Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[CHIPTUNING] Passat B6 Tiptronic 1.9 TDI 130 KM

kuczera15 01 Maj 2005 14:01 20071 17
  • #1
    kuczera15
    Poziom 19  
    Witam serdecznie.

    Chciałem was prosić o pomoc w chiptuningu Passata B6 z automatyczną skrzynią Tiptronic. Silnik Turbo Diesel 1900 cm3 130 KM.

    Jak na razie staram się coś poczytać na ten temat, jednakże nie znalazłem za dużo materiałów.

    I teraz mam do was pytanie:
    Jakich programów, programatora używać ??
    Czy jest w stanie ktoś przesłać mi wsady do tych kości (oczywiście za opłatą) ??

    POZDRAWIAM i czekam na odpowiedź
  • #2
    wueska
    Poziom 16  
    no więc tak zmienianie map zapłonów i map paliwowowych nie jest takie proste :P (amerye odkryłem)

    zwięasza sie maxymalna moc ale osztem elastyczności silnika, silnik w miescie będzie więcej palił itp.
    Jesli juz zdecydowałes się na taki zabieg to raczej powinien być wykonywany na chamowni (teoretycznie wszystie silniki są takie same, pratycznie azdy jest inny)

    narazie tyle w tym temacie życze dużych mocy :)
  • #3
    kuczera15
    Poziom 19  
    Czytałem trochę ofert chiptunningu na Allegro.
    W wielu z nich zaznaczone jest, że samochód ma większą moc (średnio o 20~30 KM) i mniej pali.

    Więc jak to jest ???

    Prosiłbym również o pomoc speców zajmujących się CHIPTunnigiem grupy VW

    POZDRAWIAM
  • #4
    wueska
    Poziom 16  
    bo oni się reklamują :D:D smochud będzie mniej palił ale jesli bedziesz używał określonych obrotów. Napewno widziałeś kiedyś charaterystyke silnika, taki wyres z dwoma krzywymi (jenad to moment a druga moc) przedził między najwyzszymi wartościami mocy i momentu nazywami obrotami uzytecznimi (czy jakoś tak:P) im szerszy zakres tym elastycznieszy silnik. Teraz taki pan zeby zmnieszyc spalnie i zebyś chwalił sobie jego usługi zrobi najprawdopodomniej tak ze obnizy moment na wykresie (przesunie jego największą wartość na nizsze obroty) wtedy silnik stanie sieelastycznieszy będziesz odczuwał ten abiegi spadnie spalanie (mniej gazu przy ruszaniu) jao ze moc zależy od obrotów silnika i momentu zwiększy sieteż moc :Dale niewiele :) no i takie przeprogramowanie dla zwykłego szarka wystarcza, przecierz gość który to robi przyjmuje ze ty i tak nie jeźdźisz 200km/h i wystarcza ci V-max :P ale zależy ci przedewszystkim na wygodzie jazdy po miescie i zmnieszeniu spalania, aha i musi zadbać o renome jako zwykł uzytkownik nie poczuł byś innych zmian:D

    Jeśli ktoś miał w jakiś motor 2T to było przekonanie ze bez rury motor ma lepszego kopa ;) właśnie dlatego ze nie było dyfuzora silnik miał moment obrotowy bardzo nisko jedna spdała V-max :D:D:
  • #5
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    Do chip tunningu najlepsze sa silniki typu TDi - sa firmy zajmujace sie tunningiem, jeżeli nie chcesz przepłacać, robic duzych modyfikacji, a tylko chip tunning to napewno odczujesz przyrost mocy, natomiast spalanie nie powinno sie zwiekszyć (w Niemczech ok. 400-500 €)

    Jeżeli chcesz sie na ten temat wiecej dowiedzieć do wejdź na forum VW lub tp.

    wilde_hilde
  • #6
    kuczera15
    Poziom 19  
    Mógłbyś podać jakieś konkretne linki ???

    Będę wdzięczny.

    POZDRAWIAM
  • #7
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    wueska napisał:
    bo oni się reklamują ...
    i tak nie jeźdźisz 200km/h



    W Twoim poście było trochę racji, ale reszta ...

    Myśle, ze nie tunninguje sie motoru po to zeby zwiekszyc szybkosc max, ale po to żeby miec lepsze przyśpieszenie, a co za tym idzie bezpieczniej wyprzedzać (krótsza droga wyprzedzania)
    ... a propos 200km/h - VW z tym motorem [130PS] na prostej ma 220km/h bez problemu (na Autobahn'ie w Niemczech, przy małym ruchu i sprzyjajacych warunkach atmosferycznych nie jest to bardziej ryzykowne niz 50km/h na drodze dwukierunkowej), zreszta auta kompaktowe z motorami 1.6 osiagaja bez problemow 200km/h - jeszcze raz powtarzam: NIE CHODZI TUTAJ O PRĘDKOSĆ MAX. a o PRZYŚPIESZENIE

    wilde_hilde
  • #8
    wueska
    Poziom 16  
    co do postu mojego poprzednika zależy jak komu leży :D:D:D ale jedna zdecydowana ilość uzytkowników woli przyspieszenie.

    A tak nawiasem to niezazdroszcze gościa którzy to robią czasme tych map do zmainy jest troche :/
  • #9
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    wueska napisał:
    A tak nawiasem to niezazdroszcze gościa którzy to robią czasme tych map do zmainy jest troche :/


    Biorą za to $$$, wiec muszą swoje zrobić, poza tym w Niemczech dostajesz gwarancję, w PL pewnie też.

    Jeżeli chodzi o linki to mam, ale do niemieckich stron, a nie wiem jak u Ciebie z j. niemieckim...

    wilde_hilde
  • #10
    Mushashi
    Poziom 11  
    Witam!Nawiązuje do posta o tuningu Passata .sam mam takiego na manualu-podkręcił mi go facet z Poznania (ogłasza sie na allegro jako Lucyna B)możesz mu wysłac sam sterownik -robi to za 700,Jestem zadowolony-autko zuzywa mniej paliwa (średnio o 0,5 l) jest znacznie dynamiczniejsze choc nie badałem przyrostów mocy na chamowni .Programy ma z cswi z niemiec -Mozesz spojrzeć na ceny i przyrosty.www.cswi.de .oprucz mnie zrobiły to jeszcze dwie osoby z mojej rodzinki i wszyscy uważamy że za ta kase warto
  • #11
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    Mushashi napisał:
    nie badałem przyrostów mocy na chamowni


    na chamowni to mierzy sie chyba poziom chamstwa :)

    Pomiary mocy robi sie na hamowni . . .

    Odradzam wszelkie modyfikacje wykonywane przez domorosłych majsterkowiczów, chyba, ze ktos lubi 2 razy w tygodniu zakasywac rekawy i podnosic maskę.
  • #12
    Mushashi
    Poziom 11  
    Rzeczywiście najlepiej nie robic nic:)Musze przyznać że napewno żaden chip nie wydłuzy zywotności silnika jednak sam pracuje w duuzym i porządnym serwisie samochodowym i wiele z obsługiwanych przez nas samochodzików ma zmienione oprogramowanie i jakos nie możemy jednoznacznie stwierdzić że te z chipami się psuje a bez nie.Sam przejechałem na tym programie ok 20 tys km i żadnych niepokojących objawów(nie mówiac o podnoszeniu maski) nie zaobserwowałem.Panikujący niech się zamkną w domach i na wszelki wypadek kaski założa:)
  • #14
    Mushashi
    Poziom 11  
    Nie znam tunera- który daje gwarnacje na silnik po wymianie softu... po drugie nie mówimy o p Kaziu a o CSWI

    Dodano po 1 [minuty]:

    No i gdzie te fabyczne 180 ps bo nie rozumiem?w Passacie 1,9?o tym silniku mówimy prawda?
  • #15
    wilde_hilde
    Poziom 19  
    W moim ostatnim poscie jest foto ...

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mushashi napisał:
    Nie znam tunera- który daje gwarnacje na silnik po wymianie softu...


    Ja "zawirusowałem" motor w Niemczech i nie ma problemu z gwarancją.

    Znam także firmy w PL, które robia to w sposób cywilizowany np. UNITRONIC www.unitronic.pl
  • #16
    Mushashi
    Poziom 11  
    Zgoda -dają gwarancję na oprogramowanie,na funkcjonowanie ich wyrobu i takowe równiez posiadam.Wiem że te silniki kręca i po 200 ps -jednak nie wierzę że gwarancja obejmuje mechanikę (tłoki ,korbowody,panewki czy sprężarkę:))silnika itp -chyba że za dodatkową opłata (ubezpieczenie)No i cena....ten sam program który mam u siebie w niemczech kosztuje 899 euro(a nie wnikam skad się bierze w Polsce)
  • #17
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Program napewno nie ten sam. A ja pilnie poszukuje oryginalnego wsadu z komputera audi 200 z silnikiem 2,2turbo 20v bosch 0 261 200 188
    drugi 447 907 404 (ew odkupię- jeśli chcesz zarobić i masz oryginał do niego napisz do mnie) kontakt pod mailem dj_gucio(malpa)interia.pl