Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2.5 crd - 2002 rok produkcji wstępna pompa paliwa

Epick 31 Jan 2015 19:30 7479 18
  • #1
    Epick
    Level 8  
    Witam wszystkich.
    Mam dziwny problem z Chryslerem Voyagerem 2.5 Crd przebieg około 240000tys km.
    Dzisiaj jechałem samochodem redukcja wyprzedzanie gaz do deski zmiana biegu z 4 na 5 i nagle odgłos "Puf" i samochód przestał reagować na gaz silnik zgasł.
    Zjechałem na pobocze wyłączyłem zapłon, przekreciłem do odpalenia odpalilem i kontynuowałem jazdę dalej samochód odpalił normalnie.
    Wróciłem do domu zadzwonilem do mechanika stwierdził że może to filtr paliwa (możliwe nigdy nie wymieniałem)
    Pojechałem na wymianę filtra paliwa.
    ok wymieniony
    Co sie okazuje wstępna pompa paliwa wcale nie podaje paliwa dalej.
    Sprawdzenie pompy na krótko pompa działa!!!
    Sprawdzenie przekaźników działają ale jak są wpięte nie załączają pompy wstępnej tak jak by nie dostawały prądu.
    Sprawdzenie podłączenia na krótko w miejscu gdzie jest przekaźnik wstępna pompa paliwa podaje.

    auto odpala ale wstępna pompa paliwa nie chodzi


    opisałem problem najdokładniej jak się dało.

    kluczykowanie nic nie pokazuje.


    Po kilku godzinach czytania postów dotyczących Chryslera Voyagera mam kolejne pytanie.

    Czy i co ma wspólnego kluczyk ze wstępną pompą paliwa?? oraz uruchamianiem przekaznika od wstępnej pompy paliwa ??

    i jeszcze bardzo ważne od czasu zakupu a samochód mam od około 6 m-c nigdy nie słyszałem pompy wstępnej paliwa. kolega ma takiego samego i u niego słychać pompę.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Skoro pompa nie podaje to jak zjechałeś z drogi? Boska interwencja?
  • #3
    Epick
    Level 8  
    Siłą rozpędu...i prośba bez zbędnego nabijania punktów. Jeśli możesz pomóc to poproszę.
    Jeśli nie to serdeczne dzięki za zbędne komentarze.
  • #4
    roman2361
    Level 15  
    Nie rozumiem
    Jakby Ci pompka paliwa z baku niedobijała to guzik byś zapalił.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Przekaźnik powinien cyknąć i paliwo do filtra lać.
    Mi sie wydaje że nagle "puf" nie ma wspólnego z pompka paliwa
    Bardziej mi to pasuje na jakieś nieszczelności węży lub podciśnienia.
    Po oznaczeniu mniemam że nie masz IC?
  • #5
    Epick
    Level 8  
    a właśnie że zapala bo 2.5 crd mają wstępną pompę paliwa i ta nie chodzi i główną przy silniku.

    Wstępna nie podaje i się nie uruchamia tylko po wyciągnięciu przekaznika i podpięciu na krótko działa.
    Jak wymieniliśmy filtr paliwa nie chciał odpalić jak podpięliśmy na krótko pompe silnik zadziałał odpalił.
    Włożyliśmy przekaznik i pompka wstępna nie działa a silnik odpala.

    Zmieniałem przekaznik na nowy taki sam i nic dalej to samo. czyli wstepna pompka nie działa na krótko działa.

    A samochód odpala jezdzi jak jezdził.

    Pompka wstępna nie podaje przy zapłonie na 100% sprawdzaliśmy klika razy.
    pompka wstępna sprawna.
    Przekazniki też.
  • #6
    roman2361
    Level 15  
    skoro pali to pali, być może w chryslerach tak jest w innych , np a4 vectra tak nie miałem ale ok.
    A prąd ci dochodzi do przekaźnika?
  • #7
    Epick
    Level 8  
    Brakuje prądu który otwiera przekaznik.
    Jak wyciągne przekaznik i robie zworke pompka podaje.
  • #8
    roman2361
    Level 15  
    No to masz odpowiedź
    Nie trzeba było przekaźnika zmieniać tylko szukać w kablach
  • #9
    Epick
    Level 8  
    No właśnie chodzi o to że to nie jest kabli wina.

    pytam konkretnie czy np. Brak rozpoznania kluczyka przez immo może powodować brak załaczenia przekaźnika. Lub co może powodować??
  • #10
    diodabg
    Level 30  
    Epick wrote:
    Brak rozpoznania kluczyka przez immo może powodować brak załaczenia przekaźnika.
    Jak nie rozpozna kluczyka to nawet nie zakręci ci rozrusznik .
    Wyciągnij akumulator z auta i ta skrzynka bezpieczników jest na zawiasie przekręca się ja właśnie w miejsce gdzie jest akumulator.
    Wyczyść wszystkie złączki bo często tam siedzi diabeł.
    Tylko tyle możesz zrobić samemu jak ciągle nie będzie działać to musisz jechać na diagnostykę komputerową.
  • #11
    wielecki
    Level 21  
    Plus musi byc na tym przekażniku cały czas, jak go nie ma to tu szukaj przerwy. Przekażnik załacza pompę tylko wtedy gdy dostaje masę ze sterownika.
  • #12
    marek1772
    Level 16  
    W tym aucie akurat twierdzenie że kable są ok może być mylne.W tym modelu akurat częste jest że nieuszkodzony kabel nagle traci przewodność.Jeżeli pompka na krótko działa ,mam na myśli odcinek od komputera centralnego(skrzynka bezpieczników pod maską)do baku to mamy mniej szukania.Pompka w aucie przecież nie chodzi na stałe ma za zadanie dobić pewne ciśnienie.Ciśnienie to reguluje czujnik który za pomocą komputera silnika podaje sygnał do komputera centralnego.Moim zdaniem należałoby sprawdzić ten układ .Immobilajzer wykluczam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Najłatwiej będzie podeprzeć się schematami które znajdziesz na elektrodzie
  • #13
    Epick
    Level 8  
    Tak na krótko podpięte w skrzynce z przekaznikiem i pompka działa ....przekaznik wpięty pompka nie działa.

    jutro będziemy sprawdzać okablowanie.

    Dziękuję za pomoc.

    Dziwi mnie tylko że działa wszystko bez tej wstępnej pompki oraz dziwi mnie że nie wyskakuje żaden błąd po podpięciu do dedykowanego oprogramowania.
  • #14
    diodabg
    Level 30  
    Epick wrote:
    dziwi mnie że nie wyskakuje żaden błąd po podpięciu do dedykowanego oprogramowania

    Bo diagnostyka to nie czytanie błędów...
    Mając dedykowane oprogramowanie nawet to oryginalne i tak nie wiedział byś na co zwrócić uwagę .
  • #15
    andrzej2707
    Level 7  
    Mam problem. Włączałem się do ruchu i na rozbiegówce pełny gaz. Nie zdążyłem wrzucić 4-ki gdy silnik zrobił ,,puf,, i zgasł. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem stacyjkę, włączyłem i bez problemu zapaliłem motor. W trakcie rozpędzania silnik nie wchodzi płynnie na obroty. Są delikatne wahnięcia. Przy ostrym hamowaniu lub rozpędzaniu motor robi znowu ,,puf,, i gaśnie. W przeciągu 2 dni zrobił mi tak chyba z 10 razy. Odpala ciągle bez problemu. Ostatni raz nawet się nie zatrzymałem, odpaliłem w trakcie jazdy w mieście przy małej szybkości. Co jest przyczyną?
  • #16
    ROBERT77-23
    Level 11  
    Witam przypne sie do tematu chce kupic pompę paliwa wstepna do voyka 2.5 crd 2002 r wie ktos gdzie dostane nowa ?
  • #17
    diodabg
    Level 30  
    W sklepie motoryzacyjnym :-)
    Czasami mozna kupic na targu lub gieldzie tylko trzeba stracic kilka godzin na chodzenie i pytanie :-)
  • #18
    ROBERT77-23
    Level 11  
    Widze ze kolega jest dowcipny niestety do CRD ciężko w sklepie dostac moze kolega wie w którym sklepie obdzwonilem już kilka i mają tylko benzynki😁
  • #19
    Tony_Halik
    Level 2  
    andrzej2707 wrote:
    Mam problem. Włączałem się do ruchu i na rozbiegówce pełny gaz. Nie zdążyłem wrzucić 4-ki gdy silnik zrobił ,,puf,, i zgasł. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem stacyjkę, włączyłem i bez problemu zapaliłem motor. W trakcie rozpędzania silnik nie wchodzi płynnie na obroty. Są delikatne wahnięcia. Przy ostrym hamowaniu lub rozpędzaniu motor robi znowu ,,puf,, i gaśnie. W przeciągu 2 dni zrobił mi tak chyba z 10 razy. Odpala ciągle bez problemu. Ostatni raz nawet się nie zatrzymałem, odpaliłem w trakcie jazdy w mieście przy małej szybkości. Co jest przyczyną?


    Miałem tak samo już dwa razy i za każdym razem pomagała wymiana filtra paliwa.
    Nie wiem czym to jest spowodowane może słabą jakością paliwa może "śmieciami" w baku które po jakimś czasie napewno tam są.

    Tak czy inaczej u mnie problem rozwiązywała wymiana filtra paliwa i dwa lata był spokój.