Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż lampy z diodami LED do motocykla

11 Lis 2014 11:24 3522 10
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich
    Na początku chciałbym powiedzieć że w sprawach elektroniki jestem zupełnie zielony a moje doświadczenie z fizyką skończyło się jakieś 15 lat temu w szkole średniej więc proszę o wyrozumiałość jeżeli coś zrobiłem nie tak.

Przechodząc do sedna chciałbym samodzielnie zrobić lampę LED do swojego moto, ale z racji iż moja wiedza na ten temat jest raczej mniejsza niż znikoma potrzebuję fachowej pomocy. Od kilku dni namiętnie szukam po necie informacji na ten temat i coś tam znalazłem, ale chciałbym mieć pewność że to co robię, będzie działało i nie będzie miało dużych skutków ubocznych.

Lampa zasilana jest z akumulatora 12V i powinna posiadać 3 obwody
    1. Podświetlenie tablicy 5xLED białe 3,2V/20mA
    2. Światła pozycyjne 20xLED czerwone 2v/30mA
    3. Światła stop 40xLED czerwone 2V/30ma

Na razie udało mi się stworzyć schemat do pkt. 1 i 2 i potrzebuję żeby ktoś go ocenił i powiedział czy to ma sens?

Jeżeli znajdzie się ktoś kto mógłby rzucić na to okiem i wprowadzić ewentualne poprawki to byłbym bardzo wdzięczny.
  • Poziom 16  
    Sohff napisał:
    nie będzie miało dużych skutków ubocznych.

Będzie miało taki skutek uboczny, że nie będziesz miał prawa poruszać się po drodze publicznej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Problem w tym że 12V jest tylko w momencie gdy silnik jest wyłączony a akumulator nie jest obciążony. Gdy odpalam silnik napięcie wzrasta do ponad 13V, a przy wyłączonym silniku i włączeniu dodatkowych odbiorników prądu spada do prawie 11V.
    Mnie zależy żeby światła nie reagowały na skoki napięcia i cały czas świeciły z tą samą intensywnością dlatego dodałem te LMy.