Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mastech MS 8209 / UNI-T UT61D - który miernik wybrać?

03 Lut 2015 18:16 2208 7
  • Poziom 15  
    Witam serdecznie. :)

Na wstępie zaznaczę, że jestem uczniem IV klasy Technikum Elektronicznego i swoją przyszłość wiążę z podobnymi kierunkami dlatego chciałbym kupić niezbyt drogie, a dobre mierniki, które mogłyby mi posłużyć kilka ładnych lat.

Na mierniki mogę wydać ok. 280zł + 100zł - krótko mówiąc chcę kupić jeden lepszy i drugi słabszy.
    Od mierników oczekiwałbym dobrej dokładności oraz szybkości pomiaru.
    Główne cechy jakimi mają się charakteryzować mierniki to pomiar napięcia i prądu DC/AC, pomiar rezystancji, częstotliwości oraz pojemności, tester ciągłości obwodu i diod, funkcja True RMS.
    Zastanawiam się czy w przyszłości przydałyby mi się takie funkcje jak tester tranzystorów oraz pomiar indukcyjności - czy doświadczeni elektronicy często z nich korzystają?

Moją uwagę przykuły mierniki:
    :arrow: UNI-T UT61D
    :arrow: MASTECH MS 8209

Czy któryś z tych mierników jest godny polecenia? Czy warto kupować miernik, który posiada funkcje typu: pomiar oświetlenia, natężenia dźwięku itp.?

:arrow: Jako ten tańszy miernik mógłbym kupić coś takiego: UNIT-UT54 lub UNI-T UT39C.

Jeżeli znacie mierniki, które oferują lepszy stosunek jakość/cena to bardzo proszę o propozycje.

Bardzo dziękuję za rady.
    Pozdrawiam. :D
  • Testo
  • Poziom 36  
    Za taką cenę o TruRMS raczej zapomnij, coś tam mierzą ale nie wiadomo co często przekłamują i pokazują głupoty. Z tańszych możesz wziąć M890G z pomiarem temperatury, pojemności kondensatorów oraz testerem tranzystorów. Reszta raczej standardowa czyli prąd napięcie rezystancja, tester ciągłości.
    Musisz się zastanowić co Ci tak naprawdę potrzebne w takim droższym mierniku czy to ma być automat czy manual
  • Testo
  • Poziom 15