Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HID Xenon zamiana żarników

14 Jan 2015 16:53 1947 6
  • Level 2  
    Witam, jestem nowy więc jeśli napisałem w złym temacie to przepraszam.
    Moje pytanie brzmi następująco.

    Jeżdżę Audi A6 C5 i ok. 2 tyg. temu zakupiłem sobie zestaw HID'ów marki CANBUS za 349 złotych, 55w - 6000k - H1. Chcę podmienić żarnik z 6000k na 8000k lub więcej i moje pytanie brzmi, czy są jakieś specjalne żarniki pod przetwornicę 55w ?
    Przeglądam allegro lub inne strony z żarnikami i na każdej widzę jedynie żarniki o mocy 35w.

    Czy coś się stanie jeśli zamontuję żarnik 35w do przetwornicy 55w?
    Niestety nie znam się i przepraszam za moją ew. głupotę/niewiedze.

    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 11  
    Głupotą jest montowanie tego dziadostwa do auta...
    Jedyne sensowne wyjście to zakup ori reflektora xenon lub przerobienie reflektora na oryginalne soczewki xenon/bixenon, do tego oryginalne palniki Osram/Philips, przetwornice Hella czy Koito i masz normalne światło a nie dresiarsko-wiejskie niebieskie czy fioletowe.
    Chińskie 4300K jeszcze jakoś przełknę ale jak ty chcesz 6000 czy 8000K to już coś nie tak... Inna sprawa, że te wszystkie chinole siwca tak samo, tylko naklejki z temp dają inne dla placebo.
    Co do twojej "niby" przetwornicy i "niby" palników 55W - nie ma palnika 55W, dajesz 35W tylko liczysz się z tym, że padnie palnik 4xszybciej.
  • Level 2  
    drezyna1 wrote:
    Głupotą jest montowanie tego dziadostwa do auta...
    Jedyne wyjście to zakup ori reflektora xenon lub przerobienie reflektora na oryginalne soczewki xenon/bixenon, do tego oryginalne panln iki Osram/Philips, przetwornice Hella czy Koito i masz normalne świteatło a nie dresiarsko-wiejskie niebieskie czy fioletowe.
    Chińskie 4300K jeszcze jakoś przełknę ale jak ty chcesz 6000 czy 8000K to już coś nie tak... Inna sprawa, że te wszystkie chinole siwca tak samo, tylko naklejki z temp dają inne dla placebo.
    Co do twojej "niby" przetwornicy i "niby" palników 55W - nie ma palnika 55W, dajesz 35W tylko liczysz się z tym, że padnie palnik 4xszybciej.



    Przede wszystkim dziękuję za odpowiedź.
    Myślę, że nie nazwał bym tego dosłownie głupotą (montowanie takich świateł) kiedy człowiek nastawia się na bezpieczeństwo. Normalne żarówki osram które kupiłem za 50+ złotych świeciły tak słabo, że w nieoświetlonych miejscach bałem się jechać szybciej niż 40km/h, za to te pseudo xenony świecą znacznie jaśniej i dalej nie koniecznie rażąc innych uczestników ruchu. Niestety nie było mnie stać na ori reflektory dlatego też potrzebowałem "zamienników"
    Zacznę zbierać na reflektory z prawdziwego zdarzenia i odpuszczę sobie inne palniki.
    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
  • Level 43  
    skynn1 wrote:
    Normalne żarówki osram które kupiłem za 50+ złotych świeciły tak słabo, że w nieoświetlonych miejscach bałem się jechać szybciej niż 40km/h

    Więc masz uszkodzone reflektory. I tylko wymiana może cokolwiek pomóc.
  • Level 2  
    W takim razie czy ktoś wie gdzie można kupić dobrej jakości lampy (lub ile kosztują) , i czy te z allegro za 1000 zł komplet są godne uwagi?

    Dodano po 23 [sekundy]:

    W takim razie czy ktoś wie gdzie można kupić dobrej jakości lampy (lub ile kosztują) , i czy te z allegro za 1000 zł komplet są godne uwagi?
  • Level 11  
    Weź jeszcze pod uwagę inne rozwiązanie - regenerację.
    Nie chcę żeby pachniało reklamą ale w googlu znajdziesz człowieka, który metalizuje próżniowo odbłyśniki.
    Rozbierasz swoje reflektory, wyjmujesz odbłyśnik z soczewki świateł mijania i wysyłasz. Po nałożeniu nowej warstwy masz fabrycznie nowy odbłyśnik, światło mijania świeci jak dzień po wyjechaniu z salonu. Koszt 30-50zł/szt
    Jeśli klosz masz żółty, zamglony to polerujesz go wodnym drobnym papierem a potem pastą polerską.
    Sam regenerowałem z tym ze długie i efekt naprawdę powala.
  • Helpful post
    Level 22  
    skynn1 wrote:
    Normalne żarówki osram które kupiłem za 50+ złotych świeciły tak słabo, że w nieoświetlonych miejscach bałem się jechać szybciej niż 40km/h,


    Może warto by się też pochylić nad stanem instalacji elektrycznej?
    W C5 zdaje się nie ma przekaźników świateł, więc przy przechodzonym włączniku świateł możesz mieć na żarówce nieco mniejsze napięcie niż być powinno, a to w dramatyczny sposób zmniejsza emitowaną przez nią ilość światła.
    Może warto rozważyć montaż przekaźników?