Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C4 1.9TDI 1Z - Poszukuję wsadu do zegarów VDO TDI (4A1 919 033 HG)

07 Paź 2014 12:43 3354 12
  • Poziom 11  
    Witam.
    Poszukuję wsadu do VDO TDI (4A1 919 033 HG). Od dłuższego czasu miewałem sporadyczne problemy z zawieszaniem się zegarów (pomagało stuknięcie :shii: ). Od kilku dni zegary całkowicie martwe z wyjątkiem woltomierza i (po naprawie znajomego) zegarka. :|
    Nie działa obrotomierz, prędkościomierz, oba wskaźniki temp. (płyn+olej) oraz wskaźnik paliwa. Licznik kilometrów też był pusty, po próbie naprawy widać dotychczasowy przebieg, ale stoi w miejscu. VAGcom 409 przy odczycie z "(17) Instruments" wywala komunikat 'no response from controller!'.

    Kilka osób stwierdziło, że szkoda grzebania - lepiej wymienić i przeprogramować. Podobno da się zaadaptować zegary od benzyny ale potrzebny będzie wsad, od 2.5 TDI może nie będzie konieczny ale trzeba przekodować (?) wskazania rpm/prędkościomierza...

    PS. Przelutowałem wszystkie piny z chipu, ale efekt końcowy bez zmian...
  • Poziom 11  
    coperfild napisał:
    Jak możesz, to wrzuć ten swój na forum.


    Wg kolegi w chwili obecnej chyba nie ma możliwości odczytu kości... Jutro jadę do Siedlec osobiście się z nim spotkać, ma trochę inny interfejs - może coś poradzi.

    PS. Właśnie po raz kolejny rozbieram zegary, szukam zimnych lutów etc. ale chyba za cienki jestem, nic nie widzę.

    PS.2 Martwi mnie też trochę kwestia immobilisera. Chyba jest takowy bo VAG mi znajduje interfejs przy odczycie. Ale skoro odczytuje to może da się przerzucić/skopiować do drugich zegarów (?). Z innej beczki - czy/jeśli immobiliser jest wkodowany w zegarach to czemu da się jeździć z wyjętymi zegarami?
  • Poziom 34  
    Tam jest imo w osobnej puszce pod kierownicą licznik nic do tego nie ma
  • Poziom 11  
    coperfild napisał:
    Tam jest imo w osobnej puszce pod kierownicą licznik nic do tego nie ma


    Mam nadzieję, bo na różnych forach moto spotkałem jakieś dziwne posty o problemach z immo po zmianie zegarów, np:

    Cytat:
    generalnie jest tak ze sa liczniki z fisem, polfisem i bez fis'a, immo1 immo2 albo immo3 (co w nowszych modelach jest nie mam pojecia)
    sa licznik "can"owe i "niecanowe"
  • Poziom 34  
    Jak chodzi bez zegara to na bank masz immo box , mam taki nawet na biurku wycinałem z A4 .
  • Poziom 11  
    OK. Dziś wyruszyłem na poszukiwania zegarów i upolowałem 4A1 919 033 HV z kompem (spalanie itp) z benzyny. Obrotomierz bodaj do 8tys RPM i prędkościomierz do 280km/h.

    Podłączyłem przed zakupem na szybko celem sprawdzenia działania wskaźników temperatury. Oba wskazania poprawne, paliwo też działa. Prędkość i obroty znacznie zaniżone.
    Po zakupie pojechałem do znajomego i przełożyłem oba wskaźniki z moich poprzednich - obrotomierz i prędkościomierz bez zmian (też zaniża). Na szczęście po przekodowaniu silnika na 4 cyl. diesel (czyli o ile pamiętam z 00060 na 00042) jest niemal idealnie. Obroty moim zdaniem na wskaźniku minimalnie zaniżone, natomiast przy prędkości 130km/h (GPS) prędkościomierz wskazuje 120km/h czyli nieco zaniża. W poprzednich zegarach miałem odwrotnie tj. przy rzeczywistych 120 na liczniku miałem ok 130... Mogę to jeszcze jakoś skorygować (np. softem)?

    Audi A6 C4 1.9TDI 1Z - Poszukuję wsadu do zegarów VDO TDI (4A1 919 033 HG)

    Problem (niestety) jest z przeprogramowaniem przebiegu. Moje poprzednie miały ok 255tys, w obecnych przebieg to (lol) 15tys. :| Wolałbym oczywiście kontynuować dotychczasowy przebieg. Niestety zarówno moim viakenem, jak i interfejsem kolegi nie udało się wykonać zapisu przebiegu - tu i tam pojawiały się problemy z komunikacją. Poza tym ogólnie na jakość połączenia diagnostycznego może mieć fakt, że mam przeniesione przewody spod maski do kabiny (wydłużone o ok. 1m).

    Ogólnie tragedii nie ma - nie był programowany wsad (bo i też nie dało się wykonać odczytu ze względu na problemy z komunikacją). Może po prostu g*wniane kable mamy :roll:

    Oczywiście w związku z wbudowanym kompem pojawia się na horyzoncie kwestia jego uruchomienia. Choć oczywiście nie mam żadnych dodatkowych wtyczek wyprowadzonych przy zegarach, to dostałem w komplecie ucięte kostki wchodzące do zegarów. Wiem, że trzeba zmienić manetkę wycieraczek na tą z przyciskami (choć jak będzie ciężko to coś się dorobi na konsoli). Pozostaje jeszcze podłączenie sygnału spalania ale nie wiem czy tego fisa nie zostawię na wiosnę - robi się chłodno...
    To co mnie zastanawia to to czy nadal ważne może się okazać wgranie wsadu dedykowanych do poprzednich moich zegarów - na tym etapie można to sobie darować?

    Aha, jeszcze kwestia różnic 4 kontrolek, które zastąpił obecnie kwadratowy wyświetlacz. Przy przekręcaniu stacyjki miałem kontrolki rezerwy paliwa, oleju, ładowania czegoś tam jeszcze (chyba ręczny?).
    Audi A6 C4 1.9TDI 1Z - Poszukuję wsadu do zegarów VDO TDI (4A1 919 033 HG)
    Teraz przekręcam kluczyk i mam tylko 'OK' na wyświetlaczu.
    Audi A6 C4 1.9TDI 1Z - Poszukuję wsadu do zegarów VDO TDI (4A1 919 033 HG)
    Czy w przypadku problemu z olejem, rezerwą paliwa itp. wyświetlacz coś mi wskaże czy bez odpalenia fis'a (podłączenia kostek) będzie pół-martwy?


    PS. Mile widziane jakieś schematy podłączania fisa...
  • Poziom 34  
    A ten nowy zegar to VDO ? Wiesz że w tym roku przy przeglądzie spisują już przebiegi.
  • Poziom 11  
    coperfild napisał:
    A ten nowy zegar to VDO ? Wiesz że w tym roku przy przeglądzie spisują już przebiegi.


    Ad.1 - Tak VDO (zresztą gdyby nie był to bym nie brał).
    Ad.2 - oczywiście że wiem... tylko co z tego. Obstawiam, że diagnosta mając wgląd w poprzedni przebieg raczej nie wbije zaniżonego o 230tys - tym bardziej, że sam bym/bedę nalegać, aby przebieg zawyżył (ale to dopiero za rok).
  • Poziom 34  
    VDO czyta najtańszy chiński kabelek.
  • Poziom 11  
    coperfild napisał:
    VDO czyta najtańszy chiński kabelek.


    Być może.... Może uściślę. Wykorzystywaliśmy VAG-com 4.09, 3.11, VCDS Lite 1.2 i 1.4... Każdym softem coś się dało odczytać, niestety przy niektórych odczytach lub próbach zapisu zrywało połączenie (lub przynajmniej tak to wyglądało). Bez problemu natomiast wyzerowaliśmy obie inspekcje i wymianę oleju... Bezboleśnie mogliśmy też odczytać pin immo, kąt wtrysku itp. Przez VCDS Lite można było nawet wejść w edycję odometera (o ile dobrze pamiętam) i odczytać aktualny przebieg na liczniku. Podczas zmiany wpisu test przechodził ok ale już save wyrzucało...
  • Poziom 34  
    Poszukaj Vageprom 1.19 i zrobisz.
  • Poziom 11  
    coperfild napisał:
    Poszukaj Vageprom 1.19 i zrobisz.


    Próbowałem odczytać pamięć softem w aucie - niestety wywala mi błąd komunikacji (chyba Rx timeout). Nie popadając w szał zająłem się czymś innym i podpiąłem dzisiaj BC.

    youtube link

    W międzyczasie (posiadając kostki T26/T26a) dorobię sobie do nich jakieś zewnętrzne zasilanie celem umożliwienia odpalenia zegarów 'na stole'. Zobaczę, czy wtedy da się przebieg skorygować....