Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik prądu stałego - bardzo wysoka rezystancja. Nie działa.

JakubGem 09 Gru 2014 21:25 1173 8
  • #1 09 Gru 2014 21:25
    JakubGem
    Poziom 2  

    Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

    Od dłuższego czasu męczę się z silnikami od wózka inwalidzkiego, nie jestem w stanie ich uruchomić, a w trakcie pomiaru multimetrem (nawet dwoma różnymi) pomiędzy dwoma biegunami wyskakuje mi oszałamiająca rezystancja 47 Ohm. Jest to ogromny problem dla mnie gdyż wstrzymuje mi to dalsze prace związane z testowaniem do mojej pracy inżynierskiej. Promotor mój również nie jest w stanie odpowiedzieć z czego to wynika. Silniki były kupione z 3 msc temu od firmy która zapewniała, że są w pełni sprawne ponieważ je testowali przed sprzedażą.

    Przewód z silnika posiada 4 żyły, dwie do zasilania (Czerwony +, Niebieski -, Dwa czarne - Park Brake).


    Kilka informacji o silniku:

    Są to silniki pierwotnie używane do wózka inwalidzkiego (teraz chciałbym je uzyć do robota mobilnego pola walki). W celu bezpieczeństwa posiadają ręczny hamulec postojowy. Moc pojedynczego silnika wynosi 200 wat.

    Specyfikacja silników:
    Typ silnika: Prądu stałego, 24 V DC
    Łożyska: Łożyska kulowe
    Typ hamulca: Elektro-mechaniczny 24 V DC
    Prąd pracy jałowej: Maksymalnie 3.3 A
    Prąd pracy z nominalnym obciążeniem 8.0 A
    Moc wyjściowa 230 W, 65 RPM
    Stała momentu obrotowego 1.1 Nm/A
    Maksymalny moment obrotowy 44 Nm przy kontrolerze 40 A
    Prędkość obrotowa jałowa 120 obrotów na minutę [obr/min]
    Przełożenie i = 32.88
    Rezystancja silnika 250 mOhm !!!
    Masa 5.5 kg
    Silnik prądu stałego - bardzo wysoka rezystancja. Nie działa. Silnik prądu stałego - bardzo wysoka rezystancja. Nie działa.

    W załączniku umieszczam instrukcje obsługi tych silników.

    Dziękuje za pomoc.

    0 8
  • #2 09 Gru 2014 21:50
    kybernetes
    Poziom 39  

    JakubGem napisał:
    w trakcie pomiaru rezystorem pomiędzy dwoma biegunami wyskakuje mi oszałamiająca rezystancja 47 Ohm. Jest to ogromny problem dla mnie gdyż wstrzymuje mi to dalsze prace związane z testowaniem do mojej pracy inżynierskiej. Promotor mój również nie jest w stanie odpowiedzieć z czego to wynika.


    To żart jakiś?

    0
  • #3 09 Gru 2014 21:54
    JakubGem
    Poziom 2  

    Nie rozumiem pytania.

    0
  • #4 09 Gru 2014 22:06
    arturavs
    Poziom 38  

    W jaki sposób mierzysz rezystancję rezystorem?

    0
  • #5 09 Gru 2014 22:11
    JakubGem
    Poziom 2  

    Przepraszam, oczywiście jest tam pomyłka w zdaniu. Rezystancje oczywiście mierze multimetrem. Już edytuje to zdanie.

    Przepraszam jeszcze raz.

    0
  • #6 09 Gru 2014 22:26
    kybernetes
    Poziom 39  

    Rezystancja hamulca to jakieś 50 omów, więc wygląda na to, że wszystko jest w porządku. W czym więc problem?

    0
  • #7 09 Gru 2014 22:28
    zielonykosmita
    Poziom 15  

    Napisz coś więcej. Czy oba silniki mają jednakową rezystancję? W jakim stanie są szczotki i komutator? Ta wajcha to prawdopodobnie sprzęgło odłączające wałek od przekładni, czy ona nie rozłącza też zasilania silnika? A może luzownik służy równocześnie jako przekaźnik - po podaniu na niego napięcia załącza obwód silnika?

    0
  • #8 09 Gru 2014 23:35
    arturavs
    Poziom 38  

    Podłącz ten silnik normalnie. To jest, zasilanie na hamulec, a następnie zasilanie na silnik. Jak nie zacznie kręcić, to zajrzyj do szczotek. W dokumentacji masz opisane jak się do nich dobrać.

    0
  • #9 10 Gru 2014 00:18
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ja myślę, że niemal inżynier i jego promotor nie potrzebują takich trywialnych rad, problem musi być głębszy tylko pewnie założyciel tematu ma jakiś kłopot z jego sformułowaniem.

    0
  Szukaj w 5mln produktów