Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówka Led pozycyjna/stop nie działa w samochodzie Audi A6 C4

04 Sty 2015 10:46 2832 8
  • Poziom 10  
    Witam
    Czy próbował ktoś zamontować w swojej C4 żarówkę Led w tylnej lampie czyli światło pozycyjne+STOP. Mam taki problem że jeżeli jak wkręcę żarówkę to w ogóle się nie zaświeca, ale występuje coś dziwnego ponieważ jeżeli zaświecę światła i zaczynam zakładać żarówkę tzn wciskam ją w gniazdo (w tej chwili się zaświeca) przekręcam ją w gnieździe żeby była na odpowiednim miejscu żarówka gaśnie (wygląda to tak jak by coś przestawało łączyć). Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że jak wyjąłem "lampę" z samochodu i podłączyłem bezpośrednio kablem z akumulatora to żarówka normalnie świeci, przypinam do samochodu bez wykręcania żarówki i znowu nie działa. Posiadam 3 żarówki 4 takie gniazda (lampy) i z każdym dzieje się tak samo. Próbowałem w samochodzie ojca też Audi A6 C4 i to samo. Zasilanie w samochodzie jest prawidłowe "+" i "-" są tak jak należy (żarówka tego nie wymaga ale dioda Led tak) Czy ktoś może to wyjaśnić ? Poniżej załączam zdjęcie z żarówką i częścią lampy.
    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Cóż można poradzić? Albo zła polaryzacja albo coś nie łączy. Podegnij blaszki na stykach i włóż "na ciasno".
  • Poziom 10  
    W tym sęk że żarówka ciasno siedzi i po włożeniu jej w gniazdo podłączeniu bezpośrednio z akumulatora świeci, nie wyciągając żarówki z gniazda tylko podpięcie lampy do wtyki samochodowej nie świeci , polaryzacja jest prawidłowa. Wygląda mi to na jakieś czary ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spróbuje nagrać krótki filmik to sobie sami zobaczycie ;)
  • Poziom 33  
    tygryysek napisał:
    W tym sęk że żarówka ciasno siedzi i po włożeniu jej w gniazdo podłączeniu bezpośrednio z akumulatora świeci, nie wyciągając żarówki z gniazda tylko podpięcie lampy do wtyki samochodowej nie świeci , polaryzacja jest prawidłowa.


    Weź miernik w dłoń i zobacz jakie napięcie jest. Czy w kostce nie ma luzów?
  • Poziom 2  
    Witam,

    Mam dokladnie ten sam problem - MB Sprinter 2005, zwykle zarowki pala sie, led przy wkladaniu w gniazdo czasem mignie i tyle. Podlaczalem zarowke led poza gniazdem dziala bez problemu.
    Mierzylem napiecie na pinach w gniezdzie - wszystko ok. Odginalem blaszki - nie pomoglo - mysle ze to tu jest problem, bo niby gdzie moze byc? - tylko trzeba wiecej czasu temu poswiecic.

    Jak znajde przyczyne dam znac - bo przeciez powinno to byc banalnie proste? ....
    ....a spedzilem przy tym juz ze 20 minut :D
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Gaśnięcie po włożeniu żarówki LED dokładnie na swoje miejsce powoduje dotknięcie do styku STOP'u w gnieździe i ustabilizowanie drugiego styku żarówki, odpowiedzialnego właśnie za doprowadzenie napięcia do światła STOP'u - Najwyraźniej, gdy na styku STOP'u nie ma napięcia to działa on jako masa, zaś se styku świateł pozycyjnych na żarówce jest bezpośrednie przejście np. przez jakiś opornik do styku STOP'u, a że prąd płynie najkrótszą drogą, to omija diody, które powinny świecić jako światła pozycyjne tylne.
  • Poziom 11  
    darek912 napisał:
    Najwyraźniej, gdy na styku STOP'u nie ma napięcia to działa on jako masa, zaś se styku świateł pozycyjnych na żarówce jest bezpośrednie przejście np. przez jakiś opornik do styku STOP'u, a że prąd płynie najkrótszą drogą, to omija diody, które powinny świecić jako światła pozycyjne tylne.
    przydatna odpowiedź gdyż mam to samo zamiennik żarówki dwuwłuknowej led mrygnie po płożeniu a gdy nacisnę stop to świecą wszystkie, jak sprawdzam na zasilaczu to działają normalnie, jak sobie z tym poradzić?
  • Moderator Samochody
    Darek, proszę Cię, nie wymyślaj farmazonów...
    Ledy nie działają, bo w samochodzie jest układ kontroli oświetlenia, który w przypadku takich źródeł światła nie wykrywa przepływu prądu
  • Poziom 2  
    Właśnie jest tak jak Darek napisał. W momencie gdy włączone są postojowe, komputer wystawia minus na bolcu stopu ( aby nie świeciły inne światła bez odpowiedniej komendy) a skoro oba wyjścia na żarówce są połączone wewnętrznym rezystorem( ok.30 ohm) to diody led są pomijane . Można też wziąć żarówkę na stół i plus (12v) podłączyć do postojówki , minus oczywiście na obudowę i jak to będzie świecić to dodatkowo podłączyć minus na stop. Zachować ostrożność. Aby poradzić sobie z tym problemem trzeba przeciąć obwód biegnący do stopu i wstawić ( odpowiednią ) diodę , katodą w kierunku żarówki ( włókna stopu) . Inna sprawą (dotyczącą bezpieczeństwa ruchu) jest to , że większość takich żarówek ledowych nie nadaje się, ponieważ jest zbyt mała różnica w jasności między postojówką a stopem . Właśnie to dyskwalifikuje je z użycia w ruchu drogowym a mało kto o tym wie.