Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK3 - Weryfikacja ciśnienia paliwa na listwie w TDCI

29 Wrz 2014 19:02 6309 6
  • Poziom 33  
    Pacjent to opisany wyżej mondeo mk3 TDCI 130 KM, ogólny brak mocy poniżej 2,5 tys. obr. jedyny błąd to 0191 który pokazuje się co jakiś czas. Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) i zazwyczaj dochodzi do 1350-1380 bar( na ułamek sekundy złapało 1520 bar i to wszystko co potrafi z siebie wycisnąć), ciśnienie narasta w miarę proporcjonalnie do obrotów. Korekty nie przekraczają na jałowych ±0,25 mgram na skok. Samochód można deptać do bólu i poza tym że niekiedy jest ospałe i zachowuje się jakby brakowało 20 KM, nie ma problemu z odpalaniem, nie zapala się żadna sprężynka pod obciążeniem. Podobno pompa i wtryskiwacze były regenerowane niecałe dwa lata temu za niecałe 5 tys zł. I zastanawiam się czy takie ciśnienie na pompie jest od czasu tej "regeneracji" czy powoli zaczyna umierać. Dzisiaj już nie zdążyłem sprawdzić ile leci w przelewy.
    W filtrze paliwa ani śladu opiłków, dlatego wydaje mi się że ta pompa mogła być już kiedyś faktycznie "regenerowana".
  • Poziom 11  
    W delphi ma być 230 bar na wolnych i te 1520 to też dobrze (powyżej 1600 bar otwiera się zawór bezpieczeństwa w głowicy pompy). Ciśnienie ok, ja bym sprawdził sterowanie geometrią turbiny.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Alfred_92 napisał:
    Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze)
    Kolego, tak jak pisał mad666max wyżej: masz idealne ciśnienie na wolnych, wg instrukcji powinno być 250 barów, dopuszczalne odchyłka +/-50 barów.
    Także ciśnienie przy większych obciążeniach wygląda na prawidłowe.

    Działanie sztangi gruchy turbiny sprawdza się w Mk3 2,0 tdci w dwie minuty - na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnienia z króćca gruchy, sztanga natychmiast ma się wysunąć w przeciwne krańcowe położenie (w pół sekundy), po założeniu powinna wrócić równie szybko w położenie wyjściowe. Jeżeli robi to leniwie lub nie do końca, to mechanika zmiennej geometrii jest uszkodzona (przytarta).

    Silnik 2,0 tdci jest wrażliwy na stan wtryskiwaczy - nie chodzi o przelewanie, ale o lanie. W czasie wymiany przelewających za bardzo zaworków najczęściej (ze względu na koszty) nikt nie wymienia końcówek rozpylaczy - a one w górnych zakresach obrotów mają duży wpływ na osiągi. Dół (1800-3000 obrotów) najczęściej jest poprawny, góra po wymianie lejących rozpylaczy wyraźnie zyskuje...
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Alfred to nie jest tak, że masz za niskie ciśnienie bo się kończy pompa czy wtryski, delphi tak ma, poza tym jeśli ciśnienie będzie nie odpowiednie, sterownik zgasi silnik, po prostu tak ma być i tyle.

    Co do narastania ciśnienia podczas przyśpieszania to już trochę inna bajka, tutaj decyduje kilka parametrów, miedzy innymi pedał gazu, obroty silnika, ciśnienie doładowania, masa powietrza, oraz korekcyjni, temperatura płynu i paliwa.

    Ja pojeździł bym sobie, poobserwował masę i ciśnienie powietrza doładowanego, bo tu będzie problem.

    Kluczowa jest jeszcze tutaj dawka paliwa na wolnych na ciepłym silniku, jeśli będzie powyżej 5 mg na skok, świadczy to o nie drożności wtryskiwaczy, lub kiepskiej próbie regeneracji.
  • Poziom 33  
    Na wolnych na ciepło jest 4mg na skok bez włączonej klimatyzacji, a po włączeniu klimy rośnie do 7 mg/skok
  • Moderator Samochody
    Nie jest najgorzej.
  • Poziom 33  
    Faktycznie niewielkie pęknięcie intercoolera, ciśnienie w najwyższym momencie 0,5 bara (nie było tego słychać bo towarzyszy temu rozklekotany napinacz paska PK), chęć do życia wróciła. Natomiast przy jeździe próbnej zauważyłem że przy niskich obrotach słychać delikatnie klekotanie jednego z wtryskiwaczy (po dociśnięciu lub zdjęciu nogi z gazu dźwięk cichnie) więc możliwe że jest jeszcze problem z tym co napisał domex32 czyli
    Cytat:
    świadczy to o nie drożności wtryskiwaczy
    bo domyślam się że miał Kolega na myśli zapieczone sadzą końcówki wtryskiwaczy?