Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 HDI - Agonia silnika. Dymi, pracuje nierówno.

18 Oct 2014 21:52 3636 9
  • Level 9  
    Witam Serdecznie,

    Zaczęło się dwa dni temu, gdy podczas hamowania czuć było zapach spalonego oleju w kabinie. Trochę leciało z tyłu silnika olejem, więc pomyślałem że skapnęło na coś gorącego i daje to taki właśnie efekt. Poziom oleju na bagnecie był bez zmian więc kontynuowałem jazdę.
    Silnik od momentu zakupu czyli jakieś 20 tyś km temu w zakresie obrotowym miedzy 2-3,1 tyś wydawał dziwny metaliczny stukot który milknął na każdym biegu równo po przekroczeniu 3100 obrotów lub po puszczeniu gazu. Nikt nie potrafił tego zdiagnozować a wczoraj ten terkot jakby się nasilił a dziś samochód już nie jeździ :(

    Nie ma mocy i gaśnie podczas ruszania. Chodzi jakby miał połowę cylindrów mniej i telepie silnikiem tak że czuć to na całym samochodzie. Do tego strasznie kopci a po odkręceniu korka od oleju jest straszny dym. Generalnie silnik zachowuje się jakby miał zaraz rozsypać.

    Odnośnie wcześniej wspomnianego terkotu w zakresie 2-3.1 tyś obrotów ktoś miał identyczny problem i winna była była uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą. Czy gdyby taka uszczelka puściła całkowicie mogła by dać objaw jaki ma mój peugeot?

    Jeśli chodzi o wyciek oleju, wjechałem na kanał i leje się zauważalnie bardziej, więcej jest go na tylnej ścianie silnika.

    Koledzy jakieś sugestie?
  • Level 32  
    Pierwsze co to ciśnienie sprężania, i wszystko jasne.
  • Level 8  
    Sprawdz poziom oleju w silniku jesli jest to odkręc korek spustowy misy olejowej i zobacz czy niema opiłków byc może panewki ci poleciały, a jesli nie to sprawdz rozrzad ustawienie na znaki
  • Level 9  
    Odpala tak samo jak wcześniej czyli dobrze, więc ciśnienie chyba odpada? Poziom w normie niedawno sprawdzałem dziś też jest ten sam poziom 1/2 bagnetu.
  • Level 24  
    Może dziura w tłoku/tłokach lub topi któryś co by tłumaczyło mocny przedmuch. Tam masz wtryski piezo - Siemens? jeżeli tak to czasem lubią zmasakrować tłoki, a ten metaliczny stukot może być tego dowodem.
  • Level 9  
    System wtrysku Bosch
  • Level 24  
    Najlepiej chyba jak pisał kolega zmierz dziadu ciśnienie, może rzeczywiście wtryski lały i nadpaliło tłok a może uszczelka między garami się przepaliła.
  • Moderator of Cars
    No i co z tego że system wtrysku Bosch? Cieknący olej z tyłu silnika to turbosprężarka zapewne. A dalej? Diagnostyka - pomiar ciśnienia sprężania. I proponuję nie "gdybać", tylko wziąć się za robotę.
  • Level 9  
    Gdyby to nie kosztowało to pewnie bym od razu zatrudnił 5 specjalistów do rozebrania silnika na części pierwsze :)