Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c-360 - rozsypane łożysko walcowe między wałkami głównym i ataku

10 Sty 2015 16:29 5895 14
  • Poziom 9  
    Mam do wymiany to łożysko i jeszcze coś w prawej zwolnicy i chciałem zapytać czy uda się wyjąć mechanizm różnicowy bez zdejmowania lewej zwolnicy żeby wyjąć wałek?I jeszcze jedno czy powinienem wymienić wałek sprzęgłowy I stopnia w przypadku wyszczerbienia górnej części jednego zęba póki co nie ma żadnych negatywnych objawów w pracy skrzyni biegów?
  • Poziom 9  
    A no cóż, to będę zwalał obie. A co myślicie o tych trybikach?
  • Poziom 23  
    Wałek ten z fotki nadaje się jedynie do wymiany , w takim stanie później może zacząć hałasować i psuć dolne koło .
  • Poziom 9  
    Pojęcia nie mam odkąd tym jeżdżę tj. ze 20 lat nie słyszałem żadnych niepokojących dźwięków ze skrzyni. Da radę go wymienić od przodu bez ruszania wałka głównego?
  • Poziom 29  
    Normalnie rozpoławiasz na sprzęgle i wymieniasz.
    Jedyny problem stawia łożysko igiełkowe lub złoże igiełek w tymże wałku.(Zależności od roku produkcji). Ale jak masz już dekiel skrzyni zdjęty to nie ma już większego problemu.
    Obowiązkowo do wymiany uszczelniacze wałków sprzęgłowych, zawłaszcza ten mały na wałku 1 stopnia.
  • Poziom 25  
    Skoro zęby wałka są w takim stanie to dolne koło też do wymiany chyba, że chcesz dwa razy robić to samo (miałem taki przypadek i po złożeniu tak tłukło, że tak trzeba było rozpoławiać).
  • Poziom 9  
    hevet2 a czy przed wymianą wałka też Ci tłukło?Wzrokowo dolne wygląda dobrze więc zaryzykuje szumieć pewnie będzie ale tłuc może nie.
  • Poziom 9  
    Żeby wymienić dolne koło trzeba by jeszcze odjeżdżać tyłem trochę mnie to odstrasza.Wczoraj pół dnia szarpałem się z wałkiem ataku nie szło go wyciągnąć taki był zjechany przez rozleciane łożysko a wałek główny latał przód tył po 2cm niezabespieczony segerem jak ten ciągnik jeździł bez zgrzytów, trzasków itp. to się dziwie.Czasem tylko gdy wbijałem 4 dzwignia reduktora wyskakiwała(cofający wałek gł.trącał koło reduktora) więcej objawów nie było.
  • Poziom 19  
    Pamiętaj ze wymieniając zużyte koło zębate wymienia sie je parami analogiczny przypadek jak byś wymienił łańcuch rozrządu zostawiając stare kola zębate
  • Poziom 9  
    Zaleca się wymieniać parami.5 lat temu w corsie c 1.2 wymieniłem sam łańcuch napinacz i listwy i jest git do tej pory.W drugiej mojej c 360 wymieniłem samo koło zębate ataku(wyszczerbione) talerzowe wyglądało dobrze więc zostawiłem i o dziwo cisza jak nigdy dotąd a spodziewałem się jęku co najmniej takiego jak przed wymianą więc może i tu będę miał trochę szczęscia.Kupiłem jakiś tańszy wałek sprzedawca powiedział że się szybciej dotrze do starego koła.Tym ciągnikiem rzadko przekraczam 1200 obr/min jest na oponach 9.5/32 opryskiwacz itp to może nie będzie aż tak głośno.
  • Poziom 9  
    Trochę to trwało ale w końcu poskręcałem go do kupy jazda próbna nie uwidoczniła żadnych obcych dźwięków ze skrzyni więc chyba się udało.Mam wrażenie że biegi trochę ciężej wchodzą niż przed remontem być może jest to wynik wykasowania do zera luzu pomiędzy wałkami głównym i sprzęgłowym.Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
  • Poziom 22  
    Może sprzęgło trzeba podregulować.