Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie żyrandola w miejsce starego

19 Lis 2014 20:58 2760 17
  • Poziom 10  
    Witam

Jestem laikiem. Chciałbym zmienić żyrandol w salonie.

Obecny podłączony jest w kostce 4 kablami : brązowym, czarnym, zielonozółtym, czarnym.

Wstyd się przyznać, ale nie wiem gdzie dokładnie płynie prąd, włożyłem próbnik na śrubkę przy brązowym kablu i wyleciały korki ... :)

Nowy żyrandol ma 4 żarówki podłączone do jednej kostki, dwuśrubkowej. 4 kable niebieskie i 4 kable brązowe.

1. Czy nowy żyrandol jest na 2 włączniki?
    2. Jeśli nie to czy da się rozłożyć je jakoś na większą kostkę i podłączyć 2x 2niebieskie,2brązowe ?
    3. Jak połączyć kable?

Poniżej zdjęcia

Podłączenie żyrandola w miejsce starego Podłączenie żyrandola w miejsce starego
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista elektryk
    Hipodrom napisał:
    Wstyd się przyznać, ale nie wiem gdzie dokładnie płynie prąd, włożyłem próbnik na śrubkę przy brązowym kablu i wyleciały korki ... :)
    Pewnie zwarły się przynajmniej 2 śrubki, a nie tylko jedna została dotknięta.

Widzę, że żyrandol ma oznaczniki na przewodach - to powinno pomóc ułatwić znaczenie poszczególnych żył w ścianie. Jakie oznaczenia są na przewodach? Widzę tylko L1 (podejrzewam, że jest jeszcze L2, N i PE). Przed jakimkolwiek rozłączaniem radzę je nanieść na drugie przewody (np. na kawałku taśmy).

Hipodrom napisał:
    1. Czy nowy żyrandol jest na 2 włączniki?
    Jeśli chodzi o zdjęcie 8487682300_1416427054.jpg to jest ono nieostre, ale raczej wygląda, że ten żyrandol jest "na 1 włącznik".

Hipodrom napisał:
    3. Jak połączyć kable?
    Jeśli kolega tego nie wie mając oznaczniki na żyłach, a na dodatek chce przerabiać żyrandol (pytanie 2), to lepiej zaprosić elektryka...
  • Poziom 10