynę tego gaśnięcia lub okoliczności? Mam na myśli czy chodzi o stan techniczny samochodu, czy też predyspozycje kierowcy. I trochę do tego wszystkiego nie pasuje to stwierdzenie
    NataliaKlara napisał:
    Kontrolki normalnie świecą i normalnie gasną,

    Porady kolegi wasylek112233 są cenne, ale chyba nie w tym miejscu. Obawiam się, że bez ingerencji osoby zaprzjaźnionej z mechaniką samochodową nie obejdzie się. Nawet wymontowanie tego rozrusznika to trochę gimnastyki. Osoba pytająca raczej nie czuje się na siłach do takiej ingerencji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Marnie będzie z dyskusją. Jeśli poprawnie opisano pojazd to stwierdzam z przykrością, że nie ma w nim żadnego kabla wysokiego napięcia. Aż się prosi sprawdzenie przyłączy masowych a może i skrzynki bezpiecznikowo-sterowniczej w komorze silnikowej.
  • Poziom 18  
    koleżanko opisz problem bo siadłem jak to czytam...:)
    musisz precyzyjnie powiedzieć co sie dzieje,
    jak przekrecasz kluczyk silnik sie "kręci" ale nie moze odpalić czy w ogóle nic się nie dzieje?
  • Użytkownik usunął konto